Memories Of Bellatrix Lestrange (SV)
Forum > Fanfiction > Memories Of Bellatrix Lestrange (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Hermia
Elev |
Jättebra! *bevakar*
Once a MADling, always a MADling 17 jan, 2012 16:41 |
|
Nicole <3
Elev |
17 jan, 2012 18:29 |
|
onlyoliviaa
Elev |
Inne på mobilen nu och kommer inte hem förens halv nio tidigast så jag kanske börjar skrifva men det kommer inte bli klart. Men jag lovar att det kommer senast på torsdag
17 jan, 2012 18:43 |
|
Nicole <3
Elev |
Skrivet av onlyoliviaa: Inne på mobilen nu och kommer inte hem förens halv nio tidigast så jag kanske börjar skrifva men det kommer inte bli klart. Men jag lovar att det kommer senast på torsdag Goodie ♆
17 jan, 2012 18:47 |
|
Ginny.T
Elev |
Skrivet av Nicole <3: Skrivet av onlyoliviaa: Inne på mobilen nu och kommer inte hem förens halv nio tidigast så jag kanske börjar skrifva men det kommer inte bli klart. Men jag lovar att det kommer senast på torsdag Goodie Längtar!! ![]() "We've all got both light, and dark inside of us. What matters, is the part we choose to act on." -Sirius Black 17 jan, 2012 23:42 |
|
HedvigTheOwl
Elev |
Åhh! Vad bra den var! Har ingen en fjärrkontroll så man kan spola fram till på torsdag! Guuuuuuud vad jag längtar!
18 jan, 2012 07:54 |
|
onlyoliviaa
Elev |
Nytt kapitel ! Tack för alla kommentarer ♥
Hej igen ! Minnet vi ska kika på idag är från Bellatrix första jul på Hogwarts. Ett halvår efter att hon började på Hogwarts. Minnena från förra gången var Rodolphus Lestrange och Minerva Mcgonngals. Rummet är sexkantigt och ljuset är grönaktigt. Runt väggarna står 5 mörka mahogny sängar. Alla sängarna har gröna förhängen och på väggarna hänger tavlor i grönt och silver. På byrån vid ena väggen står ett antal levande trollkarls fotografier. Flera föreställer 4 skrattande flickor i 11 års åldern. Andra liknar familjeporträtt. Rummet är tomt på folk sånär som på en ihop krypen figur på en av sängarna. Flickans svarta hår är trassligt och stripigt. Ansiktet slitet och oproportionerligt. Men den svarta klädnaden är hel och ren. Flickan stirrar på ett papper som hon håller i handen. Salta tårar rinner sakta nerför hennes kinder. Bredvid henne ligger ett uppslitet kuvert med en vapensköld och ett sirligt B. Under skölden står det ”Toujours Pour”. Familjen Blacks Motto. Flickan lyfter huvudet och tårarna fastnar på kinderna. Flickan är Bellatrix. Hon har inte förändrats mycket på 6 månader. Hon ser lite mer sliten ut men utseendet är desamma. Den tunga dörren öppnas och 4 flickor stormar in. Alla 4 är riktigt söta. En har röd, långt och lockigt hår. Hon är minst ett huvud längre än de andra. Flickan bakom henne är kort och ljus med isblå ögon. Hennes hållning är stolt och blicken märkligt kall. Den tredje flickan har en pojkfrisyr men hennes bröst och höfter som är väl utvecklade får ingen att tvivla på att hon är tjej, och dessutom riktigt snygg. Tjejen som kommer in i rummet sist går med långsammare och mer försiktiga steg en de andra. Hennes svarta hår slutar nedanför rumpan och huden har en mörkt guldaktig ton. Ingen av de tar någon notis om den gråtande Bellatrix som har fått brått att torka sina tårar. ”Åhh, alla mina klädnader är smutsiga” klagar den blonda flickan högljutt efter att ha kikat i sin garderob. ”Men Jane” skrattar den långa tjejen och skakar på huvudet- ”Har du en extra Melissa?” frågar Jane den mörka flickan som är den enda i samma längd som hon. ”Nej, tyvärr” säger tjejen som heter Melissa och gör en hundvalps min för att understryka hur ledsen hon är för Janes skull. Jane besvarar minen och vänder sig sen för första gången mot Bella: ”Då får jag väl låna av Fultrix” säger hon och skrattar rått. ”Jag har inte heller nån extra” säger Bellatrix, så tyst att det knappt hörs och med huvudet bortvänd. Jane tar tag i Bellas hår och tvingar henne att titta upp på Jane. ”Du gör vad jag säger, säger jag tvätta golvet med tungan så gör du det, säger jag att du ska hoppa från astronomitornet så gör du det och säger jag att jag behöver en klädnad av dig, så får jag en klädnad av dig.” viskar hon med läskigt len röst. Bellatrix drar snabbt av sig klädnaden och ger den till Jane. ”Men vad är det här” undrar tjejen med pojk frisyr och håller upp Bellatrix brev.” ”Du rör det inte” skriker Bella och innan nån hinner reagera nappar hon åt sig brevet och springer ut genom dörren, endast iklädd blus och strumpbyxor. Scenen ändras och Bellatrix springer genom korridoren på femte våningen, förbi den konstiga gobelängen med troll, hon ser helt vild ut där hon springer, till synes utan mål. Tårarna rinner fortfarande ner för hennes kinder men uttrycket är i ansiktet speglar hat och ögonen är inte längre hasselnöts bruna utan svarta som natten. Bellatrix verkar inte se den stilige unga mannen som med ett förbittrat uttryck i ansiktet kommer ut från Professor Dumbledores kontor. Hon fortsätter att springa, när som helst kommer de att krocka. Bellatrix kommer i full fart och när hon väl ser mannen så har hon inte en chans att stanna. Bellatrix ramlar bakåt och landar klumpigt på rumpan medan mannen staplar bakåt några steg och återfår balansen. Han tittar surt på henne och ser ut att precis vara på väg att ta fram staven, när han lyser upp i ett leende. ”Bella ?” undrar han förvånat. Han sträcker ut en muskulös arm och drar upp henne på fötter. ”Tommy?” svarar hon förvånat. ”Åh snälla kalla mig Tom”, han ler och hon torkar snabbt tårarna och gömmer brevet bakom ryggen. ”Ärende till Dumbledore ?” frågar hon och sträcker med ens på ryggen. ”Ja, vi diskuterade en sak” svarar han och ler hemlighets fullt. ”Men du ska väl snart åka hem” fortsätter han. ”Eh, nej jag stannar på Hogwarts över jul, mamma och pappa är väldigt trötta, de ville inte ha en massa folk hemma” ”Men, vad konstigt jag är bjuden dit över helgen”, Tom rynkar fundersamt pannan, Bellas ögon blir svarta igen och hon vänder bort huvudet. Tom verkar se på henne att ämnet besvärar henne och frågar istället: ” Har du lärt dig några trollkonster än?” Bellatrix nickar och drar fram staven ur fickan. Hon koncentrerar sig och fäster ögonen på en gammal stol som genast skiftar färg. Toms min är otydbar men han ser med långt mer intresse än tidigare på Bella. 20 December 1962 Den här dagen har varit en av de sämsta i mitt värdelösa liv. Värre än när pappa sa att han hatade mig. Värre än när Rodholphus, Yaxley och de andra övade crucio på mig. Värre än när Jane, Sarah, Amber och Melissa tvingade mig att äta sniglar. De vill inte ha mig, inte ens min familj vill veta av mig. Ingen gillar mig. Mamma och Pappa bryr sig bara om Narcissa Och Andromeda, slytherinarna hatar mig. Jane, och de andra tjejerna. Killarna. Snigelhorn De i Gryffindor, Rawenclaw och Huffelpuff. Och även fast jag är bäst i årskursen så verkar ingen lärare vilja veta av mig. Jag fick brev idag. Men kanske, kanske tycker i alla fall Tom om mig. Lite grann. Han är så snygg och verkar så självsäker och jag vet av pappa att han är en utmärkt trollkarl. Om jag bara inte var så ful. Varför ser jag inte ut som Cissy och Dromeda ? Varför är jag så blyg och tillåter de att göra så här mot mig ? För att jag är feg. Jag vågar inte gå till lärarna. Men i drömmarna så slår jag tillbaka, jag är vuxen, snygg och jag är den bästa häxan. Jag torterar de som gjort mig illa, får de att känna samma smärta som jag gör. Den förnedring det är att att gå ut ur stora salen och få ägg krossade över huvudet. Höra de viska. ”Så ful hon är” ”En skam” ”Varför går hon inte och dör ” Jag hatar de. Det enda jag vill är att ha någon som jag vet bryr sig om mig. Någon som aldrig sviker. Någon som är som jag. Någon som Tom. Tom Riddle. // Fultrix
18 jan, 2012 21:44 |
|
Victoire Weasly
Elev |
18 jan, 2012 22:25 |
|
onlyoliviaa
Elev |
18 jan, 2012 22:38 |
|
Ginny.T
Elev |
jättebra!
"We've all got both light, and dark inside of us. What matters, is the part we choose to act on." -Sirius Black 18 jan, 2012 23:10 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen