Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Begravningar

Forum > Harry Potter > Begravningar

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Severus10
Elev

Avatar


Dumbleodres grav var lättåkomlig

5 feb, 2012 19:34

Disa
Elev

Avatar


Känns ju som att de som blivit mördade på slottet skulle bli spöken där? Fred som flyger runt och busar med alla, Tonks som roar alla och Lupin som lär alla olika ting.

http://www.gratisgodis.se/?r=138038 Gratis är gott, speciellt när det är godis B)

18 feb, 2012 11:32

Luna.Lovegood
Elev

Avatar


Jag är kanske konstig, men jag tycker man borde begrava Voldemort visserligen lite avsides, men ändå väldigt fint. Inte under namnet Voldemort, men som Tom Riddle. För att minnas vilken fin person han var en gång. ♥
(Ta bort kanske i början. Jag är garanterat konstig.)

18 feb, 2012 11:42

Severus10
Elev

Avatar


Det skulle vara svårt att begrava Voldemort eftersom det bara var kläderna kvar av honom

20 feb, 2012 16:35

Johnte
Elev

Avatar


När vi ändå är inne på ämnet begravningar, så undrar jag: Visst får man väl inte se Dumbledores begravning i någon av filmerna? Det är väldigt synd tycker jag, jag skulle vilja se själva ceremonin liksom!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi39.tinypic.com%2Fmm4xz5.jpg

22 feb, 2012 17:18

Nymphadora_<3
Elev

Avatar


och det skulle vara kul om t.ex fred blev ett spöke eller så♥ me Alla som dog i den sista striden borde få en riktigt fin och vacker begravning! för dom gjorde allt för hogwarts och många mer! Grät floder när fred,tonks,lupin,severus snape och många mer dog!! SÅ SORGLIGT

22 feb, 2012 17:36

Fang
Elev

Avatar


Skrivet av Severus10:
Det skulle vara svårt att begrava Voldemort eftersom det bara var kläderna kvar av honom
Fast det är väl bara så i filmen? I boken står det väl inget att han blir "Voldie-flingor"?

22 feb, 2012 18:27

themarauder
Lärare

Avatar


Jag har funderat på om man inte gjorde en liten minneslund på Hogwarts område där man begravde de människor som dog i striden (om inte någon insisterade på något annat). Tror dock att Snape fick ligga bredvid Dumbledore. Det skulle inte kännas bra på något annat vis!


=) - just like themarauder

22 feb, 2012 21:23

Loveleen
Elev

Avatar


Dem blev begravda, iaf i boken

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi48.tinypic.com%2Fo06y3m.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi49.tinypic.com%2Fdgmh03.gif

23 feb, 2012 14:38

Severus10
Elev

Avatar


man fick inte veta om de blev begravda eller inte

23 feb, 2012 16:15

1 2 3 4 5

Forum > Harry Potter > Begravningar

Du får inte svara på den här tråden.