Marodörernas år på Hogwarts
Forum > Fanfiction > Marodörernas år på Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Haha,jätte gulligt ♥♥♥!!
När kommer mer? 14 jan, 2012 14:35 |
|
Borttagen
|
Bra
14 jan, 2012 16:20 |
|
Hermia
Elev |
Här har vi ett nytt kapitel.
Nästa kommer troligen om en vecka. Kapitel 11: Uppehållsrummet och sovsalen Skor klapprade från flera hundra elver som var på väg till sina lektioner. Pojkarna och Lily följde med i strömmen till lektionen i trollformellära. Flitwick började sin lektion med att hastigt ropa upp alla, sedan gick han igenom ämnet och därefter fick de öva handrörelser resten av lektionen. Lily satt för ovanlighetens skull inte med någon av sina vänner utan satt bredvid James ♥ som hjälpte henne hela tiden ♥ eftersom hon var totalt okoncenterad och gjorde fel hela tiden. När de gick därifrån var klockan två och det var tre timmar kvar till mötet med Snigelhorn. Pojkarna styrde stegen mot bibloteket för att göra läxorna. - Vad har vi att göra?, frågade Remus. - Två uppsatser, svarade Sirius. - En i trolldryckskonst och en i förvandlingskonst, fyllde James i. Peter stönade. De kom fram till bibloteket och gick in genom den stora trädörren som ledde in till bibloteket. De gick mellan raderna med höga bokhyllor fyllda med böcker som stod i långa rader och hittade ett ledigt bord ganska långt in i bibloteket avskilt från de andra eleverna där de slog sig ner. - Ska vi börja med McGonagalls läxa?, frågade Remus. - Visst, sa Sirius uttråkat. De jobbade tyst under en timmes tid. När de var klara jämförde* de resultaten. James och Sirius var förstås bäst och Remus var ganska bra och Peters var "godkänd". De plockade fram mer pergament och jobbade under ytterligare en tyst timme med Snigelhorns läxa. Sirius och James hade åter det bästa resultatet. Peters var kanske inte ens godkänd den här gången. De plockade ihop sina saker och började gå mot uppehållsrummet. - Godric, sa Remus när de kom fram. - Ledsen, sa Den Tjocka Damen. Inga elever släpps in. Då kom professor McGonagall. Hon hade Frank med sig. - vad gör ni här?, frågade Frank. - Vi tänkte kolla till våra saker, sa James mer till McGonagall än till Frank. - Men eftersom vi inte får komma in..., sa Sirius som fattade vad james vad ute efter. - Och jag har saker jag är rädd om, sa James. Han fick frågande blickar från de andra pojkarna. McGonagall suckade. - Godric, sa hon till Den Tjocka Damen och porträttet svängde åt sidan. Inne i uppehållsrummet fick pojkarna en chock. Överallt låg välta bord, stolar, soffor och fåtöljer. Där låg en röd och guldig matta som det såg ut som om någon tänt eld på. En bränd soffa låg vält på golvet och soffan som brukade stå bredvid såg det ut som om någon tänt skurit i. Där fanns rester av sönderrivet och uppbränt pergament, skålar som slagits sönder, glas som hde krossats och böcker som slitits sönder. En stor Gryffindorfana som hängde på väggen avr bränd i nederkanten och stora hål avslöjade att någon skurit i lejonet. Pojkarna gick förbi förödelsen och uppför trappan till sovsalen. Där fick det sin nästa chock. Deras saker lå utspridda över golvet och det skulle vara omöjligt att hitta något. En del saker var sönderrivna. James kollade sin koffert. Den var tom. - Hjälp mig, stönade han till de andra pojkarna. - Vad leter vi efter?, frågade Remus. - Ett paket inslaget i brunt papper, sa James. De satte igång att leta. Fråga: Vad är det James är så rädd om och som ligger i paketet? Vad tyckte ni? Jag tar gärna emot kritik så att jag kan förbättra så länge ni skriver på ett trevligt sätt. Jag håller på att bli besatt av att använda ♥ när Lily och James gör något *vill väldigt gärna para ihop Lily och James redan nu* *=Osäker på stavningen Tycker ni att Peter pratar för lite? Jag är medveten om att han säger ytterstet lite, bara en-två repliker i varje kapitel Once a MADling, always a MADling 20 jan, 2012 19:33 |
|
Ginny.T
Elev |
åzum!
det kanske är James osynlighetsmantel som ligger i paketet? "We've all got both light, and dark inside of us. What matters, is the part we choose to act on." -Sirius Black 20 jan, 2012 20:36 |
|
Borttagen
|
Azum!
Jag tror samma sak som dig Ginny.T. Super bra! 20 jan, 2012 21:10 |
|
Mintygirl89
Elev |
Helt okej kapitel.
Jag vill dock att du gör en styckeindelning mellan kapitel-titeln och själva kapitlet. Så här: Kapitel 11: Uppehållsrummet och sovsalen Skor klapprade från flera hundra elver som var på väg till sina lektioner. Pojkarna och Lily följde med i strömmen till lektionen i trollformellära. Flitwick började sin lektion med att hastigt ropa upp alla, sedan gick han igenom ämnet Det blir lättare och se vad kapitlet heter. Läs gärna Tårar från himlen :D <3
21 jan, 2012 08:26 |
|
Celest Gaunt
Elev |
Superbra
21 jan, 2012 11:31 |
|
Borttagen
|
jättebra!!
22 jan, 2012 13:23 |
|
Hermia
Elev |
Kände mig otroligt skrivsugen så här kommer ett nytt kapitel. Ganska kort.
Ginny.T, sanna1324567, helt rätt, det är osynlighetsmanteln Mintygirl89, jag ska försöka tänka på det. Tack för alla kommentarer! Kapitel 12: Osynlighetsmanteln - Här är något, sa Sirius. Det hade gått trettiofem minuter och han låg på mage och letade under sin säng. Han drog fram ett paket inslaget i brunt papper och försett med texten Till James och familjen Potters vapen. - Tack, sa James lättat och tog emot paketet. - Du kan möjligen inte berätta vad som finns i?, frågade Remus. James skakade på huvudet. - Nej, jag lovade pappa att inte berätta, sa han. Frank kollade sin klocka. - Jag går nu så att jag inte kommer försent till Snigelhorn, sa han. När han var borta började James veckla upp paketet. - Men hade du inte..., sa Remus. James bara rykte på axlarna. Han plockade fram en silvrig mantel och la den på sin säng. - Är det en... sa Sirius. - Japp, det är en osynlighetsmantel. jag fick den av pappa när jag började här, sa James. - Wow, sa Sirius. Peter tittade med vördnad på James. - Vi kommer kunna ha mycket kul med den här, sa James, Hans ögon lyste. - Jo, men nu är det bäst vi går så att vi inte kommer försent, sa Remus. James packade ihop osynlighetsmanteln och la ner den i kofferten och pojkarna lämnade rummet. Jag vet inte riktigt när James fick manteln så vi säger att han fick den när han började på Hogwarts. Nu får ni vänta till fredag på nästa kapitel. Säg till om ni hittade några stavfel när ni kommenterar, snälla Once a MADling, always a MADling 22 jan, 2012 15:16
Detta inlägg ändrades senast 2012-01-22 kl. 15:33
|
|
Mintygirl89
Elev |
Jättebra kapitel. Tja, det är bara att fantisera och gissa. Det får man göra!
Jag blev bara fundersam på en sak. Om du kollar meningen nedanför: - Du kan möjligen inte berätta vad som finns i?, frågade Remus. James skakade på¨huvudet. Varför är det två prickar mellan på och huvudet. Tror det ser bra ut om du tar bort dem. Läs gärna Tårar från himlen :D <3
22 jan, 2012 15:23 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen