Snape!
Forum > Harry Potter > Snape!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Severus10
Elev |
Han var aldrig ont då han gick till Dumbledore.
För fn sluta säga att han är ond för det är han inte. 11 dec, 2011 20:17 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Severus10: Han var aldrig ont då han gick till Dumbledore. För fn sluta säga att han är ond för det är han inte. På vilket sätt var han god mot någon annan än Lily och Dumbledore? 11 dec, 2011 20:18 |
|
Borttagen
|
Severus som var så modig
11 dec, 2011 20:20 |
|
Severus10
Elev |
Han hjälpte Harry, ovilligt men ändå.
Det kallar jag inte för att vara ond. Han hjälpe massor ovilligt men han är god trots att han hjälper de ovilligt. 11 dec, 2011 20:21 |
|
accioron
Elev |
Skrivet av Severus10: Han har inte alls alltid varit ond. Han har fram till några veckor/månader innan Lilys och James död varit ond men sen blev han god och var alltid god sen dess. Du måste sluta se allting så svart och vitt. Snape var aldrig ond, det har jag inte påstått heller. Men han var heller inte på de godas för att han var ''god'' utan för sin egen vinnings skull. Han är moraliskt grå och uttnyttjar den sida som kan ge honom mest, i det här fallet - den goda. 11 dec, 2011 20:21 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Severus10: Han hjälpte Harry, ovilligt men ändå. Det kallar jag inte för att vara ond. Han hjälpe massor ovilligt men han är god trots att han hjälper de ovilligt. Arnas gjorde han det för Lilys skulle men jaja 11 dec, 2011 20:23 |
|
Borttagen
|
Jag älskar Severus! han är såååå modig! Love him!
11 dec, 2011 20:24 |
|
Severus10
Elev |
Han gjorde allt för andra inte för sig själv.
Om ni hade läst på som jag har så hade ni förstått det. 11 dec, 2011 20:27 |
|
accioron
Elev |
Skrivet av Severus10: Han gjorde allt för andra inte för sig själv. Om ni hade läst på som jag har så hade ni förstått det. Han gjorde allt för Lily. Det är inte samma sak som ''alla''. 11 dec, 2011 20:29 |
|
Borttagen
|
Jag gillar inte Snape men han fascinerar mig.
11 dec, 2011 20:29 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen