Platt hår :/
Forum > Harry Potter > Platt hår :/
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
themarauder
Lärare |
Jag ser det som att Hermione inte precis är den snyggaste i skaror. Speciellt eftersom att hon får pikar för sina stora tänder o utseende etc. Och tydligen så verkar det ju som om många blir chockade över hennes utseende på julalen?
Hursomhelst. Jag såg det mer som ett big movie moment, som hade gjorts riktigt bra på film - vilket skulle vara att göra henne "fulare" i de förgående filmerna. =) - just like themarauder 10 dec, 2011 23:57 |
|
childhoodlight
Elev |
Ja, de blir chockade över att Hermione, som inte alls lägger ned mycket tid på sitt utseende, gör det?
I vilket fall som respekterar och accepterar jag dina åsikter - jag förstår om du blev besviken! Det jag bara ville få fram var att Hermione har aldrig beskrivits som ful, varken direkt eller indirekt. :-)
11 dec, 2011 00:36 |
|
accioron
Elev |
Och dessutom, i boken så säger ju Hermione till Harry någonting i stil med att hon aldrig skulle ha ork att lägga ner så mycket tid på hennes hår igen. :>
11 dec, 2011 00:47 |
|
Simonlack
Elev |
Men jag vill bara få fram att hon har yvigt hår och att hon inte är just den som lägger ner tid på hår
Lily and James one of the cutest couple of time! 11 dec, 2011 00:48 |
|
themarauder
Lärare |
Om man har buskiga ögonbryn, stora framtänder och stort, yvigt hår så kanske man inte framstår som en snygging? Speciellt om man kanske då inte lägger ner tid på sitt utseende. De kanske inte skriver att hon är "ful", och jag menar inte att hon är "ful" - jag menar mer att hon inte är den man vänder sig om efter precis.
Jag tycker att det finns mycket i böckerna som skulle stå för att Hermione inte är en snygging (haha, jag tänker stå fast vid detta). Men som sagt - detta var en tråd ang hennes hår, och jag håller med Simonlack. Det blev verkligen ingen big deal under julbalen. Sådär ser hon ju ut varje dag? Förutom klänningen typ. Jag förväntade mig liksom "WOW". Slutpoäng: De har fått Hermione att framstå som någon som alltid tar hand om sitt hår i filmerna med avancerade flätor och vackert lockigt hår. Tycker att hennes utseende (däraav håret) ändå hade sin poäng i böckerna. Jag kände att Jk Rowling gav mig "den fula ankungen"-budskapet. Vilket min gymnasielärare i sv har hållit med om, så jag kan ju nt vara helt ute och cykla! Ni behöver inte svara på detta =) - just like themarauder 11 dec, 2011 01:04 |
|
Simonlack
Elev |
Håller med systern min, Hermione har varit en av mina favorit karaktärer, hon är en av mina förebilder i Harry Potter (inte i verkligheten) Emma watson har redan lockigt hår i filmerna ( 1 är ett undantag) och nu när jag är äldre ser jag absolut ingen skillnad på henne i julbalen, dem förstörde Hermioes Big moment, det var bara en vanlig frisyr med gamla vanliga lockar och en ful rosa klänning som är platt och rör sig inte graciöst, absolut ingen skönheten och odjuret känsla, hon skulle komma ner med en vacker platt uppsatt frisyr och en böljande blå klänning, det var som dem bara satt på henne en klänning och så dyker hon upp i sista filmen del ett med platt hår i början och har lockigt hår på snigelhorns fest och fleurs bröllop,som hon bara hade satt på sig en klänning på2 vardagar, men hermiones hår (och ansikte etc) har en stor betydelse enligt min åsikt
Lily and James one of the cutest couple of time! 11 dec, 2011 01:20 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen