Drömjobb
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Just nu är min stora dröm att bli fysiker. Innan var det läkare, vilket fortfarande är lite aktuellt, men när jag upptäckte fysikens otroliga delar så föll jag. Så att bli fysiker inom partikel- eller nanoområdet och få Nobelpriset är det jag strävar efter nu.
7 dec, 2011 22:33 |
|
Hulda
Elev |
Etolog, djurskyddsinspektör ♥
7 dec, 2011 22:41 |
|
LoonyMe
Elev |
Jag har ingen aning om vad jag vill jobba som. Det är helt tomt på idéer och varje gång jag kommer på något skrotar jag det eftersom jag tänker att det inte passar mig eller att det blir för långtråkigt... ^.^
7 dec, 2011 22:56 |
|
Borttagen
|
Ekonom punkt slut.
7 dec, 2011 23:04 |
|
majsboll
Elev |
krigsfotograf och socialsekreterare/behandlingspedagog
jag har inte mycket sympatier med soc och hur det systemet ser ut idag, så jag vill inte vara en del av det. men själva grejen med att hjälpa människor, främst ungdomar i mitt fall, som har hamnat snett är något jag går igång otroligt mycket på. londons trasiga förorter, drogmissbrukande barn i utvecklingsländer osv. 7 dec, 2011 23:17 |
|
Sirius_Musta
Elev |
Jag är en av de lyckliga som har hittat mitt drömyrke; lärare. Egentligen vet jag inte om det har varit mitt drömyrke så länge innan jag började plugga. Gick nämligen industriteknik på gymnasiet och hade planer på att jobba som svetsare eller med annat inom den industrin sedan. Men så sökte jag till lärarutbild., kom in och har verkligen trivats. Jag är snart färdig lärare och skulle inte kunna tänka mig något bättre jobb!
7 dec, 2011 23:58 |
|
hyperion
Elev |
Jag vet verkligen inte. Skulle vilja jobba som fotograf, men det är ju otroligt svårt att bli etablerad och uuh. Vill bara hitta något konstigt jobb som bara passar mig helt enkelt. Vad som helst.
![]()
8 dec, 2011 00:00 |
|
Sandrew
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Sandrew: Vad rubriken säger. Vad är erat drömjobb? Sedan jag var 13 och var inlagd på sjukhus så har jag alltid velat jobbat inom vården vilket jag gör idag, jobbar på sjukhuset i Lund i Skåne på en sjukt bra avdelning och jag älskar verkligen det jag gör, jag är Undersköterska och jag har kanske de lägsta jobbet, men det gör mig inget, Det är inte många som kan tänka sig att ta hand om människor, unga som gamla, att göra de bestyren som att byta blöja, sätta kateter, torra dem fram och bak men det är faktiskt inte allt man gör, att ta hand om en sjuk människa som inte kan göra dagens mest naturliga saker och få hjälp med det och sedan få det tack man alltid får av dem gör mitt hjärta fullt av värme. Att sitta ner och prata, kanske lägga om sår, ta kontroller, ja, bara göra det bästa för dem är guld i mitt hjärta. Åh Lund, finns en minimal chans att du träffat min storebror, han gjorde praktik där den här hösten. Jag själv har väldigt vaga framtidsplaner, skulle bara vilja hitta det där jobbet som passar mig perfekt... Var gjorde han sin praktik då? 8 dec, 2011 22:25 |
|
aggsih
Elev |
Låtskrivare♥
You'd have to walk a thousand miles in my shoes just to see what it's like to be me. - Eminem 8 dec, 2011 22:31 |
|
Lingonbean
Elev |
Just att arbeta inom vården tycker jag är beundransvärt, och jag hyser stor respekt för de som arbetar inom vård. Dock tror jag inte att jag själv skulle klara av ett sådant yrke, även fast jag fortfarande vill hjälpa människor osv.
Jag vet inte riktigt vad mitt drömyrke är just nu. Det jag vill syssla med är att räkna mycket matte, få analysera och dra slutsatser samt gärna ha någon biologisk anknytning också. Därför funderar jag på ifall biomedicinsk analytiker kan vara något för mig. Det man gör då är att man arbetar på sjukhus (oftast) analyserar exempelvis blodprover, ställer därefter en diagnos till eventuell sjukdom, doserar medicin osv. Ungefär som att vara läkare fast man arbetar mer i labb och träffar inga patienter. Men man känner ändå att man bidrar till att rädda folks hälsa. Jag ska läsa på mer om olika utbildningar och sådant men det är detta som jag är lite inne på just nu. Differences of habit and language are nothing at all if our aims are identical and our hearts are open 8 dec, 2011 22:48 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen