Nagini
Forum > Harry Potter > Nagini
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Severus10
Elev |
det är visst en anakonda
5 dec, 2011 19:11 |
|
Alice Enger
Elev |
5 dec, 2011 19:21 |
|
accioron
Elev |
Skrivet av Severus10: det är visst en anakonda Det är aldrig avslöjat vad för sorts orm Nagini är, men Nagini kommer från Hindi: ''nāginī, pronounced [ˈnɑːɡɪniː]; variant of Hindi: nāgin, a female cobra, from Hindi/Sanskrit: nāg, a cobra'' Det troligaste vore alltså att hon är en kobra. Dock så verkar inte filmerna spela på detta. 5 dec, 2011 19:23 |
|
Alice Enger
Elev |
5 dec, 2011 19:25 |
|
Borttagen
|
Som jag skrev innan så är Nagini en magisk orm. Arten känner inte mugglarna till så det kan inte vara en anakonda som de vet något om iaf.
5 dec, 2011 19:30 |
|
felix felicis
Elev |
5 dec, 2011 19:31 |
|
Theabeanr1
Elev |
5 dec, 2011 19:33 |
|
Borttagen
|
När sa jag att det var en anakonda? 5 dec, 2011 20:14 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Borttagen: När sa jag att det var en anakonda? Theabeanr1 skrev att du hade skrivit att det INTE var en anakonda.
5 dec, 2011 23:13 |
|
Borttagen
|
Skrivet av childhoodlight: Skrivet av Borttagen: När sa jag att det var en anakonda? Theabeanr1 skrev att du hade skrivit att det INTE var en anakonda. Meningen kan tolkas på 2 olika sätt, att jag sa eller inte. Men förstår nu vad h*n menar 5 dec, 2011 23:35 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen