Sluta svära!
Forum > Off Topic > Sluta svära!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
MonsterCookie
Elev |
Åh, bra tråd. Jag svär som adjhfkh <.< Det bara kommer ut! D:
wolfstar deserved better. 1 dec, 2011 17:10 |
|
Borttagen
|
Jag har börjat säga helvetesbröd, men eftersom det inkluderar ett svärord är det kanske inte så bra, hehe...
Använder även fantastiskt, farao, dammigt (istället för damn it), saken (istället för satan), helkkari (något min kompis brukar säga), skit/shit, med mera.. Min fysiklärare brukar säga saakelin och fänelin (det kan man ju tolka som man vill, haha) 1 dec, 2011 17:15 |
|
Ida S
Lärare |
Hehe, jag kan inte svära fult. Det låter inte naturligt, för det kommer aldrig naturligt.
Jag säger väl fasen, helsike, jädrar och sånt xD Sen fick jag en ny favoritsvordom, "satan i gatan". SEN kom Veronica Maggio typ två veckor senare och släppte en skiva med det namnet, och jag la ner det direkt :c "we live together, and harry does all the cooking." 1 dec, 2011 17:16 |
|
Borttagen
|
1 dec, 2011 17:20 |
|
Borttagen
|
Jag har en vän som sa "fanta" istället för "fan" när vi var yngre. Personligen så kör jag på "gälar" eller "jägare" när jag har yngre barn i närheten.
1 dec, 2011 17:39 |
|
evut
Elev |
Sedan jag blev kristen har jag slutat svära, eller, jag har inte slutat helt men jag svär bara när jag blir FÖRBANNAD eller ibland när det råkar slinka ur mig när jag tappar något.
Jag vill sluta säga "herre gud" osv men det GÅÅÅÅÅR inte, jag fattar inte hur jag ska göra haha.
http://acciophoenixwand.tumblr.com
http://weheartit.com/evutosv
WildHawthorn67 @ Pottermore
evamatildaa @ instagram
http://insta.devote.se
1 dec, 2011 17:53 |
|
mitchan
Lärare |
Skrivet av Borttagen: åh men alla sa väl fanta när man var liten/yngre. typ "fanta dig!!!!1!!1!!1!!!1!!111!" Jag har en vän som sa "fanta" istället för "fan" när vi var yngre. Personligen så kör jag på "gälar" eller "jägare" när jag har yngre barn i närheten. ![]()
1 dec, 2011 17:54 |
|
Ms.Markus
Elev |
Istället för "faan också" kan man säga "filmjölk också" x) Jag kan säga så ibland... Men om jag är skitförbannad hjälper bara riktiga svordomar.
"Merlins beard" och "vid alla galloperande hippogriffer" är ju kul ![]()
1 dec, 2011 17:59 |
|
Borttagen
|
1 dec, 2011 18:00 |
|
mitchan
Lärare |
1 dec, 2011 18:01 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen