Släktingar
Forum > Off Topic > Släktingar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cinnamonagouti
Elev |
Hela min släkt bor i Sverige (de flesta i Småland) med undantag av mammas moster och hennes man och barn, som bor på Kreta. Jag har aldrig varit och hälsat på dem, men de har varit hos oss ett par gånger. Jag har bara två kusiner, de är 5 och 3 år, och en moster, en morbror, två halvmorbröder (9 och 7 tror jag de är) och en halvmoster (6 år tror jag), ingen farbror, skulle haft en faster, men hon dog när hon var liten.
Även om jag bara har två kusiner, har jag hyfsat många sysslingar, 20 kanske? Har dock träffat långt ifrån alla, och bara två som jag kan säga att jag känner. Har tre syskon, en äldre bror, en yngre bror och en yngre syster. Alla mina mor- och farföräldrar lever, men träffar i princip aldrig morfar. Så jaa, det var min lilla släkt då xd All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. 27 nov, 2011 21:19 |
|
Celebikai
Elev |
Stor släkt i Algeriet, vet knappt vad dom heter. Inte ens träffat alla.
Och en farbror i London fast jag har för mig att han flyttade till Algeriet. ![]()
28 nov, 2011 16:10 |
|
Luna 1
Elev |
Enda intressanta med min släkt är att jag har 72 nästkusiner
Annars har jag tre kusiner, två i Småland, och en i Ludvigsborg. Jag har en farmor, som också bor i Småland, Liatorp. Min morfar avled 2007. Min farfar avled 2010. Min mormor är sjuk. END OF STORY ![]() Jag och min söta kusin :*
Tumblr.
28 nov, 2011 16:50 |
|
Elley
Elev |
Har bara 4 kusiner, mamma har inga syskon och pappa har två. Men sen har jag 40 tredjedels kusiner som alla är vuxna, nästan, men har inga bilder på någon av dem :3
http://nouw.com/ellenfelixson/
28 nov, 2011 16:55 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Luna 1: Enda intressanta med min släkt är att jag har 72 nästkusiner Annars har jag tre kusiner, två i Småland, och en i Ludvigsborg. Jag har en farmor, som också bor i Småland, Liatorp. Min morfar avled 2007. Min farfar avled 2010. Min mormor är sjuk. END OF STORY ![]() Jag och min söta kusin :* Haha vad gulliga!
28 nov, 2011 17:47 |
|
Borttagen
|
Mina släktingar bor alla i norra Sverige, närmare bestämt i Kiruna. Dock bor jag och min familj och min faster i Luleå respektive Piteå.
------ Mammas släkt är svensk. Min mormor och morfar är separerade sedan ca 30 år och har båda nya makar. Min morfar har jag inte träffat på ca 2år, jag saknar honom, men det är så här det är. Min mormor är världens snällaste mormor, jag har inte träffat henne på ca 4 månader, oj oj vad jag saknar henne. ------ Min pappas släkt är samisk. Jag har några kända sameslöjdare på pappas sida. Min farfar Svonni var en av dem, han avled dock i september 2006. Dock är min farmors farfar Jon mycket mycket mer känd än min farfar , läs vad jag hittat på internet genom att klicka på bilden. ![]() De två knivarna i hörnet är av min farfar. De understruckna namnen Svonni och Fankki finns i min släkt, pappa heter Svonni och farmor hette Fankki innan hon gifte sig med farfar. HÄR KAN DU SE BILDER PÅ MIN PAPPAS SLÄKTS SAMESLÖJD! [b]End of Story.[/b 28 nov, 2011 18:25 |
|
Borttagen
|
EbbaSofiaSusanna - Tufft! Jag har en kniv som är gjord av en ur släkten Svonni, om jag inte minns fel!
28 nov, 2011 18:42 |
|
Borttagen
|
^ yvja - Jag är verkligen stolt över min släkt.
En kniv gjord ur släkten Svonni säger du? Hade du kunnat titta vem som gjort den? Det hade varit jätte intressant. Dock vet jag knappt någon annan Svonni, men min pappa borde veta. 28 nov, 2011 20:56 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen