Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Möjligt att snart kunna resa i tiden?

Forum > Off Topic > Möjligt att snart kunna resa i tiden?

1 2 3 4
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


^Jag såg på en tecknad serie och där sa dom att när reser bak i tiden så får man inte ta i föremål eller råka döda en insekter. Åker man fram i tiden så får man inte träffa sig själv xD

24 nov, 2011 18:41

mitchan
Lärare

Avatar


Skrivet av Solkatten:
Ska man kunna resa bak i tiden eller också bara fram? Och om man gör det, kommer hela denna tiden förändras då? Tänk så förändras hela framtiden om man bara råkar trampa på en myra när man har rest bak x)
jag är extremt skadad av tidsresande-fiction men om hela framtiden skulle ändras skulle ju ingen ens MÄRKA det. det skulle vara som om den alternativa framtiden, som ändrades, ovbiously aldrig hänt

och för att vara lite mer realistisk också, så tror jag att this time travelling som man eventuellt skulle kunna få fram """snart""" skulle innebära att förflytta sig några sekunder fram/bak i tiden. tror inte det skulle göra så mycket för världens framtid.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FnCJQaRV.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi0.wp.com%2Fpunishedbacklog.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F09%2Ftumblr_static_5t79fc1kntcssk8kgss4scg8g_640_v2.gif

24 nov, 2011 18:42

DeathDownAlex
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av DeathDownAlex:
Fast de har ju nästan bevisat att det inte går.

Beviset för att det inte går var relativitetsteorin, alltså att ljusets hastighet är den högsta möjliga hastigheten, och det är den teorin dom nyss har krossat.
Sen om det är fysiskt möjligt eller inte är en helt annan femma
Och dom spekulationerna om att det inte finns någon tid borde väl klassas som en dålig konspirationsteori

Inte de jag syftade på, Jag ska gå och leta reda på det vänta lite.



24 nov, 2011 18:42

1 2 3 4

Forum > Off Topic > Möjligt att snart kunna resa i tiden?

Du får inte svara på den här tråden.