Saker som man inte bör skämta om men som är sjukt roligt ändå.
Forum > Off Topic > Saker som man inte bör skämta om men som är sjukt roligt ändå.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
MIN MAMMA SÅG DET DÄR OCH HON FICK PANIK!!!!!
20 nov, 2011 20:22 |
|
IamAK
Elev |
Yvja - jo, jag vet. jag tar dock inte hela livet på allvar utan tycker bara att sånt som är farligt/allvarligt inte är roligt att skämta om. men det beror ju på vad det är också, vissa saker känns mer okej än andra.
20 nov, 2011 20:23 |
|
expelliarmus
Elev |
Skrivet av IamAK: jag tycker inte att det här är roligt alls. mest sorgligt och hemskt. bilderna får det nästan låta som att det är okej att t.ex skära sig... eller jag vet inte hur jag ska förklara men tycker bara det känns så oseriöst när såna problem faktiskt är allvarliga. men det är bara min åsikt... har aldrig gillat när folk skämtar om sånt, känns så fel. och även om ingen tar illa upp så ser jag bara inte vad det är som är så roligt. Alltså, jag tycker att sånt här är skitkul. Jag lider av ett självskadebeteende och får hjälp med att försöka bli av med det, men grejen är att jag tycker att det här är underhållande. Jag tar inte illa upp - mycket av det som skrivs i skämten är faktiskt sant, eller ja, det är sant!! Det är så många känner, bara att det framhävs på ett roligt sätt. Detta får inte mig att känna att det jag gör är okej, tvärtom faktiskt - det får mig att än en gång förstå hur jävla sinnessjukt fel det är! Nästan skrattretande. Jag tror att dessa skämt kanske bara uppskattas av människor som faktiskt har/har haft dessa problem, för om man inte har varit i sitsen så förstår man inte innebörden av det hela. Därför tror jag att människor utan självskadabeteende inte förstår skämten och var glada över det! Ni kan skratta åt annat, bättre det än att besitta ett självskadebeteende! Och om ni mår dåligt av tråden och skämten - gå in i den!
20 nov, 2011 20:25
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-20 kl. 20:26
|
|
Borttagen
|
Genom att kunna skämta om allvarliga saker så för man fram dem i det öppna och då kommer även jobbiga och tabubelagda saker att bli mer okej att prata om så att problemen kan lösas i det långa loppet.
Och jag tror jag borde bidra med vad tråden är till för också, så en gammal klassiker. Titta inte på länken om ni är lite känsliga för humor om självskadebeteende: Spoiler: Tryck här för att visa! 20 nov, 2011 20:26 |
|
Celebikai
Elev |
![]() Btw, nån som har hört termen "I's funny, beacuse it's true"? Det passar nog väldigt bra in på dessa bilder (typ som self-injury-shark) Och denna björn tycer jag är väldigt rolig (satte min kaka i halsen) för att jag känner igen mig i den. ![]()
20 nov, 2011 20:27
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-20 kl. 20:30
|
|
Borttagen
|
Skrivet av DeathDownAlex: ^jo men nu har jag inte påstått detta, jag är väl medveten om vad det är, lite för medveten faktiskt... Du påstår det när du uttrycker dig på det sättet även om det har med skämt att göra. Det är det enda som jag verkligen irriterar mig på när det gäller att förolämpa personer - felaktigt kalla en schizofren för personlighetskluven. Det var inget påhopp, bara information i fall att du inte visste detta eftersom det är många som tror just detta och schizofreni. MelodyJoseph; Schizofreni är en personlighetsstörning, det är en personlighetsklyvning det inte är. De som har personlighetsklyvning pratar inte med sina andra delar utan "byter" mellan dessa i olika sammanhang, alltså möter de aldrig varandra utan är en och samma person - fast på olika sätt. 20 nov, 2011 20:28
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-20 kl. 20:33
|
|
childhoodlight
Elev |
expelliarmus Fast Jennifer, det beror ju helt enkelt på vem man pratar om? Jag har själv haft självskadebeteende och finner detta ganska kränkande, så det är ju upp till var och en.
20 nov, 2011 20:29 |
|
DeathDownAlex
Elev |
20 nov, 2011 20:31 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av DeathDownAlex: ^jo men nu har jag inte påstått detta, jag är väl medveten om vad det är, lite för medveten faktiskt... Du påstår det när du uttrycker dig på det sättet även om det har med skämt att göra. Det är det enda som jag verkligen irriterar mig på när det gäller att förolämpa personer - felaktigt kalla en schizofren för personlighetskluven. Det var inget påhopp, bara information i fall att du inte visste detta eftersom det är många som tror just detta och schizofreni. Fast "nu mår vi bra" kan ju fortfarande uppfattas som "nu mår jag och mina röster i huvudet/hallucinationer bra" lika väl som att personen har en personlighetsklyvning. Men jo, det är många som inte vet skillnaden. Det kan vara värt att förtydliga ibland. =) 20 nov, 2011 20:32 |
|
expelliarmus
Elev |
childhoodlight Självfallet så är det individuellt hur man känner. Jag tycker att t.ex. att detta var bland det roligaste på länge eftersom att jag känner igen mig i allt och det är skrattretande. Som Celebikai sa; it's funny because it's true!
Men om man tar illa upp av detta så behöver man ju inte kolla i tråden/tumblr - eller hur? Jag går inte in på hemsidor som får mig att må dåligt, simpelt.
20 nov, 2011 20:33 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen