Några saker man kan klura på..
Forum > Off Topic > Några saker man kan klura på..
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kenni NishkiTishki
Elev |
Tonkss: eller hur! Man kan sätta in haha i nästan vilken mening som helst! det passar liksom in bara.. haha xd
http://kenninishkitishki.tumblr.com
20 nov, 2011 14:29 |
|
adliitam
Elev |
Skrivet av Tonkss: *Varför skriver man "haha" även fast man inte skrattar? ;D såå sant, jag skriver "haha" hela tiden fast jag inte skrattar, ibland tycker jag inte ens att saker är särskilt roliga men jag skriver det ändå av vana! ![]() ![]()
20 nov, 2011 14:48 |
|
Kenni NishkiTishki
Elev |
29 nov, 2011 17:21 |
|
Dini99
Elev |
Haha
"What do you mean? Do you wish me a good morning, or mean that it is a good morning whether I want it or not; or that you feel good on this morning; or that it is a morning to be good on?" 29 nov, 2011 17:22 |
|
Kenni NishkiTishki
Elev |
Dini99 hahah! Man kan fundera rätt länge faktiskt, speciellt om man har någon att diskutera med!
http://kenninishkitishki.tumblr.com
29 nov, 2011 17:25 |
|
Dini99
Elev |
Yes, precis som jag har (vevve_puff) ;D
Vi diskuterade ett tag.. om duvet=Haha! "What do you mean? Do you wish me a good morning, or mean that it is a good morning whether I want it or not; or that you feel good on this morning; or that it is a morning to be good on?" 29 nov, 2011 17:33 |
|
Kenni NishkiTishki
Elev |
29 nov, 2011 17:36 |
|
Dini99
Elev |
"Man behöver ju inte skratta för att inte tycka det är roligt..." =)
"What do you mean? Do you wish me a good morning, or mean that it is a good morning whether I want it or not; or that you feel good on this morning; or that it is a morning to be good on?" 29 nov, 2011 17:42 |
|
Kenni NishkiTishki
Elev |
29 nov, 2011 17:45 |
|
Borttagen
|
Bara för att jag är extremt uttråkad:
* Varför måste man boka tid hos en synsk? Svar: Därför att en synsk person inte kan se exakt vad som helst och när som helst, som många så illvilligt verkar tro. En s.k synsk människa kan däremot känna av en människa då den sitter framför honom/henne. * Varför heter det rusningstrafik när bilarna kör som långsammast? Svar: Därför att alla rusar till jobbet. Alla ska dit samtidigt vilket skapar trafikstockningar/långa köer. * Varför målar man sina ögonfransar med öppen mun? Svar: För att ansiktet blir utsträckt och man når fransarna lättare samt mascaran klibbar inte lika mycket mot ansiktet som därmed är "plattare". * Hur kom ”gå ej på gräset”-skylten till gräsmattan? Svar: Var ska man annars kolla? På marken? Skulle det inte vara lite konstigt om det t.ex stod "Välkommen" på brevlådan istället för på dörren/dörrmattan? * Om det blev jordbävning på mars, vad skulle det kallas då? Svar: Det skulle förmodligen heta jordbävning ändå, eftersom att det är själva jorden/marken som orsakar trubbel. * Om en sköldpadda förlorar sitt skal - är han då hemlös eller naken? Svar: Antagligen naken? Är det ens möjligt att en sköldpadda kan tappa sitt skal..? * Om det är nollgradigt i dag och det spås vara dubbelt så kallt i morgon – hur kallt kommer det då att bli? Svar: Det kommer fortfarande vara 0 grader, för 0 gånger 0 är 0. Men om man däremot tänker bort människans påhitt så skulle det ju gå, men vi kan inte veta hur många grader det skulle vara. * Varför heter det extrapris när det inte alls kostar extra mycket? Svar: Synonymer till ordet extra: särskilt, utöver det vanliga, dessutom, mer än vanligt, ovanligt, i tillägg, på köpet. Det förklarar nog det mesta. * Varför är ordet förkortning så långt? Svar: Eftersom att det är två ihopsatta ord; För- och kortning - Förkortning. Det har ingenting med själva innebörden i ordet att göra. * Varför trycker man hårdare på knappen på fjärrkontrollen när batteriet är slut? Svar: När till exempel tandkrämen håller på att ta slut så pressar man extra mycket för att få ut den sista biten tandkräm, och samma sak gäller med fjärrkontrollen (mer eller mindre medvetet). Även om vi vet att det inte kommer fungera bättre så trycker man helt enkelt hårdare. Eller så blir man bara lite lack på fjärren. * Är glaset halvfullt eller halvtomt nu? Svar: Beror på hur man själv ser det. Man brukar säga att optimisterna ser ett halvfullt glas medan pessimisterna ser ett halvtomt glas. Det är alltså väldigt individuellt. * Vart tar den vita färgen vägen när snön smälter? Svar: Det som var vitt blir då genomskinligt. * Om superlim fäster på allt, varför fäster det inte på insidan av tuben? Svar: Därför att den inte alls fäster på allt. * Vems idé var det att stoppa in bokstaven ”s” i ordet läspa? Svar: Det var förmodligen någon som inte läspade som kom på det ordet. * Vart kommer storken ifrån? Svar: Från sin mamma och pappa. * Vad kom först, hönan eller ägget? Hönan. Den kan inte ha lagt ägg under hela sin evolution, utan det kom antagligen senare. * Vad händer om du kör i ljusets hastighet och slår på helljuset? Svar: Då vore det nog värdelöst att ens slå på helljuset! * Hur kan den fjärde Star Wars filmen vara den första? Det är den första Star Wars-filmen Lucas gjorde, ja, men det är inte den första filmen i själva berättelsen. 29 nov, 2011 21:44 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen