Solstorm ''planerad'' att inträffa runt 2012-2013
Forum > Off Topic > Solstorm ''planerad'' att inträffa runt 2012-2013
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Twix: Jag hatar verkligen sånt här, blir alltid ihjälskrämd! Men jag tror ändå att det inte kommer hända, det känns som dom hela tiden håller på att varna för alla "katastrofer" som kommer hända. Det är faktiskt ganska liten chans att det verkligen händer.... Men nu behöver man tydligen inte bara behöva oroa sig för Jordens undergång 2012, nu ska man oroa sig för solstormen också....'-' alltså, det verkar som att alla fått det där om 2012 (domedagen) om bakfoten >_< Mayakalendern slutar- solen står i galaxens mittpunkt. Men nu kom en creepy tanke: tänk om det hänger ihop? solstormen med mayakalendern, det där med solen i mittpunkten. ser inte direkt något att hetsa upp sig för, det är ju ganska långt kvar som räknat ändå. Haha vi når 2012 om några månader? Sååå det är väl inte så långt kvar?
13 nov, 2011 14:07 |
|
Borttagen
|
Skrivet av MonsterCookie: OMG NU ÄR JAG RÄDD D': Sånt här skrämmer alltid ihjäl mig :33 13 nov, 2011 14:07 |
|
Borttagen
|
Skrivet av MonsterCookie: Skrivet av Borttagen: Skrivet av MonsterCookie: OMG NU ÄR JAG RÄDD D': Sånt här skrämmer alltid ihjäl mig :33 MIG MEEED! Jag kommer bo i vårat skyddsrum redan innan solstormen om de nu kommer börja varna för det.. D: OCH DÅ MÅSTE JAG HA MASSA SAKER ATT LÄSA, ANNARS DÖR JAG! D: JAG TROR INTE VI HAR ETT SKYDDSRUM!! :OOO Dags att börja planera vilka böcker som ska med... OCH GUD, VI KOMMER BEHÖVA FIXA ETT ENOOOOOORMT LAGER MED BINDOR OCH IPREN. NI KAN FÅ BO I VÅRAT SKYDDSRUM 13 nov, 2011 14:08 |
|
Katla
Elev |
Skrivet av GinnyOlivia: Skrivet av Katla: Om det blir solstorm och all kommunikation förstörs så måste du bo här Medea!!! D: Solstormar leder till norrsken. Hej, ville bara säga det. Jaaaa!!!!! D: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Katla: Solstormar leder till norrsken. Hej, ville bara säga det. Har du sett filmen Polar Storm? Det blev norrsken varje gång en ny "våg" av något (kommer inte direkt ihåg vad?) och höll man i någon form av el ( en påslagen mobil, eller satt i en bil som var på och så vidare) så blev man stekt ... Det var också något om jordens förändringar, magnetiska polerna som flyttas eller något.. Nä, det har jag inte. Jag snappade upp det där på fysiken. c: ♏︎ 13 nov, 2011 14:10 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av MonsterCookie: OMG NU ÄR JAG RÄDD D': Sånt här skrämmer alltid ihjäl mig :33 Men det är nog ingen fara hörrni. Det var ju en solstorm förra året oxå och inget hände då heller. Elektroniken hade ett tufft år bara. 13 nov, 2011 14:10 |
|
Borttagen
|
Skrivet av childhoodlight: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Twix: Jag hatar verkligen sånt här, blir alltid ihjälskrämd! Men jag tror ändå att det inte kommer hända, det känns som dom hela tiden håller på att varna för alla "katastrofer" som kommer hända. Det är faktiskt ganska liten chans att det verkligen händer.... Men nu behöver man tydligen inte bara behöva oroa sig för Jordens undergång 2012, nu ska man oroa sig för solstormen också....'-' alltså, det verkar som att alla fått det där om 2012 (domedagen) om bakfoten >_< Mayakalendern slutar- solen står i galaxens mittpunkt. Men nu kom en creepy tanke: tänk om det hänger ihop? solstormen med mayakalendern, det där med solen i mittpunkten. ser inte direkt något att hetsa upp sig för, det är ju ganska långt kvar som räknat ändå. Haha vi når 2012 om några månader? Sååå det är väl inte så långt kvar? Om man ser det så, så är det inte långt. Men jag tänker liksom dagarna, och jag tror inte det direkt kommer (om det gör det) hända den 01-01-2012, right ? ^^ utan jag tror mest att det kommer att hända, som sagt, om det gör det, runt sommaren. sol + sommar = hänger ihop men det är klart, jag vet ju inte. 13 nov, 2011 14:11
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-13 kl. 14:14
|
|
childhoodlight
Elev |
Nej nej nothing against you
Allt som allt känns det överdrivet, media har ju en tendens att göra saker större än vad de redan är : )))
13 nov, 2011 14:12 |
|
superman
Elev |
Jag trodde det var någon ny säsong av Solsidan när jag såg rubriken, eheh
13 nov, 2011 14:14 |
|
Celebikai
Elev |
13 nov, 2011 14:15 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av MonsterCookie: OMG NU ÄR JAG RÄDD D': Sånt här skrämmer alltid ihjäl mig :33 Men det är nog ingen fara hörrni. Det var ju en solstorm förra året oxå och inget hände då heller. Elektroniken hade ett tufft år bara. vill inte förstöra det där, men det hände ungefär i mitten av april 2010, right? och det var några dagar efteråt som NASA berättat att de såg en stor flamma, eller "arm" från solen, eftersom de håller koll på den ju. Titta här och här 13 nov, 2011 14:17 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen