Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

En mugglisberättelse (SV)

Forum > Fanfiction > En mugglisberättelse (SV)

1 2 3 4 5 ... 58 59 60
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


hahaha mine
hmm.. jag undrar vad hon skrev

(btw mine.. jag saknar att chatta med dej o.o asså irl)

4 nov, 2011 17:49

mine
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
hahaha mine
hmm.. jag undrar vad hon skrev

(btw mine.. jag saknar att chatta med dej o.o asså irl)

CHATTA MED MIG DÅ KVINNA

men vad jag tyckte det var en bra idé med en gubbe som dyker upp ^^♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

4 nov, 2011 17:51

Luna.Lovegood
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Mera! Om du behöver någon extra så finns jag här...! ;D
Tack, jag skriver upp dig. Det verkar inte som om det blir någon hjälteroll precis, men det fanns ingen mer oanvänd karaktär, och jag behövde någon som kunde ta den. (Och helst någon som inte hade typ master of death som status)

Puffsurrare: Skriver upp dig också. Det behövs fler hufflepuffare nu. (För att inte tala om Slytherin...)

Skrivet av mine:
Skiitbraa meera

Spoiler:
Tryck här för att visa!Men det går ju att skriva om den mystiska gubbe som alltid kommer fram när man spelar snape kan ju vara ett tema eller ngt sånt e.e
Kan bli svårt eftersom jag inte får igång Snape, och inte vet hur det är. (pappa jobbar med datorer, och därför har vi fem st hemma, och ska skaffa en sjätte. oturligt nog ärr ALLA mac) Tack ändå, kanske testar på farmors dator, så jag kan skriva om det.
-----------------------------------------------
När MoonChild vaknade kollade hon sin inbox direkt, och såg svaret.

"Tack så jättemycket. Det vore jättesnällt om du kunde meddela staff. Det var Bombarda som skickade brevet, så du kan säga det. Men var noga med att jag är anonym. Och om du är mån om ditt eget bästa så borde du be dem att inte nämna ditt namn för Bombarda heller. Tack igen."

MoonChild valde att skriva till rektorn, eftersom han verkade mest insatt i det hela. Hon berättade att en anonym medlem hade bett henne berätta om Ett hotbrev från Bombarda om att hacka poängen. Hon avslutade med att hon själv ville vara anonym om han berättade vidare om meddelandet, och skickade iväg. Det verkade som om staff prioriterade ärendet, för redan samma kväll kom svaret.

Hej, MoonChild!
Jag blev väldigt glad över att någon visste vem det var. Vi har kollat upp Bombarda och hittat hotbrevet du nämnde. Hon är nu avstängd, och vet inget om tipset. Hon tror att vi kollade alla brev som medlemmarna skickat, och hittade det själva. Tack så hemskt mycket. Vi har äntligen lyckats fixa tillbaka poängen, och jag smög in 50 extra till er i förbifarten, som ränta.
Tack igen!
Xxxx

MoonChild var jätteglad att ha tillbaka det hon kämpat för så länge. Att det var över.

Men var det verkligen över? För inte så långt därifrån satt Bombarda och skapade ett nytt konto, för att störta gryffindor. Den här gången i gryffindor, för att få bra info, och under ett nytt användarnamn: Hermione Granger

Vill ni veta vad som händer sedan?

4 nov, 2011 17:52

Detta inlägg ändrades senast 2011-11- 4 kl. 17:55
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


åh awesome
haha Bombarda är evil

4 nov, 2011 17:55

Katla
Elev

Avatar


Awesome nytt kapitel!

Skrivet av Katla:
Bevakar stenhårt, grym story och helt underbar idé med Mugglister som karaktärer! ;D
Får man fortfarande vara med..?

*Tar fram inlägg från förra sida så Luna.Lovegood ska se*

♏︎

4 nov, 2011 17:56

Luna.Lovegood
Elev

Avatar


Skrivet av Katla:
Awesome nytt kapitel!

Skrivet av Katla:
Bevakar stenhårt, grym story och helt underbar idé med Mugglister som karaktärer! ;D
Får man fortfarande vara med..?

*Tar fram inlägg från förra sida så Luna.Lovegood ska se*

Ja, det är klart du är med. Svarade ovanför nyss, och har skrivit upp dig. Hufflepuff håller på att avfolkas eftersom jag sparkade ut Bombarda (fast kanske blir en ny snart som råkat välja samma namn och elevhem), och nästan har skrämt livet ur mine, så alla är välkomna. (Även i de andra elevhemmen ofc)

Nytt kapitel kommer antingen om en stund när jag hängt tvätten, eller i kväll när jag ska somna. (man kan ju alltid surfa under täcket, med ursäkt: Jag testar bara min nya telefon lite till. Men just nu har jag ingen färdig idé att skriva om, utom att jag tror jag vet vem som har varit framme och "busat".

4 nov, 2011 18:08

Katla
Elev

Avatar


^haha, såg inte det, sorry! Men skitkul att man får vara med! ;D

♏︎

4 nov, 2011 18:10

Luna.Lovegood
Elev

Avatar


Tack för alla härliga kommentarer! Kan inte fatta att ni faktiskt gillar det. det kommer ju svar direkt.
Aja, som sagt så kommer det snart lite till. Om jag har någon story...

4 nov, 2011 18:18

Borttagen

Avatar


wohoo,, jag är nyfiken

4 nov, 2011 18:22

Luna.Lovegood
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
wohoo,, jag är nyfiken

Jag med. Tyvärr vet jag lika lite som du om vad som ska hända. Så räkna med ett händelselöst kapitel. Fast jag hoppas att jag kommer på något när jag skriver. Verkar som jag får köra en "händelse" till utan Slytherin, och eventuellt utan Ravenclaw. Sorgligt frånvarande.
------------------------------------------------
Hermione Granger . Bombarda var nöjd med sin nya mugglis-identitet. Det var kanske inte så dåligt att bli utsparkad ändå. det kunde bli svårt att vänja sig vid ett nytt namn, men Tom Dolder kunde byta. Så varför inte hon. I vilket fall så var det här ett perfekt sätt att få information om gryffindor. Hermione Granger hade varit starkt emot gryffindor ända sedan hon läste första Harry Potter-boken. Mod var överskattat. Lika överskattat som raka passar i bollsporter. Det hade hon tyckt att raka passar var hela sitt liv, då hon var usel på det. Men nu så hade hon alltså ett gryffindorkonto där hon kunde tjuvkika på vad de skrev i sällskapsrummet. När gryffindor tog över elevhemstävlingen hade det blivit droppen. Hon var arg. Ville hitta ett sått att klippa deras vänskapsband, och få dem att strida inbördes. Att bryta ihop totalt.

Ok, det blev ett uselt kapitel, men jag hoppas det kan funka som inledning till något bättre...

4 nov, 2011 18:57

1 2 3 4 5 ... 58 59 60

Forum > Fanfiction > En mugglisberättelse (SV)

Du får inte svara på den här tråden.