Kränkande att bli kallad fet?
Forum > Off Topic > Kränkande att bli kallad fet?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
childhoodlight
Elev |
3 nov, 2011 14:31 |
|
Borttagen
|
Folk tryckerner andra och hjälper varandra upp. Det finns ju så sjukt många smala människor runt om oss som säger att dom är feta. Då ser man sedan på sig själv, som är helt normal och tänker att då måste man ju vara ännu fetare.
Folk säger fet som ett dåligt ord. Som att dom inte är starka eller ja. Jag kan inte direkt skriva just nu eftersom ellen ger mig värsta mördarblickarna och får mig att känna att allt jag skriver är fel och blabla. Men what ever. I shall be back later o.o (Förvänta er att ellen kommer skriva i den här tråden när som helst, den onda, onda personen!!) 3 nov, 2011 14:32 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Borttagen: Det finns ju så sjukt många smala människor runt om oss som säger att dom är feta. Fast det där är ju för att media har rubbat deras syn på sina egna kroppar - det är inte deras fel, eller ditt, eller mitt. Att de trycker ned sig själva är för att samhället säger att de ska göra det. Jag förstår precis hur du menar - och jag vet att det gör ont. Men det hela är en ond cirkel. Jag är säker på att just de där personerna har hört att de är feta eller har ångesten över att de väger för mycket, eller att någon i deras omgivning har stått framför dem och kallat sig själv för fet; det är samma sak och det händer hela tiden, om och om igen, tyvärr.
3 nov, 2011 14:36 |
|
superman
Elev |
Jag tycker det är mer kränkande att bli kallad tjock än smal för att det i dagens samhälle är mer accepterat, till och med ett ideal, att vara smal. Dock så är det ju fel att kommentera någons vikt eller utseende på ett nedsättande vis över huvudtaget. När det kommer till utseende tycker jag man ska hålla tyst om man inte har något bra att säga, så länge man inte är utbildad doktor. Många har redan stora komplex och man vet inte hur djupa sår ord kan ge.
3 nov, 2011 14:37 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av superman: Jag tycker det är mer kränkande att bli kallad tjock än smal för att det i dagens samhälle är mer accepterat, till och med ett ideal, att vara smal. Att folk reagerar mer på att någon kallar någon för fet betyder det ju inte att det är mer kränkande. En smal person som har gått igenom mycket och som är väldigt osäker i sig själv, som alltid får höra att h*n är "sjukligt" smal, eller ser ut som en "pinne", eller är nära på att gå av kan till slut bara inte orka bry sig längre. Ord är det starkaste vapnet en människa äger. Att det är ett ideal att vara smal har ingenting med att göra såvida hur mycket en person tar illa upp av att någon kallar en för smal.
3 nov, 2011 14:42 |
|
Borttagen
|
Uhh, jag bryr mig inte om samhallet, om folks kroppar. Det angar inte mig. Jag ar ratt sa smal och har alltid varit det och jag har blivit kallad anorexibarn och blablabla. Man blir lite ledsen men efter en stund sa skiter jag i det. Jag ma vara smal men jag ar nojd.
3 nov, 2011 14:49 |
|
Borttagen
|
childhoodlight
Haha jag kände på mig att någon skulle svara så, eftersom det blev lite konstigt uttryckt. Men hur som helst, jo, det är klart det är olika från person till person men i allmänhet tycker jag oftast det ses som värre. Så jag yttrade mig lite luddigt: jag tycker som sagt inte att man ska säga något alls om det inte är positivt eller handlar om vikt, men i allmänhet ses det oftast som värre att kallas tjock på grund av samhällets ideal. /superman 3 nov, 2011 14:49 |
|
Miss_Hj
Elev |
Det ska egentligen inte spela nån roll om folks storlekar!
Man kan nog ändå bli kränkt om man kallar någon fet eller smal det spelar nog ingen roll. 11 nov, 2011 14:35 |
|
idalinapotter
Elev |
Båda är ju kränkande.. För om man är typ jättesmal och lixom inte vill det och så kommer nån och säger typ "åh vad smal du är" så kanske man blir ledsen.. Så är det ju om nån säger att man är fet också.. Det är samma sak lixom!
http://idalinabergman.tumblr.com/ 11 nov, 2011 14:54 |
|
Borttagen
|
"Smal" är inte ett negativt laddat ord som "Fet" eller "Tjock", men däremot tycker jag att "Mager" kan vara ett kränkande ord.
11 nov, 2011 22:39 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen