Dagens "antingen-eller" :P
Forum > Off Topic > Dagens "antingen-eller" :P
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Sirius_Musta
Elev |
Emil. Har aldrig riktigt lärt mig att gilla Pippi. Hela historien känns så orealistisk på ett sätt jag inte gillar. Annars älskar jag AL, hon har skrivit många fantastiska böcker!
8 feb, 2013 10:10 |
|
BlondaHermione
Elev |
Hujeda mig vilken svår fråga. JAG VET INTE
Alltså jag läste Emil som kvällsläsning varenda kväll som sex år, fast som ännu yngre, fyra fem år klädde jag alltid ut mig till Pippi och tvingade min moster och syster att vara Tommy och Annika. Fast jag tror det blir Emil, för han spelas i filmerna av en bättre skådespelare och dialekterna är finare. Han målas och framställs som en söt liten kille med luddigt, vittblont hår med en "mysse och en bysse", och... nej, Emil är underbar. ♥
8 feb, 2013 13:11 |
|
Obliviate_
Elev |
emil, tror jag..
8 feb, 2013 13:13 |
|
baramin
Elev |
Åh svårt, himla tight men det blir nog Pippi pga genusskäl. Jag gillade att kunna säga "MEN PIPPI ÄR TJEJ OCH HON ÄR STARKAST I VÄRLDEN" till pojkarna på dagis som sade att killar är starkare än tjejer. Då vart det tyst på dem!
she had a face straight from a magazine, god only knows, but you'll never leave her. 8 feb, 2013 13:26 |
|
IamAK
Elev |
pippi!
8 feb, 2013 14:15 |
|
Borttagen
|
Jag vet inte riktigt.... Men Pippi tar jag nog....!
8 feb, 2013 14:42 |
|
Borttagen
|
Pippi! Har alltid gillat girl-power, pirater, båtar, och huvudkaraktärer som är lite utav rebeller. Emil i all ära men jag hatade hans pappa.
8 feb, 2013 14:59 |
|
Borttagen
|
Pippi tror jag. . . (?)
8 feb, 2013 15:01 |
|
Borttagen
|
Jag har alltid älskat Pippi Långstrump, och när jag var mindre och såg på Emil i Lönnebärga blev jag lite rädd för hans pappa
8 feb, 2013 16:01 |
|
Rymdkonungen
Elev |
8 feb, 2013 16:02 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen