@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
Pottermore är tråkigt
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 16 apr, 2012 16:35 |
|
MizzNina
Elev |
Nessilini
Jag är uppskriven som vikarie i min kommun så jag behöver ett nytt utdrag från mitt polisregister. Så de ser att jag inte hittat på några dumheter under det senaste året. Förresten nu när jag ändå har dig här, det är en sak jag tänkt jag ska fråga, men sen har jag alltid glömt det när jag har loggat in. Jag har kollat på en massa dokumentärer och filmer om Titanic de senaste dagarna. Och de säger översatt "Dikt Styrbord" när de ska undvika isberget, men sen svänger de åt barbord. Nu vet jag att det inte är jag som har fel på vilken sida som är vilken av en båt/skepp, men är det så att de säger styrbord, för att de ska lägga rodret åt det hållet, så att de svänger barbord? (Om du förstod vad jag menade) Jag tänkte du kanske hade koll på sånt Sailor. "I'm not arguing, I'm just explaining why I'm right." - Anonymous 16 apr, 2012 16:36 |
|
Borttagen
|
MizzNina Ehm, bra fundering. Tyvärr har jag inget bra svar på det. xD
Läste dock på lite nu och han beordrade tydligan full back med, borde ju vara det. Jag vet faktiskt inte O.O 16 apr, 2012 16:40 |
|
Solkatten
Elev |
Äter en citron cupcake
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 16 apr, 2012 16:42 |
|
MizzNina
Elev |
Nessilini
Synd, jag hade hoppats du skulle ha ett klart svar, det har nämligen irriterat mig, sen jag lärde mig vilket som var styrbord och vilket som var barbord. ^_^ Iofs, en snabb googling gav mig detta svaret hittat i ett forum av något slag. "Det är i själva verket inget konstigt alls med det. Eller rättare sagt; lite konstigt kan man ju spontant tycka, men det är inget fel i filmen. Kommandona fungerade på det sättet på den tiden; det var först senare man ändrade på det. Så det är helt korrekt som det visas i filmen att ordern är dikt styrbord och för att verkställa den ordern så måste man svänga ratten åt vänster. " "I'm not arguing, I'm just explaining why I'm right." - Anonymous 16 apr, 2012 16:45 |
|
Borttagen
|
Nessilini: som till exempel...?
16 apr, 2012 16:48 |
|
Borttagen
|
Fika med en sailorbuddie, min pojkvän kommer hem, min balklänning kommer 16 apr, 2012 16:49 |
|
Borttagen
|
CHATTAR MED EN KOMPIS JAG INTE PRATAT MED PÅ TYP HUNDRA ÅR..
Detta blir nog en bra dag trots allt :3 16 apr, 2012 16:56 |
|
Borttagen
|
Har tävling idag
16 apr, 2012 17:08 |
|
Solkatten
Elev |
Ni måste se på denna! Så himla cool "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 16 apr, 2012 17:17 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen