Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Jag då? [sv]

Forum > Fanfiction > Jag då? [sv]

1 2 3 ... 37 38 39 ... 46 47 48
Användare Inlägg
Minidjuret
Elev

Avatar


Råkade skicka, läs om det jag ändrat xD Ska skriva mer på samma C:

25 aug, 2011 19:58

MayoGryffindor
Elev

Avatar


Nu var det rätt Det är bra, fortsätt du bara !

"She's buying the stairway to heaven"

25 aug, 2011 20:00

Minidjuret
Elev

Avatar


Nu har jag skrivit lite mer Läs omc:

25 aug, 2011 20:03

MayoGryffindor
Elev

Avatar


Åh, jag såg det ! Underbart ! Fortsätt ! ^^

"She's buying the stairway to heaven"

25 aug, 2011 20:07

Minidjuret
Elev

Avatar


Jag har idéer i huvudet nu igen, så det kommer nog mer imorgon eller något c:

26 aug, 2011 14:38

MayoGryffindor
Elev

Avatar


Åh vad bra !

"She's buying the stairway to heaven"

26 aug, 2011 14:51

Bombarda
Elev

Avatar


Ny läsare! Denna ff är riktigt bra och jag ska nog ta och bevaka !
meer !

Kärlek till alla!

26 aug, 2011 15:37

Salazar1
Elev

Avatar


Jättebra!

Slytherin Pride

26 aug, 2011 15:39

Minidjuret
Elev

Avatar


Eftersom jag skrev så kort igår så skriver jag lite idag med c:
------------------------------------
Det fanns ingen fluga, inte där jag tittade i alla fall.
"Jag tror jag har bott hos människor i ett hus innan när jag var liten, högst två år gammal, och jag minns svagt två ansikten" sa David och jag ryckte till efter den långa tystnaden.
Långsamt sjönk hans ord in och jag tyckte så synd om honom. Tänk att få leva själv ute i en skog, utan vänner, familj och andra människor!
Jag fick stor lust att springa fram och krama David, men eftersom det skulle verka ganska konstigt avstod jag.
"Hur såg personerna ut?" frågade jag.
"Jag tror det var en man och en kvinna, båda med mörkt hår. De kanske var mina föräldrar" svarade David. Jag nickade.
"Vart kommer alla dina saker ifrån?" frågade jag.
"Det ligger en liten by en bit bort. Där har jag jobbat på en pub ett tag. Innan jag flyttade ut i skogen bodde jag hos Mr och Mrs Twixey i byn där. De tog högst motvilligt hand om mig, men bara tills jag var 7 år, då det började hända konstiga saker ibland. Det kunde vara att blommor växte och att saker försvann. Jag förstog att jag måste vara en trollkarl eftersom jag kunde göra det, men bara när jag var arg, rädd, glad eller i fara. Mr och Mrs Twixey var mugglare och förstog såklart inte när jag försökte förklara. Till sist vägrade dem att ta hand om mig och jag rymmde. Någon vecka senare flyttade dem" berättade David.
"Hur kan du veta så mycket om trollkarlsvärlden?" frågade jag honom nyfiket.
"Det kom någon till mig och berättade om Hogwarts. Han sa att jag skulle få börja där, men att jag var tvungen att veta vissa saker om trollkarlsvärlden. Därför gav han mig en massa böcker och visade mig också olika trollkonster så att jag skulle tro på honom" svarade han.
"Men, varför går du inte på Hogwarts nu då?" frågade jag försiktigt.
David struntade i min fråga och reste sig upp.
"Kom, vi ska fixa mat" sa han och gick ut. Jag skyndade efter, fortfarande lätt förvirrad efter allt han berättat.

27 aug, 2011 23:56

MayoGryffindor
Elev

Avatar


Jättebra, spännande ! Mer

"She's buying the stairway to heaven"

27 aug, 2011 23:59

1 2 3 ... 37 38 39 ... 46 47 48

Forum > Fanfiction > Jag då? [sv]

Du får inte svara på den här tråden.