LotR (Privat)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > LotR (Privat)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Vildvittra
Elev |
"Vad? Jag har aldrig varit på värdshus förr." sa hon, det borde han veta då hon undvikit människor. "Men ett värdshus här, mitt uti inget." sa Keya men lägre röst och undrade hur mjöd smakade.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 8 sep, 2013 22:21 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
"Jag tror det fanns ett öppnare landskap bakom värdshuset. Jag antar att resande kommer hit." Han vred på sig och nickade. Människor i alla olika former, kläder och utseenden satt runt borden och volymen inne i värdshuset blev högre vid varje ny bägare. Han tittade på Keya och ryckte på axlarna ännu en gång.
Hola, Mishamigos! 8 sep, 2013 22:27
Detta inlägg ändrades senast 2013-09- 8 kl. 22:34
|
|
Vildvittra
Elev |
"Troligen, då kommer de inte från vårt håll." säger hon och kvinnan kommer med ett stop mjöd till dem var. "Något att äta med tack." sa Keya och ser på stopet framför henne.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 8 sep, 2013 22:32 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
Banner hällde upp mjöd till sig själv och drack några djupa klunkar av det. Smaken kändes mycket starkare än vanligt då det var ett tag sedan han haft det och drack ännu en klunk, samtidigt med roade ögon han betraktade Keya.
Hola, Mishamigos! 8 sep, 2013 22:36 |
|
Vildvittra
Elev |
Keya smakade på mjödet, det var stark och hon var inte dum då hon visste vad den innehöll. Hon hade smakat vin i slottet och detta, det var inte obehagligt? Tänkte hon och drack ännu en klunk.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 8 sep, 2013 22:39 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
Hennes reaktion var som sagt roande och ibland glömde han bort att hon var sex år yngre. Och på råga till allt hade hon hållit sig borta från mänskligheten ett tag under sina senare år. Han sänkte bägaren.
"Nu när vi är här kan vi lika gärna spendera natten här också." Hola, Mishamigos! 8 sep, 2013 22:44 |
|
Vildvittra
Elev |
Keya nickade och tog ett par klunkar, känslan var skön och lugnande som om alla hennes bekymmer försvann eller inte var betydande längre.
"Kan vi göra, det är varmt och det finns mat." sa hon med ett mjukt leende mot honom. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 8 sep, 2013 23:03 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
"Jag frågar efter två rum då" Han ställde ner bägaren på bordet och reste på sig. Han besvarade då hennes leende innan han började bana sig mellan borden som kvinnan hade gjort.
Hola, Mishamigos! 8 sep, 2013 23:05 |
|
Vildvittra
Elev |
"Gör det." sa Keya leende och börjar äta av köttgrytan de fått. Hon var glupande hungrig och drack av ölet då hon var törstig med.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 8 sep, 2013 23:11 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
Så fort han kom tillbaka slängde han två nycklar på bordet och återvände till sin plats. Han stirrade ett tag på grytan men sade inget. Han var inte riktigt hungrig och ingen aptit fanns närvarande.
Hola, Mishamigos! 8 sep, 2013 23:15 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen