Drömdagbok
Forum > Off Topic > Drömdagbok
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Alicedor
Elev |
Jag drömde att min hamster fick en socker kick och sprang runt i hela buren. Upp, ner, vänster, höger, bak, fram... XD
![]()
6 sep, 2011 14:45 |
|
Borttagen
|
Jag drömde att någon kastade ett ihopknölat papper i huvudet på mig...
6 sep, 2011 14:56 |
|
Enchanted
Elev |
Jag drömde att jag och min familj var i Australien. Det konstiga var att alla pratade svenska där. Jag gick till hotellrummet och öppnade minikylen för jag ville ha magnum double caramel. Sen bråkade jag och min f.d. kompis och hon putade ner min bil i diket.
Ehh... Mina drömmar är alltid sådär konstiga 6 sep, 2011 15:00 |
|
Saqura
Elev |
Herregud, inatt drömde jag en helt sjuk HP-dröm.
Jag, min mamma och min syster satt i bilen. 'Var är vi?' frågade jag. Mamma berättade att vi var i typ Kanada och jag krävde att vi skulle stanna och titta, för jag har ju 'aldrig varit i USA förut!'. Mamma: 'Det ligger inte i USA.' Så vi åkte igenom en mysig by och jag fick plötsligt syn på världens längsta man... You know, han i Guinness Rekordbok. Så jag ropade till min syster: 'Titta Agnes! Där är världens längsta man!' Genom de öppna bilfönstren kunde vi höra honom säga 'De skrev fel i Guinness, jag är faktiskt 5 feet lång'. Sedan såg jag en man vars ben nästan var dubbelt så långa som en man som gick bredvid honom och tänkte 'Han är ju längre än världens längsta man... Hm'. Eh, ja.. Sedan försvann den där drömmen och gick över till HP-delen. Jag, en i min klass, Voldemort, Bellatrix, Harry Potter och några äckliga varelser som liknade vildsvin (vilka tydligen var Voldys "husdjur" Efter ett tag satte vi oss ned vid vardagsrumsbordet och... eh, drack te. 'Det känns lite stelt', kom jag ihåg att jag sa, haha. Sedan frågade jag Voldy om det var säkert att de inte skulle attackera oss. Han blev själv osäker på oss, så hans äckliga vildsvin blev till grönt glitter och plötsligt fanns det minst tio likadana varelser i rummet. UH. Plötsligt var Harry och jag ute i min trädgård. Där fanns sjukt många vildsvin-saker och sådana snubbar i blå dräkter som överföll Harry, Hermione och Ron på caféet i Dödsrelikerna del 1. Vi klarade av dem och kom till framsidan av huset. Där såg vi en till snubbe ligga frusen i vår rhododendronbuske. Hans trollstav började plötsligt vaja fram och tillbaka - men den var mjuk och böjlig som ett godissnöre. Han framkallade på något sätt värme och det frusna försvann. Jag ropade 'Expelliarmus!' och ni har ingen aning om vilken fantastisk känsla det var att få hans trollstav i mina händer. Harry gjorde så att han svimmade av igen, men bakom oss rörde sig någonting annat. Det var Snape. Han låg på marken och hade kolsvarta ögon som stirrade på oss. Vi fightade med honom en stund, innan en man i polisuniform kom. 'Jaså Severus, du är här', sa han. Jag kände igen polisen så otroligt väl och efter en stund kom jag på att det var hans som spelar Jonas i barnprogrammet Allt och lite till, haha. Weird. Han avledde hur som helst Snape från oss och de gick liksom hotfullt mot varandra, Snape med ett hånleende på läpparna. Jag och Harry smög tyst mellan träd fram till ytterdörren och gick in fort. Min mamma kom, bärandes på en baby. 'Hur gick det?' frågade hon. Hon hade förvandlats till Lily Potter och det röda håret räckte ner till midjan. Beautiful var hon, liksom resten av drömmen.
Harry Potters död.
9 sep, 2011 10:23 |
|
Ida S
Lärare |
Jag drömde massa saker, feberdrömmar ♥
HAHA först så var jag i skolan, och jag släpade mig runt på golvet genom korridorerna för jag skulle låtsas att mina ben var förlamade för att jag skulle få uppmärksamhet från en random kille jag träffade en gång, och visst fick jag det, och sen bara jag hoppade upp och ställde mig och skrek: "HAHA du gick på det, jag lurade dig!!!" Sen fick jag hans stora dunjacka 0.o Sen var jag i stallet och vi skulle gå ut i hagen och hämta hästarna men istället hoppade alla upp på "sina" hästar och eftersom jag inte har någon så fick jag välja mellan fyra skötarlösa hästar, men jag råkade hoppa upp på en privathäst istället. Fast jag hoppade snabbt ner igen och då ramlade ett litet barn av den tjockaste ponnyn och då hoppade jag upp på den i farten istället. Sen red vi till världens största paddock och ridläraren ropade att vi skulle göra framdelsvändingar men hur lätt är det på en tjurskallig fjording/nordsvensk när man inte ens har sadel eller träns? xP Så då fick någon annan ta över henne för jag hoppade av och stack därifrån, och var plötsligt i skolans datasal där jag hackade mig in på en dator utan användarnamn och lösenord och jag kände mig allmänt awesome. Sen loggade jag in på Pottermore och då kom en tjej som jag har musikprofil-lektioner ihop med och bara: "Har du också Pottermore? Jag har det men det har stängts ner i USA så vi måste logga ut." Och jag fattade ingenting. Och så fortsatte det xD "we live together, and harry does all the cooking." 9 sep, 2011 10:59 |
|
Luna 1
Elev |
^Haha
Idag drömde jag: Jag drömde att jag var mini och hoppade in i datorn och var inloggad på mugglis. Sedan klickade alla på mig hela tiden, och det gjorde ont DX Sedan hopapde jag ur igen men kunde inte bli större så jag gick ner för trappan (utan problem..) och plötslig började min aföräldrar trampa på mig och min lillasyster också. Du sprang jag upp igen för trappan (utan minsta problem) men sedan var jag så trött at jag blev medvetslös, och sedan kom min katt och åt upp mig... Som Ida sa: Feberdrömmar.
Tumblr.
9 sep, 2011 11:28 |
|
Alicedor
Elev |
9 sep, 2011 12:16 |
|
Borttagen
|
Det var ingen dröm, men en konstig känsla. Jag vaknade i morse, tidigt, av att jag hörde ljud och jag hade inget täcke på mig. Det konstiga var att jag fortfarande var djävligt varm, det kändes som om något varm pressades mot min hud - typ som om någon annan hade legat där.
Fett skumt var det alltså, brukar frysa om jag inte har täcke på mig. Speciellt på hösten och vintern. x) 9 sep, 2011 14:23 |
|
Alicedor
Elev |
10 sep, 2011 04:07 |
|
Jackie
Elev |
Jag drömde om en kille som gick i min klass innan, han var jättesnygg men alla typ retade honom så jag gav alla stryk
10 sep, 2011 08:13 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen