(PM) En mugglare på Hogwarts
Forum > Fanfiction > (PM) En mugglare på Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
amanda1104
Elev |
AZUM
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 16 mar, 2012 12:29 |
|
Professor McGonagall
Elev |
Jättebra!
Hufflepuff Regerar!!! Läs gärna min Fanfiction"Nu och för alltid" http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=12482&page=1#p615954 16 mar, 2012 14:16 |
|
Borttagen
|
Jättebra som vanligt!
16 mar, 2012 16:49 |
|
Ginny4ever
Elev |
Kapitel 15
”Annie? Var fick du halsbandet ifrån?” frågan var så oväntad att jag frös till i ett steg. Hermione hade frågat mig när vi alla kommit in i Rons rum och det märktes att hon hade funderat på det där ett tag. Jag försökte snabbt byta ämne. ”Hur har du haft det Harry?” han såg på mig och skrattade, ”Så bra man kan ha det hos Dursleys.” jag log. Hermione tänkte precis öppna munnen igen men så sa jag, ”Tyckte du om drömtårtan jag gjorde?” han stirrade på mig. ”Var det du som gjorde den?” ”Tja, någon hjälp ville jag vara. Och en drömtårta är ju alltid en början.” sa jag glatt. Hermione såg nu bistert på mig och hann precis säga, ”Annie…” innan jag gällt avbröt henne. ”Jag måste verkligen gå på toa! Jag kommer snart.” sedan log jag och gick lite för snabbt ut genom dörren. När jag kom in i badrummet lutade jag mig mot handfatet och tittade in i spegeln. En flicka med rufsigt, mörkblont hår, svettig panna och vettskrämda gråa ögon tittade tillbaka på mig. ”Ta dig samman Annie!” mumlade jag tyst till flickan i spegeln, ”Det är okej! Hon bara undrar… Andas, andas…” jag tog djupa andetag. Minnen som jag försökt förtränga långt bak i min skalle spelades upp för mig som korta filmklipp. ”Du håller på att bli galen Annie…” sa spegelbilden. Jag ruskade på huvudet satte på kranen och skvätte vatten i ansiktet. Jag torkade ansiktet med en handduk och när jag sedan såg mig själv i spegeln såg jag nästan normal ut. Jag vände mig om och började gå tillbaka till Rons rum. ”…och sedan blev hon jätte arg och skrek att vi inte behövde riva upp gamla sår! Seriöst Hermione, låt det vara.” jag pausade precis innan jag öppnade dörren. ”Men jag tror att hon kanske behöver prata om det!” svarade Hermione oroligt. ”Om hon blev så arg för det så måste det ju betyda…” jag ville inte höra mer. Jag öppnade dörren. Hermione blev knäpptyst. Alla såg på mig. Jag log glatt. Jag ignorerade faktumet att de alla stirrade på mig och att vi alla visste att jag hört vad de hade pratat om. ”Jag önskar jag sett Dudleys tunga!” det tog inte lång stund innan alla började skratta förutom Hermione förstås som försökte få mig att förstå att det inte var något att skämta om. Men jag fick till slut också henne att dra på munnen. http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=13790&page=1 <<min Fanfiction En Mugglare på Hogwarts "Just because it’s taken you three years to notice, Ron, doesn’t mean no one else has spotted I’m a girl!" - Hermione Granger Kolla gärna in min blogg 16 mar, 2012 20:09 |
|
Elena Dobrev
Elev |
SUPERMEGAFENOMENALT!!! Har jag sagt att din ff är SUPERDUPER bra
Jag fastnade redan efter en bokstav! [/color]This shit is easy peasy pumpkin peasy. 16 mar, 2012 20:17 |
|
Ginny4ever
Elev |
Kapitel 16
”Annie lille vän, när fyller du år?” frågade Mrs. Weasley mig en frukost. Det hade jag ingen lust att berätta. Jag hade redan fyllt år. Jag hade faktiskt varit här hos Weasley när jag gjort det. Och det sista jag ville var att besvära henne. ”Eh…” jag försökte vinna tid, ”Vad sa du?” samtidigt högg jag in på min rostade macka. ”Din födelsedag, när är den?” jag svalde, hon hade sagt det så högt att det inte gick att undvika. ”Tjusjättejuli.” mumlade jag snabbt. ”Ursäkta vännen jag hörde inte riktigt.” sa Mrs. Weasley som nu stod precis bredvid mig. Jag suckade. ”Tjugo-sjätte juli.” sa jag. ”Men det har ju redan varit!” utbrast Mrs. Weasley. Jag sa ingenting. ”Du har ju inte fått en riktig födelsedagsfest!” hon tänkte efter, ”Inte ens en födelsedagspresent!” Nu såg alla på mig. ”Jag vill inte ha en födelsedagspresent,” hon tittade på mig med misstänksamma ögon, ”inte ens en fest.” jag log. ”Ni har varit så snälla redan, det behövs inte.” när hennes blick inte mjuknade så sa jag, ”Det var ändå fullmåne den kvällen, det hade bara varit jobbigt.” det var inte riktigt sant, men det hade varit fullmåne nästa dag. Så det hade varit lite jobbigt. http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=13790&page=1 <<min Fanfiction En Mugglare på Hogwarts "Just because it’s taken you three years to notice, Ron, doesn’t mean no one else has spotted I’m a girl!" - Hermione Granger Kolla gärna in min blogg 16 mar, 2012 20:31 |
|
Borttagen
|
Jättebra kapitel!
16 mar, 2012 20:50 |
|
Noctum
Elev |
JAA SUPER
Jag började med kapitel 14 idag o så trodde jag att det inte fanns något mer kapitel, men sen såg jag 15 o typ dog SUPERDUPERBRA!!!Du ska bara gissa hur glad jag blev när jag upptäckte att det fanns ett kapitel 16 också C:
16 mar, 2012 21:15 |
|
GinnyForever
Elev |
Sååååååååååååå bra, precis som vanligt!
16 mar, 2012 21:47 |
|
Ginny4ever
Elev |
Ni anar inte hur mycket jag älskar era kommentarer! Det får mig verkligen att inte ge upp drömmen om att bli författare!
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=13790&page=1 <<min Fanfiction En Mugglare på Hogwarts "Just because it’s taken you three years to notice, Ron, doesn’t mean no one else has spotted I’m a girl!" - Hermione Granger Kolla gärna in min blogg 16 mar, 2012 21:59 |
Du får inte svara på den här tråden.

SUPERDUPERBRA!!!
Mugglarportalen