@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Solkatten: Har matte kvart över :'( Hatar! Vi håller på med alegbra, jag tycker det är rätt skoj Roligt när man förstår. Fast jag förstår verkligen inte varför man ska blanda in alfabetet.. .__. Men du har väl jobbat med sådant förut? Jag menar, min lärare berättade att vi alltid egentligen hållit på med algebra, fast bokstäverna varit ett frågetecken eller en ruta förut. Jag vet heller inte vad det är bra för, hon ville inte ge mig ett svar så jag antar att det kommer upp på högstadiet. Men liksom, x y och a och b ? alfabetet och matematik är ju redan svårt, enskilt :< 10 + x = 12 Vad är x:et då? Nu tog jag ett väldigt enkelt exempel, men det är exakt som vi jobbat med förut, bara att det stod så här då: 10 + [] = 12 Vad ska stå i rutan? Det är liksom samma sak! Ja men det är ju lätt, men liksom algebra i multiplikation och delat (glömde det lite finare ordet), är inte så kul ^_^ 3 apr, 2012 15:20 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Solkatten: Har matte kvart över :'( Hatar! Vi håller på med alegbra, jag tycker det är rätt skoj Roligt när man förstår. Fast jag förstår verkligen inte varför man ska blanda in alfabetet.. .__. Men du har väl jobbat med sådant förut? Jag menar, min lärare berättade att vi alltid egentligen hållit på med algebra, fast bokstäverna varit ett frågetecken eller en ruta förut. Jag vet heller inte vad det är bra för, hon ville inte ge mig ett svar så jag antar att det kommer upp på högstadiet. Men liksom, x y och a och b ? alfabetet och matematik är ju redan svårt, enskilt :< 10 + x = 12 Vad är x:et då? Nu tog jag ett väldigt enkelt exempel, men det är exakt som vi jobbat med förut, bara att det stod så här då: 10 + [] = 12 Vad ska stå i rutan? Det är liksom samma sak! Ja men det är ju lätt, men liksom algebra i multiplikation och delat (glömde det lite finare ordet), är inte så kul ^_^ 10 ---- = x 2 Vad är x:et? x --- = 5 2 Vad är x:et? Det är enkelt! på den sista så räknar man bara 5 x 2, eftersom multiplikation är motsatsen till division. 5x = 20 Vad är x:et? 5x betyder 5 gånger x. 3 apr, 2012 15:24 |
|
Borttagen
|
MadEye Moody - Ja men det är lätt nu när du förklarar så, men blanda sedan in decimaltal också, och rest & sånt.. ^_^
![]() Varför har jag inte tänkt på det här tidigare? OwO Fred & George. ♥ 3 apr, 2012 15:27 |
|
Borttagen
|
3 apr, 2012 15:43 |
|
Roxy
Elev |
3 apr, 2012 16:32 |
|
J00KERN
Elev |
En sak som säkert ingen här vet är att jag har varit med i Julia tidningen som modell för några år sen
![]()
3 apr, 2012 17:10 |
|
joel9324
Elev |
3 apr, 2012 17:12 |
|
Borttagen
|
3 apr, 2012 17:24 |
|
Borttagen
|
Någon annan här som vill disskutera fangirl things with me about Awkward. ????? :'DDD
3 apr, 2012 17:25 |
|
cirklar
Elev |
3 apr, 2012 17:42 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen