@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
LoonyMe
Elev |
2 apr, 2012 11:26 |
|
Borttagen
|
Hatar lov</3
2 apr, 2012 11:43 |
|
Li
Biträdande rektor |
Skrivet av Borttagen: Hatar lov</3 Lek med mig!!! without something there is no nothing 2 apr, 2012 11:45 |
|
EmahS
Elev |
2 apr, 2012 11:46 |
|
LoonyMe
Elev |
Svenska konståkningsförbundets aprilskämt...
Nu blir det obligatoriskt att ha hjälm vid konståkningsmästerskap. Den nyheten levererade Internationella Skridskounionen, ISU, vid en presskonferens under VM i Nice igår. Regeln kommer börja gälla under kommande säsong, vilket innebär att EM i Zagreb i januari 2013 blir första mästerskap där åkarna kommer tvingas bära hjälm. - Vi har väntat på att detta skulle bli verklighet och nu är regeln här. Naturligtvis måste vi anpassa oss, säger Per Adler, Svenska Konståkningsförbundets generalsekreterare. Skälet till hjälmregeln är att skadorna inom konståkningen ökat i takt med de högre tekniska kraven. Bland annat har två amerikanska forskare kommit fram till risken för hjärnskakningar har ökat med nästan 14 procent sedan 2006, när det nya bedömningssystemet infördes. - Vi ser en klar ökning i antalet fall och därmed också i risken för hjärnskakningar, säger Adam Proust, vid Rochester Instute of Louisiana. Svenska Konståkningsförbundet söker nu efter sponsorer för att förse Sveriges toppåkare med hjälm. Hahaha:'D
2 apr, 2012 11:49 |
|
Borttagen
|
Men va i... Jag som trodde att jag skulle kunna gå till skolan den här veckan, för att vattkopporna inte skulle smitta mer längre. Men nej, nej. Såklart ska jag få fler vattkoppor som smittar, så att jag måste stanna hemma kanske hela den här veckan också. Nästa vecka är det lov dessutom och veckan efter är jag ledig. Alltså, ÅÅÅH. Jag kommer ju ha varit borta från skolan i typ 5 veckor då. -_- (vi hade prao förr förra veckan, och förra veckan var jag hemma pga vattkopporna).
Jag behövde bara få ut min irritation någonstans. 2 apr, 2012 12:33
Detta inlägg ändrades senast 2012-04- 2 kl. 12:35
|
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Borttagen: Men va i... Jag som trodde att jag skulle kunna gå till skolan den här veckan, för att vattkopporna inte skulle smitta mer längre. Men nej, nej. Såklart ska jag få fler vattkoppor som smittar, så att jag måste stanna hemma kanske hela den här veckan också. Nästa vecka är det lov dessutom och veckan efter är jag ledig. Alltså, ÅÅÅH. Jag kommer ju ha varit borta från skolan i typ 5 veckor då. -_- (vi hade prao förr förra veckan, och förra veckan var jag hemma pga vattkopporna). Jag behövde bara få ut min irritation någonstans. Jag hade bara vattenkoppor när jag var liten och sen dess har jag inte haft det längre "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 2 apr, 2012 12:34 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Solkatten: Skrivet av Borttagen: Men va i... Jag som trodde att jag skulle kunna gå till skolan den här veckan, för att vattkopporna inte skulle smitta mer längre. Men nej, nej. Såklart ska jag få fler vattkoppor som smittar, så att jag måste stanna hemma kanske hela den här veckan också. Nästa vecka är det lov dessutom och veckan efter är jag ledig. Alltså, ÅÅÅH. Jag kommer ju ha varit borta från skolan i typ 5 veckor då. -_- (vi hade prao förr förra veckan, och förra veckan var jag hemma pga vattkopporna). Jag behövde bara få ut min irritation någonstans. Jag hade bara vattenkoppor när jag var liten och sen dess har jag inte haft det längre Vad tur du har som fick det när du var liten, jag har hört att det blir värre ju äldre man är. Fast anledningen till att du inte har fått vattkoppor igen är för att man bara kan få det en gång, sen är man ''immun'' mot det. ^^ Det är väl det positiva, att jag slipper detta sen när det har gått över. :3 2 apr, 2012 12:38 |
|
Solkatten
Elev |
SO;n börjar snart och vi ska börja med Lag och rätt. Sen idrott. HEM! ♥
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 2 apr, 2012 12:40 |
|
Borttagen
|
Är det någon som har lust att köra ett Hungerspels roll? Skulle vara sjukt kul om vi var några stycken som kunde rolla Hungerspelen.
Själv har jag aldrig startat ett eget roll innan, och är lite osäker sådär... 2 apr, 2012 12:42 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen