Livet efter Hogwarts (Missy the Timelady och HermioneHäst)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Livet efter Hogwarts (Missy the Timelady och HermioneHäst)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
HermioneHäst
Elev |
Estla
Det hördes ännu ett skrik. Och sedan en skrikande röst. -Hur gör vi flicka, hur gör vi?! Skriker rösten och jag hör med en gång att det är Lily som torteras. -Sluta! Skriker jag genom dörren utan att höras.
5 dec, 2015 06:41 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Mirande
"Ser du vad som hände? Jag har fått överleva många dueller med en arm. Vet du vad priset är?" ![]()
8 dec, 2015 15:51 |
|
HermioneHäst
Elev |
(Nu berättar jag lite om din "gubbe". Hoppas det är ok.)
Audrey Dörren öppnas och det sipprar in en springa ljus. Från den springan ser jag exakt vem det är. Han. Han med de otroligt vackra ögonen, han som en gång räddat mig. Skillnaden är att han har ett stort ärr över ansiktet. Jag blir genst tårögd. -Vad har hänt? Viskar jag så att nästan ingen ska höra.
8 dec, 2015 15:56 |
|
Missy The Timelady
Elev |
8 dec, 2015 15:56 |
|
HermioneHäst
Elev |
Audrey
Han stod bara där alldeles stel. -Snälla svara, viskade jag igen. Han bar sin dödsätarklädnad, men masken hade han inte. Han gick sakta fram mot mig och sträkte fram ena armen. Han betedde sig som en robot. "Snälla" pep jag och tårarna forsade ner för mitt ansikte. Jag backade i takt med honom tills jag stod mot väggen. Han greppade min hals med ett järngrepp och lyfte mig sakta upp. Min T-shirt skrapades sönder där bak och min rygg också. Jag tog sakta fram trollstaven och pekade med den på honom. Det blev svårare och svårare att andas. "Släpp!" Väste jag så bestämt jag bara kunde vilket var svårt eftersom han höll ett så hårt grepp. Med en sista kraftansträngning viskade jag långsamt en formel som fick honom att backa ett par steg utan att skada honom. Jag föll ner på knä och mina tunna jeans gick sönder när de skrapades mot marken. Han stog bara där medan jag sakta hämtade andan."Jag koller sakna dig" viskade jag ställde mig upp och kysste honom innan jag smög ut ur cellen. Missy The Timelady
8 dec, 2015 16:16 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Livet efter Hogwarts (Missy the Timelady och HermioneHäst)
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen