Om du var en slytherinare skulle jag vara kär i dig- Dramione.
Forum
> Fanfiction
> Om du var en slytherinare skulle jag vara kär i dig- Dramione.
|
Borttagen
|
17 dec, 2012 19:59
|
amanda1104
Elev
|
Stressa inte! Vi väntar♥
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum
19 dec, 2012 19:49
|
Elina Potter
Elev
|
19 dec, 2012 20:27
|
Caty Delacour
Elev
|
Tackar!
Nu kommer det mer!
Spoiler: Tryck här för att visa!Draco går med tunga steg ut från sjukhusflygeln, han gjord inget värre än att bryta näsbenet, så Pomfrey lagade den på ett ögonblick.
Han går ner till uppehållsrummet och kastar sig ner i en ståtlig grön fåtölj.
Han försöker sova men de många blickarna i hans nacke får honom att ilsket vända sig om.
"Vad glor ni på?"
Mumlade vänder slytherinarna sig om men efter bara någon minut så känner Draco de brännande blickarna i nacken igen.
"Har ni något problem eller?"
Alla i rummet kollar chockat på honom.
"Har du eller?" ropar någon, följd av nervösa skratt.
Draco ställer sig upp så häftigt att stolen välter.
"Och vad tänker ni göra åt det?"
Innan någon hinner svara rusar han ut, han känner sig som en av de där sura tjejerna som han alltid brukar klaga över.
Klagar över allt och helt för mycket uppblåst.
Draco har aldrig sett på sig själv på det här sättet, allt känns bara så meningslöst.
Han försöker få sig att skärpa sig, det var bara en quidditch match och han beter sig som om han var på väg att hängas oskyldig.
Zabini kommer ut skuttande ur uppehållsrummet.
"Hur är det, Draco?"
Draco rycker surt på axlarna.
"Det var en match, om du ska vara med i laget får du faktiskt vänta dig att melonerna slår ut pumporna ibland."
"Melonerna?"
"Ja."
Draco suckar.
Zabini ser oroat på sin vän, i vanliga fall skulle han krypa på golvet av oförklarligt skratt, något är fel.
"Vad är problemet?"
"inte du också!" suckar Draco.
Zabini stirrar på den bekymrade Draco.
"Kom igen nu! Vad är det som tynger ditt hjärta?" säger Zabini med överdrivet dramatiskt röst.
"Jag känner mig bara... meningslös."
"Vem är du och vad har du gjort med Draco?"
"Sluta Zabini." mumlar Draco och kollar ner på sina fötter.
"Kom igen, tråkare!"
"Vad är en tråkare?" frågar Draco uttråkat.
"En sådan som brytit sig i Dracos kropp."
"Haha, jättekul."
"Då går jag då?" säger Zabini och ser osäkert på Draco.
Draco rycker på axlarna, "om du vill."
Zabini går och Draco följer honom med blicken tills han försvinner bakom väggen, vägen till uppehållsrummet.
Han kollar ut genom ett fönster, små vita flingor faller från himmelen.
Julen är på väg.
20 dec, 2012 19:36
|
Ida Ginny Lovegood
Elev
|
JÄTEBRA!
20 dec, 2012 19:40
|
Carro_Potter
Elev
|
20 dec, 2012 20:05
|
|
Borttagen
|
elr hur! 
20 dec, 2012 21:05
|
|
Borttagen
|
20 dec, 2012 21:56
|
Atlanten
Elev
|
Super!!! ♥
21 dec, 2012 12:16
|
Maj
Elev
|
BRA!^^♥
21 dec, 2012 14:10
|
Forum
> Fanfiction
> Om du var en slytherinare skulle jag vara kär i dig- Dramione.
Du får inte svara på den här tråden.