Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Dagens "antingen-eller" :P

Forum > Off Topic > Dagens "antingen-eller" :P

1 2 3 ... 339 340 341 ... 805 806 807
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Jag har aldrig vart i varken Skåne eller Småland, men jag måste nog välja Skåne.
De har så mysig dialekt :3

13 jan, 2013 08:29

Conflate
Elev

Avatar


Aldrig varit i någondera men skånskan är ju för underbar ♥
SKÅNE

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F1d950dfcdd1ba98ce989616fb479f0ef%2Ftumblr_mqu57iIcpm1syrnfko1_500.gif

13 jan, 2013 08:34

Dilly Weasley
Elev

Avatar


Lejon, mitt sjärntecken♥

"Hm, you must be a Weasley"

13 jan, 2013 08:34

MizzNina
Elev

Avatar


Lätt val. Trots att jag är hallänning i hjärta och själ, så är jag trots allt född i Småland och för tillfället bosatt i Småland så...

Småland!

"I'm not arguing, I'm just explaining why I'm right." - Anonymous

13 jan, 2013 08:50

pardus
Elev

Avatar


Bor ju i Småland, så gotta say....

Småland

We fight, we score, we are the House of Gryffindor.

13 jan, 2013 08:56

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Småland är mitt första och direkta svar. Men jag undrar jag...

Lund må vara en underbar stad men annars har jag rört mig mer i Småland och älskat vad jag sett Men jag vet inte, jag var mer bekväm med småländskan förut eftersom vi hade "bonusfamiljen" där i flera års tid men frågan är väl om jag numera är mer förtjust i skånskan ändå. Den är hiskelig men jag hänger med så många som är från Skåneriket att det låter bra i huvudet. Hahaha men öööh jag svarar Småland ändå för jag är dryg.

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

13 jan, 2013 10:00

Borttagen

Avatar


Eftersom jag bor i Småland (och själv valt att göra det) så antar jag att jag föredrar det. =)

13 jan, 2013 10:15

Borttagen

Avatar


Jaadu... Jag har inte varit i något av dem, dock har mamma kompisar i Skåne som vi antagligen snart ska till så jag väljer det

13 jan, 2013 10:18

Lunah~
Elev

Avatar


Skåne c:

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m828n5COHH1r0wad0.gif

13 jan, 2013 10:48

Borttagen

Avatar


Skåne! Har bott där i perioder, dels i i Billeberga (liten by mellan Svalöv och Landskrona) och dels i Helsingborg och jag längtar alltid tillbaka. Jag hoppas få jobb i Skåne så jag kan flytta dit! Jag tycker dialekten är så trevlig och mina bästa vänner samt andra personer jag tycker om att umgås med bor där. Och jag har många fina minnen därifrån, särskilt att gå runt i Lund och Malmö väcker nostalgiska känslor. Och Emil Jensen kommer från Skåne!

Jag skulle kunna göra en lista på tusen saker men det får räcka såhär nu.

13 jan, 2013 10:50

1 2 3 ... 339 340 341 ... 805 806 807

Forum > Off Topic > Dagens "antingen-eller" :P

Du får inte svara på den här tråden.