Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Denices sjunde år tillsammans med Marodörerna [ SV ]

Forum > Fanfiction > Denices sjunde år tillsammans med Marodörerna [ SV ]

1 2 3 ... 33 34 35 ... 47 48 49
Användare Inlägg
Luna1237
Elev

Avatar


:o

8 sep, 2011 17:44

allealicia
Elev

Avatar


Kapitel 28


Jag och Lily skrattade precis åt något som Mathilda sagt. Vi hade slutat lektionerna och visste inte direkt vart vi var på väg eftersom vi skrattade så mycket.
Det ända jag visste var att vi gick upp och ner för trappor och gick lite hit och dit.
Vi stannade plötsligt upp och såg alla trappor både uppe och nere röra på sig som vanligt.
- Vi tar den där trappan som kommer där, sa jag och pekade på en trappa som höll på att förflytta sig till oss.
Vilken våning vi var på visste jag inte men det brydde jag mig inte särskilt mycket om.
Trappan stannade vid plattan som vi stod på och jag flyttade mig till den och började gå neråt.
Helt plötsligt flyttade trappan sig nästan lika plötsligt som den hade kommit och Mathilda och Lily hade inte hunnit gå på.
Trappan som jag stod på flyttade sig till en annan platta som jag klev av på.
Den konstiga trappan flyttade sig igen lika plötsligt som förut och jag stod utan att ta vägen någon stans på en marmorplatta.
Det ända som fanns bakom mig var en liten ekdörr som stod obetyldlig på sin plats.
Jag tittade upp mot Lily och Mathilda som vek sig av skratt.
- Det där var orättvist! skrek jag för att överrösta skrattet men även jag skrattade lite.
Mathilda och Lily tittade på varandra och sprang sedan upppåt på en trappa som gick till en annan våning.
Jag visste vad de försökte göra eftersom de skrek:
- Sisten högst upp får slava för de andra i en vecka!
Jag tittade genast mig omkring. Någon trappa borde väll flytta sig vid det här laget,eller kankse något annat bra att andvända.
Men en trappa kom och jag klev genast på den och sprang uppåt.
Jag tog en annan väg en vad de gjorde men jag visste tyvärr inte om detta var en genväg eller inte.
- Vilken våning? skrek jag.
- Våning sju kör vi på, hörde jag Mathilda säga lite flåsandes men hennes röst var över mig.
Jag skyndade ännu mer och trapporna verkade finnas där för att stötta mig eftersom vägen bara gled fram, högre och högre upp.
Jag var för konsentrerad vart jag skulle sätta mina fötter och ärligt talat visste jag inte vilken våning jag var på. Då krockade jag med någon.
- Aaoojjj, hörde jag Lily och Mathilda skrika.
Jag hade ramlat till golvet och reste mig upp igen och stirrade in i deras ögon.
- Jag vann, sa jag.
- Nej, jag vann, sa Lily
- Nämen, såg ni inte att jag vann, sa Mathilda.
- Är det här ens våning sju?
- Jaa, sa de samtidigt.
- Aja, vem bryr sig vem som vann, vi kom lika. Kom nu går vi runt lite, sa jag och vi gick mot närmaste gång som var ganska så stor.
Efter ett tag så svängde vi av och såg inte trapporna mer.
Jag hade såklart varit i denna korridor och kände igen mig.
- Alltså, vi beter oss som om vi var typ tio, sa Lily och skrattade lite.
Jag och Mathilda nickade.
Vi kom sedan fram till en väldigt stor korridor som delade upp sig lite här och var.


Mathilda


Jag började ärligt känna mig lite toa nödig.
- Hörrni, jag måste på toa, sa jag till dem.
Lily himlade med ögonen.
- Okej, men vart finns toalett?
- Jag tror det är hitåt, sa Denice och pekade på korridoren som passerade statyerna.
Vi gick vidare och jag tänkte bara på en toa.
Jag passerade båda statyerna där också mellanrummet fanns. Då märkte jag att Lily och Denice hade stannat upp för att titta på en tavla som hängde lite längre bort.
Jag gick bakåt igen och tänkte fortfarande på en toa.
- Kom igen då! sa jag till dem.
De tittade bort från tavlan och vi gick vidare igen och passerade statyerna.
Då hörde jag ett prasslande och knarrande strax bakom oss.
Alla vände sig och möttes av en lagom stor trädörr.
Allas munnar var vidöppna och jag bara stirrade på dörren som hade uppenbarat sig mellan statyerna.
- Tycker ni vi ska in? frågade Denice.
- Ehm...är inte så säker på det, sa jag.
- Hmm...Vi kan väll prova, sa Lily och gick fram till dörren och öppnade den utan problem.
Lily såg inte så chockad ut om vad hon såg utan snarare road.
Jag såg ingenting eftersom jag stod på sidan så jag flyttade mig.
Innanför dörren fanns en väldigt lite gång och sedan verkade rummet bli bredare och jag gick in för att se vad det var där.
Lily och Denice följde efter mig in och de stängde dörren efter sig.


Denice


Jag följde efter dem in i den lilla gången som blev bredare och bredare.
Tillslut kom vi fram till ett rum med en toa, ett handfat och några handdukar.
- Wow Mathilda! sa Lily
- Vadå?
- Jag tror du har hittat Vid Behov Rummet!
- Vid vadå? sa Mathilda.
Själv hade jag hört talas om Vid Behov Rummet men aldrig riktigt brytt mig om det men just nu såg jag chockat och beundrat på rummet.
- Också känt som Kommer Och Går Rummet och då är det väll inte så svårt att lista ut vad det är för något, sa Lily.
- Okej, men kan vi testa med ett annat rum, sa jag.
- Visst, ska bara på toa, sa Mathilda och shasade (stavning) ut oss ur rummet och stängde dörren efter sig.
Medan vi väntade ute frågade jag Lily:
- Du vet väll hur man väljer rum, eller något sånt?
Lily skakade på huvudet och bet sig i läppen.
- Tyvärr,det står inte i böckerna, bara att det finns ett sådant rum här på slottet, sa hon.
- Okej, vi får testa lite när Mathilda kommer ut, sa jag och precis då kom Mathilda ut.
Dörren försvann sakta efter att hon hade gått ut.
- Mathilda, vi vet inte hur man kommer in i ett nytt rum, sa jag.
- Då får vi tänka, sa hon och slog ihop händerna.
Vi tänkte en minut kankse och sedan utropade Lily:
- Mathilda sa ju " Kom igen då " när hon stod här, sa Lily och gick dit Mathilda hade stått.
- Kom igen då! sa Lily högt men ingenting hände.
Hon suckade och vi återgick i att tänka.
- Men Mathilda sa ju inte något mera, hon borde tänka på något...att hon var nödig, sa jag.
- Bra! Mathilda ställ dig upp och tänk, sa Lily.
Mathilda som hade suttit sig ner ställde sig upp och tänkte en stund. Ingenting hände.
Jag stönade.
- Inte det heller, sa jag tyst.
Lily satte sig ner och sedan ställde hon sig nästan direkt upp igen.
- Okej, vi gör om hela scenen, sa hon och alla ställde sig på sin plats.

När vi hade gjort den uppenbarade sig samma dörr igen och samma rum.
- Bra tjejer, ett steg närmare! sa Lily.
- Men vänta lite här, Mathilda går ju faktiskt fram och tillbaka och tnker på det där, kan vi inte testa det, sa jag.
- Okej, men tänk på ett bord med stolar bara.
Jag gick till den närmaste statyn där Mathilda hade börjat och gick och tänkte på ett bord med stolar. Sedan när jag kom fram till den andra statyn gick jag tillbaka som Mathilda hade gjort och sedan tillbaka igen.
Då hände något som fick Lily att hoppa upp och ner.
En annan prydligare dörr uppenbarade sig och vi öppnade den och steg in i ett rum med an brasa och helt riktigt fanns ett bord i mitten med stolar kring det.
- Jag kan inte fatta att vi har listat ut hur man gör! sa Mathilda.
Jag och Lily stod helt mållösa och tittade på rummet.
- Okej, ska vi berätta för killarna? frågade Mathilda.
- Det är väll klart, sa jag och alla rusade ut ur rummen och jag hörde att dörren blev till en stenvägg som den brukade.
Vi sprang det fortaste vi kunde till Gryffindortornet och när vi sprang sa Lily lätt flåsandes:
- Synd att vi upptäckte detta nu när vi snart ska på jullov.
Jag och Mathilda instämnde.
När vi kom fram till porträttet med en tjocka damen sa vi lösenordet och rusade in.
Där såg vi Sirius,Remus och James sitta och smaska på Bertie Botts Bönor i alla smaker medan de verkade ha jätte kul.
Sedan vände de sig chockat mot oss när vi kom inrusande i rummet.
- Ni kan inte ens gissa vad vi har hittat! utbrast vi alla samtidigt.







https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fpizap_gallery%2F071412%2Fmedium%2Fpizap.com10.044807114638388161342283258843.jpg

8 sep, 2011 20:21

Ginny02
Elev

Avatar


meeeeeer!!!!

"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow

9 sep, 2011 14:49

Salazar1
Elev

Avatar


Jättebra!

Slytherin Pride

9 sep, 2011 21:08

Lily Evans
Elev

Avatar


Mer =)

‎"A true friend is someone who says nice things behind your back."

10 sep, 2011 10:25

GinnyLongBottom.
Elev

Avatar


MER =)

I'm a PROUD witch, Malfoy. Not like...you. - Hermione Granger.

10 sep, 2011 11:38

allealicia
Elev

Avatar


Kommer mer idag.

Just so you know that

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fpizap_gallery%2F071412%2Fmedium%2Fpizap.com10.044807114638388161342283258843.jpg

11 sep, 2011 09:04

Hermione3
Elev

Avatar


Mer =)

Memes can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the web.

11 sep, 2011 12:25

Ginny02
Elev

Avatar


Skrivet av allealicia:
Kommer mer idag.

Just so you know that

Woho!!!

"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow

11 sep, 2011 12:29

Hermione3
Elev

Avatar


Yey!

Memes can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the web.

11 sep, 2011 13:35

1 2 3 ... 33 34 35 ... 47 48 49

Forum > Fanfiction > Denices sjunde år tillsammans med Marodörerna [ SV ]

Du får inte svara på den här tråden.