LotR (Privat)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > LotR (Privat)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Vildvittra
Elev |
"Jag känner mig inte ensam." sa han men sedan blev han tyst och sade inget mer om det, tydligen ville han inte avslöja ringen.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 8 sep, 2013 15:09 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
"Nej, det förstås."
Banner tittade på väggen bakom Keya och lutade huvudet mot handen. Det här skulle ta ett tag, kände han. Då han sneglade mot Keya skakade han lätt på huvudet och suckade igen. Hola, Mishamigos! 8 sep, 2013 15:16
Detta inlägg ändrades senast 2013-09- 8 kl. 17:32
|
|
Vildvittra
Elev |
Keya möter hans blick, det kunde ta lång tid eller gå snabbt. Dvärgen kunde dö som alla andra, och han skulle säkerligen göra det av ålder om de ändå tog ringen från honom.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 8 sep, 2013 17:07 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
Banner väntade på någon reaktion från henne, något att prata om. När inget hände tittade han bort mot dvärgen istället som hade slagit sig ner i soffan. Han vilade huvudet mot armstödet och hela han var hopkrupen till en liten boll. Det var inte förrän dvärgen drog tunga timmerstockar som Banner reste på sig.
"Keya", sade han sammanbitet och betraktade dvärgen under noga uppsikt. Hola, Mishamigos! 8 sep, 2013 17:34 |
|
Vildvittra
Elev |
"Vi klär på oss först, vapen och så." sa hon och klädde på sig och spände fast svärden på ryggen. De måste ge sig av på en gång de tog ringen så att dvärgen inte skulle hinna sända sin yxa efter dem.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 8 sep, 2013 17:40 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
Han var redan beredd med kogret och bågen över ryggen. Han hade varit beredd sedan första gången han lagt ögonen på ringen.
"Vem av oss är smidigast?", frågade han när han höll ett öga på ringen. Hola, Mishamigos! 8 sep, 2013 17:52 |
|
Vildvittra
Elev |
"Jag, gissar jag." sa Keya tyst och gick fram till dvärgen tyst. Sagta tog hon tag om halskedjan som ringen befann sig på. Hon letade efter ett knäppe och snart fann hon den och kunde tyst dra bort kedjan.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 8 sep, 2013 18:00 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
Det var väldigt långa sekunder som han höll andan när Keya försiktigt fick lös kedjan runt halsen på dvärgen. Han backade bort mot dörren och öppnade den långsamt.
"Kommer du?" Hola, Mishamigos! 8 sep, 2013 18:18 |
|
Vildvittra
Elev |
Keya fäste kedjan om sin egen hals och kände den lätta tyngden mot sitt bröst. Hon nickade och kom efter honom, dvärgen sov fortfarande och snarkade och stod i.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 8 sep, 2013 18:30 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
Till slut kom de ut från slottet men Banner stannade inte gå tills de passerade de fallna stadsmurarna.
"Då beger vi oss mot Mordor och får det här överstökat." En röst fnyste åt honom i huvudet. Han fick det att låta så enkelt när helt tvärtom det skulle bli en riktig utmaning. Hola, Mishamigos! 8 sep, 2013 18:34 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen