Dagens "antingen-eller" :P
Forum > Off Topic > Dagens "antingen-eller" :P
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
PIANO!
-Man får sjuka fingrar när man spelar gitarr -Man kan inte spela melodi och akomanemang på gitarr Sammtidigt! DET går på piano. -Piano är mycket enklare -När man ska lära sig något annat i musikbranchen måste man kunna piano om man vill nå långt (tex teori och att lära sig nya instrument) -Piano är inte bara ett instrument, det är ju en möbel också! Med mera! 16 aug, 2012 19:09 |
|
Måntass
Elev |
16 aug, 2012 19:19 |
|
Borttagen
|
Piano
![]() 16 aug, 2012 20:46 |
|
Ladusvalan
Elev |
Själv tänker jag säga piano! Jag håller med många av er att båda instrumenten är helt fantastiska, och att jag inte skulle vilja att världen var utan något av dem. Men jag tycker nog ändå att pianots klang slår gitarrens, och även om jag inte direkt kan spela något av det tycker jag att det är roligare att klinka på ett piano (man får ont i fingrarna av gitarr, och det är svårt att ta greppen). Skulle jag lära mig ett instrument till (jag spelar saxofon) skulle det vara piano, helt klart! Det är både oerhört vacker och väldigt användbart!
Ställningen i gårdagens "antingen-eller" blev: 19-12 till piano. Alltså blev pianot den lyckliga vinnaren! Obs! Om bara några sekunder dyker det upp en ny "antingen-eller-fråga" i första inlägget. Håll till godo! 17 aug, 2012 15:17 |
|
PotterHunger
Elev |
Piano!
Läs min profil för info... 17 aug, 2012 15:18 |
|
Borttagen
|
Hm, havet tror jag. Det finns så många fina fiskar och andra djur där, och korallrev och sånt. Rymden verkar så oändligt stor och ödslig och lite läskig med svarta hål och såna saker. Havet kan ju också vara farligt och läskigt, men då är man ändå hemma på jorden.
17 aug, 2012 15:25 |
|
Irah
Elev |
17 aug, 2012 15:28 |
|
IamAK
Elev |
havet! älskar havet.
17 aug, 2012 15:45 |
|
Elin Lovegood
Elev |
17 aug, 2012 15:49 |
|
Borttagen
|
Havet. Vad ska man ut i rymden och göra?
17 aug, 2012 16:05 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen