Jag åt äppelpaj idag (Prs, Jessica Tonks)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Jag åt äppelpaj idag (Prs, Jessica Tonks)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jessica Tonks
Elev |
Pigan staplade bakåt då han stängde dörren och muttrade argt, den där sabla särlingen sov till och med på hans säng!
Mona vred oroligt på sig och mumlade då Niel stängde dörren. "Snälla...." bad hon i sömnen och kved sedan till.
26 sep, 2013 16:45 |
|
Borttagen
|
Niel såg på Mona. Vad drömde hon?
26 sep, 2013 16:56 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mona kved till igen. "Nej..Niel..". I hennes dröm hade först pigorna kommit och misshandlat henne, sedan kungen och lord Aron och Anton, och tillsist Niel själv.
Plötsligt öppnade hon ögonen och de var fyllda med tårar. "Vad är det för fel på mig? Vad gör jag så alla måste straffa mig?" frågade hon sig själv och lät tårarna rinna. Hon var patetisk.
26 sep, 2013 17:16 |
|
Borttagen
|
Försiktigt satte Niel sig hos Mona. Då hon vaknade lyfte han aktsamt upp henne i sin famn och kysste bort hennes tårar. "Vad drömde du?"
26 sep, 2013 17:19 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Det värmde Mona att Niel var så aktsam, hon hade fortfarande ont. "Det var hemskt" mumlade hon. "Vad gör jag för fel? Alla i min närhet misshandlar mig på något sätt...". Hon kröp ihop i hans famn. "Först var det pigorna i min dröm...sedan kungen, lord Aron och Anton...Och tillslut du också". Hon viskade det sista förkrossat.
26 sep, 2013 17:31 |
|
Borttagen
|
Niel stelnade märkbart. "Jag skulle aldrig göra illa dig! Inte ens om jag var helt störd, som Anton..." Niel såg på Mona och böjde sig varsamt mot henne. "Glöm inte det, OK?" sa han och såg allvarligt på henne.
26 sep, 2013 17:32 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mona såg upp på honom igen. Hon nickade sakta. "Okej". Hon kände sig lugnad, hur kunde hon tro att han skulle göra henne illa?
"Men det andra har hänt i verkligheten" mumlade hon. "Jag hade en vän en gång på slottet...Eller jag trodde det, men när jag anförtrodde henne att jag tänkte försöka rymma från slottet berättade hon för kungen, det var därför jag blev instängd i hålan".
26 sep, 2013 17:34 |
|
Borttagen
|
Niel drog efter andan, vad hon hatade alla som gjort Mona illa. "Men det ska inte hända något mer, jag lovar!!"
26 sep, 2013 17:38 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mona log lite och kysste hans haka då hon inte nådde upp till mer. "Tack" mumlade hon. Hon la armarna om honom. " `Men det enda som spelar roll är att du älskar mig".
26 sep, 2013 17:48 |
|
Borttagen
|
Niel log lite och nickade. "Ja, jag älskar dig något så förfärligt ser du"
26 sep, 2013 17:49 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Jag åt äppelpaj idag (Prs, Jessica Tonks)
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen