UNPOPULAR OPINIONS
Forum > Off Topic > UNPOPULAR OPINIONS
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
LauraTree
Elev |
Spindlar är inte läskiga
Mjölk är inte gott Backintervaller är det bästa som finns 31 maj, 2014 11:28 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av Hapo: Skrivet av Fellrendión: Jag tycker att det är onödigt när man säger hej utan anledning. Man går på väg någonstans och någon främling bara cyklar förbi i turbofart och säger hej. Liksom varför? Att man bara går förbi någon man säkert aldrig träffar igen och säger "HEJ" bara sådär. Alltså det, och även när man går förbi någon man känner utan att säga något mer än hej, är onödigt. Ser ingen mening med det. Jag ignorerar bara sånt. Ska man säga hej så ska man ändå prata på riktigt! Det kallas nog att vara trevlig Jag brukar säga hej till folk jag möter, för jag tycker bara att det känns så konstigt att inte säga något alls. Sen blir vissa personer så glada och överraskade när man hejar. Och det är ju alltid kul att glädja någon. Och saken är den att det här hänt att den jag hejat på faktiskt har stannat och börjat prata, om det fina vädret, om jag har varit i skolan, eller vilken fin kappa jag har. Så ett som du kallar det "onödigt hej" kan faktiskt leda till ett samtal även om man inte planerat det. Tycker det skulle vara en ganska tråkig värld om alla gick med huvudena ner i marken utan att ens ägna en blick åt alla man möter. Eller ett litet hej. Ordet "hej" för mig är en början på en konversation och har man bara bråttom och går åt olika håll är det bara onödigt att säga hej om man ändå inte ska stanna och prata. För att sen låta jätteelak så har jag inget behov av att göra någon glad när alla ändå bitchblickar mig ändå så. ALLA, även främlingar hatar mig här.
31 maj, 2014 12:13 |
|
Fairy Tale
Elev |
Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Hapo: Skrivet av Fellrendión: Jag tycker att det är onödigt när man säger hej utan anledning. Man går på väg någonstans och någon främling bara cyklar förbi i turbofart och säger hej. Liksom varför? Att man bara går förbi någon man säkert aldrig träffar igen och säger "HEJ" bara sådär. Alltså det, och även när man går förbi någon man känner utan att säga något mer än hej, är onödigt. Ser ingen mening med det. Jag ignorerar bara sånt. Ska man säga hej så ska man ändå prata på riktigt! Det kallas nog att vara trevlig Jag brukar säga hej till folk jag möter, för jag tycker bara att det känns så konstigt att inte säga något alls. Sen blir vissa personer så glada och överraskade när man hejar. Och det är ju alltid kul att glädja någon. Och saken är den att det här hänt att den jag hejat på faktiskt har stannat och börjat prata, om det fina vädret, om jag har varit i skolan, eller vilken fin kappa jag har. Så ett som du kallar det "onödigt hej" kan faktiskt leda till ett samtal även om man inte planerat det. Tycker det skulle vara en ganska tråkig värld om alla gick med huvudena ner i marken utan att ens ägna en blick åt alla man möter. Eller ett litet hej. Ordet "hej" för mig är en början på en konversation och har man bara bråttom och går åt olika håll är det bara onödigt att säga hej om man ändå inte ska stanna och prata. För att sen låta jätteelak så har jag inget behov av att göra någon glad när alla ändå bitchblickar mig ändå så. ALLA, även främlingar hatar mig här. Folk är olika, olika sociala. När jag tex var i Australien i julas, så varje gång någon kom in i en affär sa butiksbiträdet "hi love!" Och gav en ett varmt leende. Jag tycker också att det är awkward när någon random människa säger hej, vissa tycker inte det. Svenskar har en tendens att vara skygga och hålla sig till sig själva. Varför vet jag inte. __ And now on topic Jag hatar divergent-filmen
10 jun, 2014 22:00 |
|
Fellrendión
Elev |
Fairy Tale: HATAR du verkligen den? Det är en liten skillnad på stt ogilla och verkligen känna hatkänslor.
10 jun, 2014 22:09 |
|
Fairy Tale
Elev |
Skrivet av Fellrendión: Fairy Tale: HATAR du verkligen den? Det är en liten skillnad på stt ogilla och verkligen känna hatkänslor. Japp, jag känner väl faktiskt hatkänslor. Jag tycker bara att det var ett stort misslyckandes. Vissa personer definerar ordet hata på olika sätt, jag tror nog att det är värre än att ogilla men inte på det sättet att verkligen mordhotahata. Haha mordhotahata
10 jun, 2014 22:12 |
|
§ Hedwig §
Elev |
10 jun, 2014 22:17 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av Fairy Tale: Skrivet av Fellrendión: Fairy Tale: HATAR du verkligen den? Det är en liten skillnad på stt ogilla och verkligen känna hatkänslor. Japp, jag känner väl faktiskt hatkänslor. Jag tycker bara att det var ett stort misslyckandes. Vissa personer definerar ordet hata på olika sätt, jag tror nog att det är värre än att ogilla men inte på det sättet att verkligen mordhotahata. Haha mordhotahata Om du verkligen hatar den så... Jag håller i alla fall inte med. Jag tycker att den är skitbra men man får tycka som man vill.
10 jun, 2014 22:17 |
|
Fairy Tale
Elev |
Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Fairy Tale: Skrivet av Fellrendión: Fairy Tale: HATAR du verkligen den? Det är en liten skillnad på stt ogilla och verkligen känna hatkänslor. Japp, jag känner väl faktiskt hatkänslor. Jag tycker bara att det var ett stort misslyckandes. Vissa personer definerar ordet hata på olika sätt, jag tror nog att det är värre än att ogilla men inte på det sättet att verkligen mordhotahata. Haha mordhotahata Om du verkligen hatar den så... Jag håller i alla fall inte med. Jag tycker att den är skitbra men man får tycka som man vill. Det är tur att man får det Tycker faktiskt att de flesta böcker som blivit filmer inte är något bra alls. Det blir bara inte som jag hade tänkt mig. Jag kanske har för vild fantasi xD
10 jun, 2014 22:22 |
|
Archarec
Elev |
På tal om Divergent så tycker jag att den här dystopigrejsvågen som har dragit över världen är... mindre bra. Ärligt talat så saknar jag nästan tiden då allt handlade om kåta vampyrtonåringar.
10 jun, 2014 22:36 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av Archarec: På tal om Divergent så tycker jag att den här dystopigrejsvågen som har dragit över världen är... mindre bra. Ärligt talat så saknar jag nästan tiden då allt handlade om kåta vampyrtonåringar. "Kåta vampyrtonåringar" tiden är inte över än... Det är bara att se på Vampire Diaries om man vill få tillbaka det.
10 jun, 2014 22:46 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen