Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

(PM)Albus Potter

Forum > Fanfiction > (PM)Albus Potter

1 2 3 ... 31 32 33 ... 248 249 250
Användare Inlägg
mican00
Elev

Avatar


Skrivet av Lolo1337:
Skrivet av mican00:
Skrivet av Lolo1337:
Skrivet av mican00:
jag litar inte på professor Roper!!!!!!!!!!!!!!
Skrivet av mican00:
”Jo, vi undrar om du vet något om, öh…Lypusen.”
Professor Ropers ögon smalnade.

det känns som det var han!!
eller jag vet inte, det känns så! XD


OMG min första tanke!!!


ja visst känns det som att det är han?


Ja, han är den som man inte "ska" tro är the bad guy, och just därför är han det!


ja! och dessutom så verkade det som att han inte ville att Albus, Ellie och Sco skulle veta det där om Lypusen!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi58.tinypic.com%2F2zxy1hy.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi62.tinypic.com%2F6opx87.gif

5 aug, 2011 10:37

Borttagen

Avatar


Haha xD ja, det får ni allt se..

5 aug, 2011 10:41

nilla10
Elev

Avatar


meeeeeeeeeeeeeeeeer

hej hej! :)

5 aug, 2011 10:55

mican00
Elev

Avatar


jag längtar!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi58.tinypic.com%2F2zxy1hy.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi62.tinypic.com%2F6opx87.gif

5 aug, 2011 11:26

Vendela
Elev

Avatar


DU är BÄST på att SKRIVA!!!

Böcker. Böcker. Böcker!

5 aug, 2011 12:18

Borttagen

Avatar

+1


TAC SÅ HEMSKT MYCKET! Bara för det ska ni få ett kapitel nu..

OBS! Har inte hunnit rätta

19 - Ghoulen
Dagen därpå hade de lektioner som vanligt igen. Försvar mot svartkonster, örtlära, trolldomskonst och nu skulle de ha trollkonsthistoria, allas hatarämne. Ellie, Albus och Sco steg in i klassrummet och satt sig vid ett bord längst fram. Professor Binns gjorde sin vanliga entré, svävande genom den svarta tavlan. Han var nämligen ett spöke.
”God eftermiddag, barn. Idag ska vi läsa om Klaudius Ptolemaios", sa professor Binns med sin vanliga tråkiga röst. En hög snarkning ljöd längre bak i klassrummet. Det var Elliot som redan hade somnat, men professor Binns verkade inte bry sig. Han var väl van.
Ju längre tid professor Binns läste, desto tråkigare blev lektionen. När fem minuter hade gått hade halva klassen somnat, bland annat Ellie, och efter bara några minuter till somnade även Albus. Han drömde att han gick i fängelsehålorna. Han gick länge, länge, och tillslut kom han fram till dörren. Dörren där Lypusen skulle finnas … Han gick mot den, han tog tag i handtaget och ... Pang!
Albus vaknade med ett ryck, precis som resten av klassen, av att professor Binns hade slagit igen boken som han tydligen hade läst klart. Lektionen var slut och eleverna gick sömndrucket ut ur klassrummet.
”Det var skönt med en liten tupplur”, gäspade Ellie medan hon sträckte på sig. De skulle ha lektion i trolldryckskonst nu så de gick direkt ner till fängelsehålorna. När de hade kommit ner för trappan stannade de. Alla tre tittade nyfiket mot dörren som Albus hade drömt om, dörren som ledde in till Lypusen. Lektionen skulle inte börja förens om tjugo minuter och det var helt tomt i frängelsehålorna. De var tidiga.
”Kan vi inte bara…?” började Ellie.
”Kika in? Jo, det tycker jag”, sa Albus, och de gick mot dörren. Albus visste att det var förbjudet, men att bara kika in huvudet skulle väl inte skada? När de var framme vid dörren så var den ju självklart låst. Albus tänkte precis vända innan han kom på att han faktiskt var en trollkarl.
”Alohomora”, mumlade han och dörren låstes till sin förvåning upp.
”Beredda?” sa han, och Ellie och Sco nickade. Han öppnade försiktigt dörren.
Det första som mötte honom var en mycket illaluktande stank. Rummet var stort, gammalt och unket. På golvet och väggarna kröp spindlar och insekter, och Albus höll på att skrika till när han upptäckte att insekterna inte var de enda levande tingen i rummet. I hörnet av rummet satt en varelse som såg ut som ett stort, slemmigt troll med kanintänder. När det fick syn på Albus, Ellie och Sco började det långsamt gå mot dem. Sco gav till ett skrik. Ellie satte kvickt handen för hans mun och Albus smällde snabbt igen dörren som låste sig själv.
”Vad tusan var det där!?” flämtade Sco.
”Den såg inte särskilt snäll ut i alla fall”, sa Albus förskräckt. Till hans förvåning såg Ellie inte det minsta skrämd ut, utan hon flinade.
”Vad är det som är så roligt?” frågade Sco. ”Att vi nästan blev uppätna av ett monster?”
Vid de orden började Ellie fnissa obehärskat. Efter en liten stund återhämtade hon sig.
”Jag vet var det där var, och den är inte det minsta farlig. Det är en ghoul, och en sådan har aldrig skadat en människa. De äter bara insekter”, sa Ellie, och hon flinade fortfarande.
”Men varför var den där då?” frågade Albus fundersamt.
”Antagligen bara för att skrämma iväg ovetande förstaårselever”, sa Ellie skämtsamt.
De skulle ha trolldryckslektionen med Slytherineleverna den dagen. Albus hade aldrig direkt pratat med någon Slytherinelev, så han kände inte någon. Professor Snigelhorn släppte in dem i klassrummet och Ellie och Albus fick en bänk medan Sco satte sig bredvid Spencer.
”Idag ska vi studera besoarer”, började professor Snigelhorn. ”Är det någon som vet var de kommer ifrån?”
En Slytherinelev räckte upp handen.
”De kommer från getters mage, professorn.”
”Mycket bra Mr Smith!” hojtade professor Snigelhorn.
Resten av lektionen gick åt till att läsa om besoarer och vad de användes till. Det var en rätt tråkig lektion om man jämför med hur trolldryckslektionerna oftast brukade vara. Albus, Ellie och Sco lämnade fängelsehålorna med en sista blick på den lilla mystiska dörren de just hade kikat in i. Vad var det mer som skyddade Lypusen, förutom ghoulen?
De gick och hälsade på Hagrid innan middagen. Där blev de bjudna på en ny sorts kaka som Hagrid hade bakat. Den smakade sand, och Albus föredrog nog hellre stenkakorna framför sandkakan.
Efter det åt de en snabb middag, och sen återvände Sco till uppehållsrummet medan Ellie och Albus styrde stegen mot quidditchplanen för att ha träning. För första gången på länge slog det Albus att de skulle ha sin andra quidditchmatch dagen därpå. Han kände ett plötsligt glädjerus av den tanken.
”Hej!” sa Fred när de hade kommit fram till planen. ”Idag ska vi bara träna på taktiker vi har gått igenom inför matchen mot hufflepuff imorgon.”
De tränade två timmar i kylan. Albus fångade kvicken på mindre än tre minuter, och Ellie gjorde en massa mål. När träningen äntligen var slut landade laget stelfrusna och darrande på marken.
”Bra allihopa, om vi bara uppför oss såhär imorgon ska ni se att vi vinner”, sa Fred huttrande. Albus och Ellie skyndade sig tillbaka till uppehållsrummet och gick sedan och la sig.

5 aug, 2011 12:55

Detta inlägg ändrades senast 2012-08-18 kl. 10:51
Antal ändringar: 5

Vendela
Elev

Avatar

+1


HarryPotterr du är min hjälte

Böcker. Böcker. Böcker!

5 aug, 2011 13:05

Borttagen

Avatar


Vadårå ? XD

I'LL SAVE YOU, TREE POWERS ACTIVATE! "Plopp"

5 aug, 2011 13:08

Vendela
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Vadårå ? XD

I'LL SAVE YOU, TREE POWERS ACTIVATE! "Plopp"


Bara är så f´ståru eftersom du skriver så bra.


Du borde få Albus Potter publicerad eller iaf få träffa JKR!!

Böcker. Böcker. Böcker!

5 aug, 2011 13:13

Borttagen

Avatar


Hihi jag vill träffa JK ;D

5 aug, 2011 13:24

1 2 3 ... 31 32 33 ... 248 249 250

Forum > Fanfiction > (PM)Albus Potter

Du får inte svara på den här tråden.