PRS(Dragon Fantasy)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS(Dragon Fantasy)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jessica Tonks
Elev |
Stefan drog på sig sina skor och sin rock innan han öppnade dörren och började ta sig nedför korridoren. Snart var de ute och alla tjänare som såg honom bugade snabbt innan de skyndade iväg.
11 jan, 2014 15:06 |
|
Vildvittra
Elev |
Då de äntligen var ensamma på landsvägen mot byn Ina vågade vara mer sig själv och sakta komma jämsides med Stefan. Försiktigt tog hon sin lilla hand i hans stora och kände värmen från den.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 11 jan, 2014 15:52 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Stefan log då han kände Inas hand i sin och kramade försiktigt om den. De kom snart fram till byn, överallt var det människor som handlade, som sålde saker och som jobbade.
11 jan, 2014 15:53 |
|
Vildvittra
Elev |
Då de var framme i byn undrade Ina hur han ville göra, släppa handen eller inte? Det var hans val och hon såg sig om i byn, den liknade mycket hennes med undantag att det inte var någon fiskeby.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 11 jan, 2014 15:57 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Stefan släppte inte hennes hand utan höll den fortfarande medan han gick fram till marknaden. "Vill du ha något?" undrade han. Det såldes allt möjligt, klänningar, smycken, hett dryck och sötsaker.
11 jan, 2014 16:01 |
|
Vildvittra
Elev |
Ina skakade på huvudet, hon gillade inte att få utan att kunna ge tillbaka. Hon ägde inget, inte ens sig själv så vad kunde hon ge? Men då de närmade sig ett stånd upptäckte hon något. Det var ett läderhalsband med en snidad träbit som liknade en havsvarelse, någon hon hört i sina sagor då hon var liten.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 11 jan, 2014 16:08 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Stefan släppte henne hans och gick till ett stånd som sålde brända mandlar. Han köpte en påse och gick tillbaka. Han var förtjust i sötsaker, och åt då han kom åt. Han tuggade på några mandlar medan han räckte påsen till Ina.
11 jan, 2014 16:37 |
|
Vildvittra
Elev |
Ina hade undertiden stått och betraktat smyckena men hon tänkte inte be om något. Då han kom tillbaka med påsen smakade hon det och gjorde stora ögon.
"Mmm, det var gott vad är det?" frågade hon nyfiket. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 11 jan, 2014 16:41 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Stefan log. "Mandlar stekta i socker" berättade han och gick sedan vidare medan han tuggade på mandlar.
11 jan, 2014 16:51 |
|
Vildvittra
Elev |
"De var goda." log Ina och tog ännu en, "Vi tuggade på koda fast oftast gjorde vi karameller av honung." berättade hon.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 11 jan, 2014 16:56 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen