Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Dagens fråga

Forum > Harry Potter > Dagens fråga

1 2 3 ... 31 32 33 ... 128 129 130
Användare Inlägg
ElliePotter
Elev

Avatar


1, 2 eller 3

Gryffindor until we die ♥

1 jul, 2012 00:26

BlondaHermione
Elev

Avatar


4, jag arbetar helst med något lite svårare ^^

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi44.tinypic.com%2F2mmcund.jpg

1 jul, 2012 10:08

Borttagen

Avatar


Det finns trollstavslära också så jag väljer det & talmagi

1 jul, 2012 14:48

Borttagen

Avatar


2. Talmagi. Det verkar ganska kul.

1 jul, 2012 15:26

Ladusvalan
Elev

Avatar


Kanske 1:an och 5:an (bara för att det är lite kul ), för jag vet inte riktigt vad talmagi är för något. Och jag gillar djur.

Jag skulle nog inte välja mugglarstudier, eftersom jag är mugglarfödd själv, så jag har hyfsat koll på det. Och runskrift låter inte så kul, enligt mig.

1 jul, 2012 15:32

VattenBlå
Elev

Avatar


1,2 och 4 tror jag

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lwif3i8M1g1r7vto9o1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Fb0467b0d84afec049a886d37f4987537%2Ftumblr_mgjf5uom9r1qe05tpo3_250.gif

1 jul, 2012 15:37

Borttagen

Avatar


Dagens fråga 1/4:

Vilken scen i Harry Potter tycker du är roligast?

1 jul, 2012 15:38

Majis
Elev

Avatar


Jag skulle välja när det gäller ämnena; 1, 3 och 4 tror jag

Favvo scen... SVÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Finns JÄTTEMÅNGA jag ÄLSKAR!!!! Men jag kan ge några exempel
Jag älskar scenen i trean då Ron vaknar upp ur en madröm och helt förskräckt och livrädd i både röst och beteende säger han: "Harry! Det är spindlar överallt som vill att jag ska stäppdansa! Jag vill inte stäppdansa!" och Harry bara: "Men säg till spindlarna då, Ron!" och så somnar han direkt och börjar snarka xD
Jag gillar också scenen i sjätte filmen då Ron glufsar i sig jättemycket mat (tror det är nån gelé-pudding eller nåt) och Hermione bara blänger på honom och helt plötsligt får hon ett "utbrott" och slår honom med boken och säger: "Kan du nånsin sluta äta!? Din bästa kompis är borta och du bara proppar i dig mat!" och Ron bara: "Men vänd dig om, din galning!" för Harry står där bakom dom xD
Och en annan scen i stjätte scenen då Ron har "råkat" få i sig kärlekselexir, behöver jag säga mer? xD
Och sen så älskar jag i den sjunde filmen, alltså Dödsrelikerna del 1 då alla ska förvandla sig till Harry. Då så säger Harry typ att de inte borde göra det för det kan vara farligt och de kan fastna som honom och... Den är svår att förklara så jag länkar den! http://www.youtube.com/watch?v=xhgwh_0jnwg

Ojoj! Det finns massvis med roliga scener och andra fantastiska som jag ÄLSKAR i HP! Det var några ynka små exempel, men det finns tusentals!

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

1 jul, 2012 16:26

amanda1104
Elev

Avatar


Jag vet inte...

Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum

1 jul, 2012 16:27

Borttagen

Avatar


Jag tänkte på en jätte rolig scen och så glömmer jag bort den...
Meb jag gillar också den scenen i DH 2 när alla tror att han är död och sen hoppar han upp ur Hagrids famn

1 jul, 2012 17:39

1 2 3 ... 31 32 33 ... 128 129 130

Forum > Harry Potter > Dagens fråga

Du får inte svara på den här tråden.