(PM)Jag hatar din blotta existens
Forum > Fanfiction > (PM)Jag hatar din blotta existens
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
nilla10
Elev |
meeeer
hej hej! :) 22 jan, 2012 18:47 |
|
Matizze
Elev |
Huh, vad jag vet är det bara en taskig lärare... Det kanske var en aning oklart, men professor Fargues är lärare i Latin ^^ ![]()
22 jan, 2012 19:06 |
|
onlyoliviaa
Elev |
22 jan, 2012 21:30 |
|
Vipratten
Elev |
Åh, fantastiskt!
Just because you've got the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have - Hermione Granger
23 jan, 2012 10:33 |
|
Matizze
Elev |
Jess
"Det kan inte fortsätta så här Jessica, och det hoppas jag att du förstår", säger rektorn för akademin, madame Moreau, allvarligt och tittar ner på pergamentstyckena som ligger på skrivbordet mellan henne och Jess. Jess lyssnar knappt, det känns som om det här inte gäller henne. Tyvärr gör det ju det. I allra högsta grad gäller det Jess. "Enligt den här tabellen sjunker dina betyg vecka för vecka, och det är inte för att du är obegåvad. Tvärtom har jag fått meddelanden från i stort sett alla dina lärare som säger att du är en ytterst intelligent person som har lätt för sig i skolan. Jag vill att du berättar för mig. Förklara varför du har slutat komma till lektionerna." Det är en order och Jess tittar envist ner i sitt knä samtidigt som hon försöker komma på något bra att säga. Hon tänkte inte erkänna att orsaken till att hon inte kom på lektionerna var för att hon oftast blev hindrad. Att hon kanske hade blivit inlåst någonstans, att hennes böcker försvann eller att hon helt enkelt var i så dåligt skick att hon inte kunde gå till lektionen utan att väcka misstankar om något. "Du sa ju själv att professorerna tycker att jag är intelligent", börjar Jess trevande. Improvisation var inte hennes grej. "Det kanske är så att jag helt enkelt tycker att jag inte lär mig något på att gå på lektionerna", först när Jess har sagt det högt hör hon hur otroligt bortskämt och högfärdigt det låter. "Men hur ska du veta om du kommer lära dig något på att gå på lektionerna eller inte om du inte ens ger det en chans? Vad hade du annars tänkt göra under dagarna här, och jag kan garantera dig att om du nu tycker att lektionerna är enkla så kommer du att få bra betyg på dem eftersom du antagligen redan kan det som lärs ut. Och även om du inte tycker att det är så viktigt nu så kommer de betygen att påverka hela ditt framtida liv, med din intelligens vore det nästa skamligt om du slutade som kittelrengörare eller något åt det håller. Tycker du inte?" Försöker madame Moreau och Jess kan inte göra annat än att nicka medhållande. Hon ville ha bra betyg, och hon ville bli botare, men vad kunde hon göra? Jess undertrycker impulsen att ställa sig upp och skrika åt madame Moreau att hon inte förstod någonting! Madame Moreau hade säkert aldrig behövt missa en enda lektion på grund av att hon blev kvarhållen. Men Jess gör inte det. Hon vill inte råka värre ut än hon redan är. Och varför låta Nadine och hennes hemska vänner inse att de hade vunnit, att Jess var knäckt? "Då kan vi väl enas om att du från och med nu går på lektionerna, okej?" Säger madame Moreau och ler varmt. "Jag ska försöka", säger Jess vagt. Försöka skulle hon, frågan var om hon skulle lyckas. "Tack Jessica. Då ska jag inte uppehålla dig längre, skynda dig iväg till din nästa lektion nu!" Jess nickar kort innan hon reser sig ur den mörka trästolen och går ut ur rummet och ner för marmortrappan. Hon är väl medveten om att hon kanske inte ens skulle hinna till sin nästa lektion, och hon ser sig noga om innan hon svänger runt hörnet. ![]()
23 jan, 2012 16:50
Detta inlägg ändrades senast 2012-01-23 kl. 17:21
|
|
Vipratten
Elev |
Åååh, det är så bra!
Det finns bara en sak jag tänker på, den här passagen känns lite märklig: Skrivet av Matizze: Förklara varför du har slutat komma till lektionerna", det är en order och Jess tittar envist ner i sitt knä samtidigt som hon försöker komma på något bra att säga. Annars är det topptopp Just because you've got the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have - Hermione Granger
23 jan, 2012 16:53 |
|
Matizze
Elev |
23 jan, 2012 16:56 |
|
Vipratten
Elev |
Skrivet av Matizze: ^ Förlåt, jag är lite trög idag, men hur menar du? Det känns som om det blir lite mycket i ett stycke där. Jag hade satt en punkt i stället för komma där, för att dela av. Nu när jag läser det halkar ögonen bara iväg. Åh, det är svårt att förklara.. Just because you've got the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have - Hermione Granger
23 jan, 2012 17:00 |
|
Luna.Lovegood
Elev |
Jättebra! Så där bra kan man bara inte skriva.
23 jan, 2012 17:01 |
|
Hermia
Elev |
Super, men vill bara döda Nadine! 'tänker mordiska tankar*
Once a MADling, always a MADling 23 jan, 2012 17:03 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen