UNPOPULAR OPINIONS
Forum > Off Topic > UNPOPULAR OPINIONS
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Elma00
Elev |
6 feb, 2014 21:13 |
|
Cara Riddle
Elev |
Nu börjar jag bli riktigt trött på människor som klagar över den här alkoholutmaningen, om ni nu känner att det är fel så titta inte då, ta bort klippet ifrån eran vägg och om det är någon ni bryr er om, prata med den personen privat då och inte säg att personen är korkad via facebook, där alla kan läsa det.
Det är faktiskt individens egna liv, om den personen nu vill slösa bort en del av livet på en meningslös video en stund, låt personen göra det. Visst det finns människor som inte kan tänka sig och göra något sådant och jag förstår det, jag kommer själv inte göra det, och jag tycker det är sjukt tråkiga videos, men jag kollar helt enkelt inte på dem. Det sägs att folk har dött, och ja folk dör det gör dem, man kan dö av att gå utanför bostaden också, skall vi då sluta göra det? Antagligen inte! Om det nu är så att folk har dött av att delta i tävlingen så beror det antagligen på att de har gjort något annat i samband med tävlingen, antagligen druckit mer innan/efteråt, blandat det med något eller andra saker. Att dricka 0,33 - 0,50 L öl skadar inte och om du inte är väldigt, väldigt, väldigt känslig emot alkohol så kommer det inte hända något. Jag inser att man kan ha roligt utan alkohol, visst men om andra vill dricka så är det upp till dem, jag tänker inte klaga på dem. Hur människor orkar klaga på vad andra gör med deras liv förstår jag inte. (Jag vet att jag klagar på andra människor som lägger upp texter, och därmed gör något med sitt liv, men det var för att jag började få nog, och jag vet att även jag kan ta bort deras inlägg, vilket jag har gjort, men jag har sett dem först, så nu tänkte jag faktiskt klaga ändå och strunta i det jag har sagt, för får alla andra säga sin åsikt får även jag göra detta.) Så om folk nu vill slösa några sekunder av sina liv och pengar på att dricka en öl framför datorn så låt dem göra det! ![]()
18 feb, 2014 00:14 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Fairydust: *Jag tycker att gastric bypass är fusk och det ges ut alldeles för enkelt. Jag har själv gått ner 57 kg UTAN någon jäkla operation. *Jag har svårt för att se tjocka människor som äter eller som klagar över att de är tjocka men som inte gör något åt det. Shit vilken sjukt osexig och osympatisk åsikt. Du har uppenbarligen inte så mycket som en susning om vad gastric bypass är för någonting om du tycker att det är fusk. Ingen som gör en sådan operation får någonting gratis. De går också ner i vikt själva, precis som du. Det är blod, svett och tårar som för alla andra, även med en gastric. Sen är det ju också så att man inte kan utgå från vad man själv minsann har klarat. Du har ju inte en aning om vad som ligger bakom någons övervikt och bara för att du kunde så är det ingenting som säger att någon annan kan och har samma förutsättningar som du. Dessutom är beslutet om operation knappast ett som fattas lättvindigt. Det är ett stort ingrepp och har man kommit dit har man försökt och misslyckats många gånger. Så att det skulle ges ut för lättvindigt är bara skitsnack. Educate yourself. Jag tycker man ska vara glad över att de som vill ha hjälpen efter att ha kämpat och stångat sig blodiga och misslyckats kan få den. Jag känner flera som har gjort operationen som kämpat mot sin övervikt hela sitt liv och som äntligen lyckas. De är skitglada över det och tycker det är det bästa de har gjort i hela sitt liv. De har också lyckats behålla vikten vilket många som går ner på egen hand inte gör och de har gått ner HELT själva. Vidare, att gå upp plötsligt när man varit normalviktig hela sitt liv är inte samma sak som att ha mångårig övervikt. Det är galet mycket lättare att gå ner själv och hålla vikten om man inte varit överviktig särskilt lång tid. Och att du har svårt för att se tjocka människor äta... geez... where to start? Vad ska de göra för att du ska trivas då? Gå hungriga? Stanna hemma? Jag fattar inte hur man ens kan säga en sån sak. 24 mar, 2014 20:41 |
|
Fairydust
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Fairydust: *Jag tycker att gastric bypass är fusk och det ges ut alldeles för enkelt. Jag har själv gått ner 57 kg UTAN någon jäkla operation. *Jag har svårt för att se tjocka människor som äter eller som klagar över att de är tjocka men som inte gör något åt det. Shit vilken sjukt osexig och osympatisk åsikt. Du har uppenbarligen inte så mycket som en susning om vad gastric bypass är för någonting om du tycker att det är fusk. Ingen som gör en sådan operation får någonting gratis. De går också ner i vikt själva, precis som du. Det är blod, svett och tårar som för alla andra, även med en gastric. Sen är det ju också så att man inte kan utgå från vad man själv minsann har klarat. Du har ju inte en aning om vad som ligger bakom någons övervikt och bara för att du kunde så är det ingenting som säger att någon annan kan och har samma förutsättningar som du. Dessutom är beslutet om operation knappast ett som fattas lättvindigt. Det är ett stort ingrepp och har man kommit dit har man försökt och misslyckats många gånger. Så att det skulle ges ut för lättvindigt är bara skitsnack. Educate yourself. Jag tycker man ska vara glad över att de som vill ha hjälpen efter att ha kämpat och stångat sig blodiga och misslyckats kan få den. Jag känner flera som har gjort operationen som kämpat mot sin övervikt hela sitt liv och som äntligen lyckas. De är skitglada över det och tycker det är det bästa de har gjort i hela sitt liv. De har också lyckats behålla vikten vilket många som går ner på egen hand inte gör och de har gått ner HELT själva. Vidare, att gå upp plötsligt när man varit normalviktig hela sitt liv är inte samma sak som att ha mångårig övervikt. Det är galet mycket lättare att gå ner själv och hålla vikten om man inte varit överviktig särskilt lång tid. Och att du har svårt för att se tjocka människor äta... geez... where to start? Vad ska de göra för att du ska trivas då? Gå hungriga? Stanna hemma? Jag fattar inte hur man ens kan säga en sån sak. Jisses. Det där gjorde mig jävligt förbannad! Inte det du skrev såklart, utan det jag skrev. Det sorgliga är att för ca två år sedan så tyckte jag det där. Det positiva är att jag inte längre delar den åsikten. Dock tror jag att fusk-kommentaren mest syftar på att jag tycker att det är ''fuskigt'' inte att det är fusk att göra det (förstår du min poäng, är inte säker på om jag förklarade det så bra). För jag är fullt medveten om att det inte gör något ''gratis'', det ar jag redan då ^_^ jag vet flera som gjort en gp (bland annat flera i min närhet, både de som ångrat sig och de som tyckt att det varit det bästa som hänt dem). Jag tror dock att jag kan ha varit extra hatisk just den dagen. Troligtvis på grund av att jag då fick väldigt mycket kommentarer/kritik som hade just med min vikt att göra, samt med gp (många antog att jag hade gjort en sådan operation, och det gjorde mig irriterad, eftersom att jag inte hade gjort någon). Det är ingen vidare ursäkt (inte menat som det heller), det är mer en förklaring. Så, för att sammanfatta, detta är inte en åsikt jag längre har! Vidare, att gå upp plötsligt när man varit normalviktig hela sitt liv är inte samma sak som att ha mångårig övervikt. Det är galet mycket lättare att gå ner själv och hålla vikten om man inte varit överviktig särskilt lång tid. Jag är inte riktigt säker på vad du syftade på där, men om du syftade på min viktnedgång så hade jag varit överviktig (sjuklig fetma) i hela mitt liv i princip. Och att du har svårt för att se tjocka människor äta... geez... where to start? Vad ska de göra för att du ska trivas då? Gå hungriga? Stanna hemma? Jag fattar inte hur man ens kan säga en sån sak. Jag vet att det var extremt vidrigt sagt. Mår lite illa när jag tänker på att jag en gång kände så (jag mådde dåligt över det då med). Självklart ska de inte gå hungriga eller stanna hemma. Jisses. Jag är JÄKLIGT glad att jag inte känner så längre i alla fall. Mitt huvud må inte vara normalt nu heller, men aningen normalare är det i alla fall. I don't wanna break these chains! 25 mar, 2014 11:32 |
|
Borttagen
|
25 mar, 2014 12:43 |
|
One True Hope
Elev |
Men du behöver inte prata om det. (blir ledsen då)
*pratar ändå* *stryper henne i mina tankar, ah the joy!* Spoiler: Tryck här för att visa!
25 mar, 2014 20:01 |
|
the marauder
Elev |
Jag är inte särskilt förtjust i vad Steven Moffat gjort med min älskade favorit-serie, Doctor Who... Men å andra sidan delar jag nog den åsikten med typ åtminstone en tredjedel av hela tumblr, så jag vet inte hur "unpopular" den faktiskt är -.-'
25 mar, 2014 20:33 |
|
LunaLovegood1
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag hatar One Direction. And alla fans be like ![]() I'm so very sorry *förbereder sig på påhopp från en miljard arga 1D-fans* ![]() Spoiler: Tryck här för att visa!
25 mar, 2014 20:56 |
|
Ginny00
Elev |
Jag hatar honung..
25 mar, 2014 20:58 |
|
Borttagen
|
Skrivet av LunaLovegood1: Skrivet av Borttagen: Jag hatar One Direction. And alla fans be like ![]() I'm so very sorry *förbereder sig på påhopp från en miljard arga 1D-fans* ![]() Spoiler: Tryck här för att visa! Jag har faktiskt träffat dem, men inte lärt känna dem XD Äsch, vet inte riktigt vad det är med dem: det bara är någonting med deras låtar som liksom är intetsägande... Sorry :'( 25 mar, 2014 21:02 |
Du får inte svara på den här tråden.












Mugglarportalen