If the stars keep shining [Sv]
Forum > Fanfiction > If the stars keep shining [Sv]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
nilla10
Elev |
meeeeeeeeeeer
hej hej! :) 30 aug, 2011 21:12 |
|
lillalollo
Elev |
Bara så ni vet, kommer betydelsen av sången att komma fram. Så översätt inte snälla. ♥
Enjoy! __________________________________________ Kapitel 20 - Ron Weasley Hermione, Harry och jag sov i vardagsrummet den natten. Eller ja.. Vi sov inte. Vi pratade. Om Beatrice. "Vi känner inte så många i byn.", sa jag när Harry undrade om vi visste om någon som skulle kunna vara flickans föräldrar. Beatrice mumlade i sömnen. Hon vände och vred på sig. Hermione lade sin hand på hennes panna, och lät den stryka ner längs hennes hår. "Hon är inte lika varm.", viskade Hermione lättat. Vi lade oss ner på madrasserna vi trollat fram. Äntligen skulle vi kanske få lite sömn.. "Beatrice! Hon är borta!" Hermiones rop väckte mig tidigt på morgonkvisten. "Borta?!", sa en förvirrad stämma. Det var Harry. Hermione letade över hela huset. Hon var smått hysterisk. Jag och Harry såg förtvivlat på när hon snyftande kom tillbaka in i vardagsrummet. Jag slängde en blick genom fönstret. "Hermione!", sa jag tyst. Hon kom hastande fram till mig. "Ron, jag har inte tid. Jag måste hitta Bea.." Jag pekade ut mot gården. Hermione flämtade till och skyndade ut genom köksdörren. Harry och jag var inte långt efter. Där stod hon. Med sitt blonda hår och sin vita klädnad såg hon ut som en... Ängel. Hermione skulle springa fram till henne, men jag höll henne kvar.Jag hade inte tänkt på vad jag gjorde. Men det kändes rätt. Den blonda flickan reste huvudet mot himlen och sjöng. Allt blev varmt, fluffigt och lugnt när hon sjöng. Det ljusnade. "Hic sum, amice. Ego semper tecum. Numquam ego te. Simul. Simul. Una in perpetuum." Precis som föregånde natt sjöng hon. Men denna gång fortsatte hon sången. "Solo, ut non. Nunquam te formidet. Nemo nocere tibi. Hoc me vigilare ..." Den vackra rösten tonade bort. Solen sken rakt på Beatrice. Klädnad fläktade om hennes ben. Just i då visste jag och mina två vänner. Just då var det ingen tvekan om att vi mött en ängel... "Hogwarts will always be there to welcome you home" - J.K Rowling 30 aug, 2011 21:35 |
|
MayoGryffindor
Elev |
Jag har inte översatt den här gången
Lovely, kapitel, mer ! "She's buying the stairway to heaven" 30 aug, 2011 21:59 |
|
Borttagen
|
omg omg omg, meermeermeeer! awesome!
30 aug, 2011 22:04 |
|
Anapneo
Elev |
30 aug, 2011 22:23 |
|
Jegli
Elev |
fett bra! fick tårar i ögonen i början när du skrev om Fred och George, överdriver säkert lite då jag har en tvilling och kan inte tänka mig ett liv utav henne
hon sjunger på latin eller? Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light. 30 aug, 2011 22:48 |
|
Anapneo
Elev |
30 aug, 2011 22:51 |
|
MayoGryffindor
Elev |
Jegli: Ja, hon sjunger på latin.
"She's buying the stairway to heaven" 30 aug, 2011 23:49 |
|
Bombarda
Elev |
Det är makalöst bra! Älskar verkligen hur du skriver♥
Meer! Kärlek till alla! 31 aug, 2011 00:25 |
|
Theresia Joanné
Elev |
Åh, vad bra!
<3 Harry Potter <3 31 aug, 2011 06:22 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen