Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

1 2 3 ... 29 30 31
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar


Jag satt kvar på bussen medan Mika stack ut. Klockan var runt halv ett och jag skulle inte till dojon förrän tre. Vad ska jag göra nu? Jag vet inte ens vart bussen är på väg..., tänkte jag för mig själv. Jag satt kvar på bussen och åkte i ungefär tjugo minuter. När bussen äntligen stannade tog jag min mobil och gick ut. Jag hade ingen som helst aning om var jag var. Jag kollade på någon skylt som var i närheten, Mimlongvägen (idk just something random). Jag rynkade på ögonbrynen och såg mig omkring. Hur länge hade jag suttit på bussen? Jag kollade klockan var lite över ett och jag var vrålhungrig. Jag började gå längs med en liten grusväg som låg bredvid busstoppet. Det enda man kunde se var skog, skog och bara mer skog. Jag kunde inte se en ända människa och inte några hus heller. Jag suckade och tog upp mobilen och gick in på Google Maps. Jag kollade hur långt hemifrån jag var, vilket var cirka en mil eller så. Jag stönade och fortsatte gå. Jag kom och tänka på Kola och ringde upp Mika.
"Hej.." sa jag snabbt. "Jo, för det första, vart fan var den där bussen vi satt på påväg? Och för det andra, jag vet inte vart jag är. Och för det tredje, du måste mata Kola. Hon är hemma."
"Öhh.." sa hon bara. Jag hörde hur en dörr stängdes. "Jag är hemma nu, och har matat Kola" sa hon efter någon minut. Och jag har ingen aning om vart bussen gick, jag bara försökte komma bort från er. Var är du?" frågade hon och jag hörde hur hon satte sig ner.
"Jag har ingen aning. Jag satt bara kvar på bussen.." sa jag och såg mig omkring. Eftersom det var höst var det ganska mörkt redan nu. Men vi bodde i Kalifornien så det var inte så värst kallt.
"Okej.. Gå till bussen och kolla när nästa buss hem går" sa hon lugnt, men jag kunde ana hur rädd hon var. Jag nickade men kom sedan på att hon inte kunde se mig.
"Okej" sa jag sakta och började gå tillbaka till bussen. "Den går.." jag kollade på en skylt som stod bredvid. Jag stönade; "Om en och en halv timma!"
"Åh.. Men vad heter gatan du är på?" frågade hon och jag hörde hur hon skramlade med papper och penna i bakgrunden. "Jag kan skriva ner adressen så kan Anton och jag hämta dig"
"Tack, och det är Mimlongvägen" sa jag.
"M I M L O N G-vägen?" bokstaverade Mika.
"Japp" sa jag och såg mig omkring. "Det är i alla fall så det står på skylten"
"Jahapp... Du kan inte ge lite närmare beskrivning på var du är?" frågade hon och jag hörde hur hon tog på sig skor och jacka för att sedan gå ut.
"Nej.. Förutom att det är skog överallt" sa jag och såg mig ännu en gång omkring. "Och det finns inga asfalterade vägar, bara grusvägar."
"Jaha, men jag är på väg till Anton, vi kommer så fort som möjligt" sa hon.
"Okej, hej då" sa jag och avslutade samtalet. Jag satte mig ner på en sten i närheten och höll armarna om mig själv. Det var ganska kallt för att vara Kalifornien ändå.

that's all I got to say

5 jan, 2014 17:40

Borttagen

Avatar




Jag började springa mot Antons hus och när jag kom dit öppnade jag dörren genast.
Anton satt i soffan och spelade tv-spel med Erik.
"Tja!" sa Erik och tittade upp från spelet.
"Vad gör du här?" frågade Anton och pausade de.
"Kan jag få skjuts?" frågade jag och han ställde sig irriterat upp.
"Vart?"
"Till..." jag tittade på pappret. "Mimlongvägen." sa jag och rynkade på ögonbrynen.
"Då kan du skjutsa hem mig till morsan också." sa Erik och gick mot hallen där jag stod. "Måste ju fixa mat till henne. You Know." sa han och jag nickade.
"Åååh... Okej." suckade Anton och satte på sig skorna.
Vi gick ut ur huset, Anton låste och vi satte oss i bilen.
Jag satt i baksätet medan Anton och Erik satt framför mig.
"Nästa gång, tar du bussen." sa han och tittade på mig i backspegeln.
"Jaja..." muttrade jag.
"Varför ska du dit ens?" frågade Anton och vände i ett hörn.
"Kim har fastnat där." sa jag tyst. Han nickade och fortsatte att köra. Vi åkte först och lämnade Erik.
"Herrå, kommer sen." sa han och stängde dörren efter sig. Anton nickade mot honom och började åka igen.
"Vart?" sa han.
"Vid ett busstopp någonstans." sa jag och tittade ut genom fönstret. "Där!" sa jag och pekade mot Kim.

6 jan, 2014 18:03

Kola
Elev

Avatar


Jag suckade lättat när jag såg Antons bil komma åkande. Äntligen tänkte jag och bilen bromsade in. Jag hoppade in i baksätet bredvid Mika och Anton tittade på oss i backspegeln.
"Vad gjorde du egentligen där ute?" frågade han förvirrat. Jag tittade på Mika som ryckte på axlarna, hon hade antagligen inte berättar för Anton hur eller varför jag kom hit.
"Jo.." började jag och berättade hela historien.

~

Jag sprang in på mitt rum så fort vi kom hem. Kola låg på min säng och vände sig om mot mig. Hon' mjauade' missnöjt och vände rumpan mot mig. Jag skakade på huvudet åt min fåniga katt och öppnade garderoben. Jag tog på mig ett gult linne och drog en grön/turkos t-shirt över det. Jag tog på mig mina grå korta mjukisbyxor och tog mina jumpaskor. Jag sprang ner till hallen och ropade på Mika.
"Mika! Det är träning!" ropade jag högt och hon kom springande från sitt rum, med svarta träningskläder på sig, såklart. Hon tog på sig skorna och vi sprang tillsammans till Dojon. Det var visserligen ungefär fem kilometer dit, men det går ganska fort om man har bra kondition. Vi sprang och molnen började mörkna. När vi äntligen hade kommit till dojon och vi var verkligen superblöta..

that's all I got to say

6 jan, 2014 21:09

Borttagen

Avatar



Jag satte på mig ett svart linne och ett par rödsvarta korta mjukisar. Jag satte på mig ett par svarta idrottskor och gick sedan ut i hallen.

När vi kom in i dojon blåste jag upp min blöta lugg från ögonen och satte upp håret i en tofs.
"Helloooo." sa jag till Eddie och Jerry som kom ut ur omklädningsrummet.

6 jan, 2014 22:46

Kola
Elev

Avatar


Jag log mot alla, allt var som vanligt här i vår dojo. Och det kommer det alltid att vara.

that's all I got to say

7 jan, 2014 18:35

Borttagen

Avatar



Jag tittade på Kim och log svagt.
Allt var återställt nu...

THE

7 jan, 2014 19:22

Kola
Elev

Avatar


END

that's all I got to say

7 jan, 2014 19:54

1 2 3 ... 29 30 31

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Du får inte svara på den här tråden.