Ännu ett awesome Mugglis games
Forum > Fanfiction > Ännu ett awesome Mugglis games
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
jättebra
22 jul, 2012 11:03 |
|
PotterHunger
Elev |
Ett kapitel till, bara ett till... SNÄLLA? >.<
Läs min profil för info... 22 jul, 2012 12:46 |
|
Goizan
Elev |
Skrivet av PotterHunger: Ett kapitel till, bara ett till... SNÄLLA? >.< Det kommer minst ett till idag [img]http://tinypic.com/view.php?pic=1180igh&s=6[/img)
23 jul, 2012 10:23 |
|
Lida
Elev |
Skrivet av Goizan: Skrivet av PotterHunger: Ett kapitel till, bara ett till... SNÄLLA? >.< Det kommer minst ett till idag JA, längtar 23 jul, 2012 10:26 |
|
Tonks_xD
Elev |
Skrivet av Lida: Skrivet av Goizan: Skrivet av PotterHunger: Ett kapitel till, bara ett till... SNÄLLA? >.< Det kommer minst ett till idag JA, längtar Jag med 8DDD ![]()
23 jul, 2012 10:26 |
|
Goizan
Elev |
Ni är så awesome allihopa
Snart börjar spelet på allvar, så nu vill jag bara skriva tills dess. Kapitel 10 Va?! En stor publik och stolar samt en stor soffa. Precis när jag kommer in ser jag Al gå iväg mot en annan dörr och blinka mot mig. Jag kan inte riktigt förstå var jag är tills jag ser Caesar Flickerman (det är väl så han heter?). -Här har vi vår sista chockade deltagare Tonks! -Kom och sätt dig ner kära du. Jag gjorde precis som han så och försökte förstå. Vi skulle ha intervju utan förvarning. Fast alla andra brukade titta på, fast nu var ingen här. De var väl förmodligen där borta dit Al gick. -Nå Tonks vad tycker du om din premiär? Vad ska jag säga. Jag kommer inte ens ihåg min stylists namn. Herregud vad skulle jag svara? -Jag var väldigt nöjd med mina kläder och det var en fantastisk upplevelse. Att alla tittade på mig och jublade. Det var fantastiskt. Jag märkte genast hur fjantig jag lät. Men så får det väl vara. Vi hade ingen förvarning. Om vi ändå hade haft det. -Jag håller helt med dig Tonks. Vad gillar du med huvudstaden? -Allt, fast duscharna förstår jag mig inte riktigt på. Massa konstiga dofter och massor. Och att man sedan blev torr på direkten. Det var ett stort mysterium därinne. Publiken och Caesar började skratta så jag förstod att det var ett okej svar. Han fortsatte med frågar som jag inte riktigt visste vad jag skulle svara på. Men av publiken att döma så var jag okej. Och de hade ändå sett 23 deltagare och borde vara lite smått trötta. Ett tag senare ringde klockan som betydde att mina tre minuter var slut. -Då är din tid slut Tonks. Det var trevligt att träffa dig och lycka till i Hungerspelet. Han pekade mot dörren så jag gick in medan publiken jublade. Där kom jag in på samma ställe som jag varit på en liten stund tidigare. Här där vi skulle träna och jag förstod att jag skulle avlägga mitt prov. Hm, vad ska jag göra? Jag gick fram och tog en docka som jag satte längst bak i salen. sedan tog jag några knivar och en pilbåge samt tillhörande pilar. Jag ställde mig i andra änden av rummet och började med knivarna. Kanske skulle jag träffa men det skulle inte räcka. Jag behövde träffa på rätt ställe också. -MAGE! skrek jag och kastade iväg en kniv mot dockan som hamnade mitt i magen. Jag visste inte vad det var, jag hade nog aldrig kunnat göra så om jag försökte. -HUVUD! skrek jag och träffade mitt i pannan. Hade siktat på näsan men det här var nästan bättre. De trodde nog att det var där jag siktade. -HJÄRTA! skrek jag och vände mig om. Jag kastade en kniv bakom ryggen och vände mig om. Den hamnade precis i hjärtat. Jag förstod inte hur jag hade gjort. Var de här knivarna autosökande? Jag tog upp pilbågen och kogret. Jag spände bågen som var fjäder lätt. Väldigt skön. -BENEN! skrek jag högt och avfyrade två pilar snabbt som hamnade i varsitt ben på precis samma ställe. Då hände något oväntat. Alla spelledarna började applådera och jag stod kvar orörlig. -Du kan gå. sa en av dem entusiastiskt. Jag var överlycklig över att ha fått applåder, inte något som alla fick skulle jag tro. Jag skulle gå ut genom samma dörr jag kom in i men den var spårlöst borta så jag fick in genom den andra dörren. Den som gick till väntrummet. Där inne satt alla de andra. Och så fort som jag kom in så hörde man en röst som bad oss alla att gå in igen. Och det gjorde vi. Där inne var det nu uppställt med 24 stolar. På alla stolar stod ens Distrikt och sitt namn. Min var ytterst eftersom jag var från tolvan. Man jag var glad över att ha Al bredvid mig. Jag tittade på honom rakt i ögonen och han ryckte på axlarna. Jag förstod först inte varför men sen förstod jag att han berättade hur det gick, hyfsat. Jag log och nickade mot honom och då började han le, le brett mot mig. Tills Caesar började prata och vi båda tittade framåt igen. Han sa allas namn och distrikt i ordning och på skärmen blinkade siffror till. När de kom till trean var jag spänd, jag ville ju att Alexz skulle få bra resultat. En sexa blinkade förbi. Medelmåttigt. Ganska okej för det jag visste om henne. Sen var jag minst lika spänd när det var Lunas tur. Hon var en fin och smart flicka. Jag hoppades och trodde att hon skulle få bra resultat. En 10 blinkade förbi. Jag var väldigt imponerad och kunde knappt förstå det, en tio. Den där tjejen fick jag se upp med. Sen väntade jag spänt på oss i tolvan. De sa Als namn och jag blev spänd. En 5 han tittade på mig och ryckte på axlarna igen. Jag nickade tillbaks. Sen var det min tur. En... Vad tror ni Tonks fick? [img]http://tinypic.com/view.php?pic=1180igh&s=6[/img)
23 jul, 2012 18:47 |
|
95mas
Elev |
Superbra, vet inte vad maxpoängen var så jag kan inte chansa.
Alltid Redo.
Läs min FF "Den bortglömde marodören"
23 jul, 2012 18:52 |
|
Goizan
Elev |
23 jul, 2012 18:53 |
|
95mas
Elev |
23 jul, 2012 18:55 |
|
PotterHunger
Elev |
11 eller 12 kanske
Läs min profil för info... 23 jul, 2012 19:33 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen