Ron tänker tillbaka
Forum > Fanfiction > Ron tänker tillbaka
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ron
Elev |
Kapitel 20 - Glädje i en sekund
Ron kände hur han började gå snabbare och snabbare, ivrig att veta vad som var bakom den där muren. Det kändes som om det var svaret på alla hans frågor. Som att Hermione skulle vara där bakom. Han kände sig plötsligt glad, som att nu skulle allt ordna sig. Men glädjen varade inte speciellt länge.. Plötsligt var fem mörk klädda trollkarlar framför dom. Ron svalde hårt, han höjde trollstaven och gjorde sig beredd på allt möjligt. - Crucio! skrek en av männen och riktade sin trollstav emot Ron men just när Ron borde ha fallit ner på marken och skrikit av smärta så hoppade Martin framför Ron och fick ta konsekvenserna. Han föll med en hård smäll mot marken. Skriket av smärta var hemskt, nästan omöjligt att lyssna på. Ron var helt i chock och kollade snabbbt omkring sig. Ginny låg på marken med blodigt knä, Harry försvarade henne men var ensam emot två så det var inte en enkel match. Andy var fullt upptagen och kastade besvärjelser hit och dit. Två män var efter honom också. Ron kände paniken växa inom honom och visste inte vart han skulle ta vägen. Han fick en hård smäll i ryggen och flög ner på marken, allt blev svart. Han vaknade någon timme senare. Först förstod han inte var han var eller varför. Men sen kom minnet tillbaka och han blev illa till mods. - Ron, är du där? sa en röst som lät som Ginnys. Det var ett kol svart rum, Ron kände med handen mot väggen. Det gjorde ont och väggarna kändes som sten. - Ja, är det du Ginny? frågade Ron och försökte urskilja skuggan av någon en bit bort. - Ja, det är jag. Dom har tagit Harry, snyftade Ginny och nu kände Ron hennes arm. Han satt och höll om henne länge, rädd och vågade inte ens tänka på vad som skulle hända här näst. - Var är Andy och Martin då? frågade Ron nervöst. Ginny harklade sig och svarade sen med en suck. - Vet inte, ingen aning. Jag minns bara att Harry skrek åt mig att springa allt jag hade, du låg avsvimmad på marken hann jag se. Dom andra var redan borta då. Jag sprang men till slut kom dom ikapp mig och sen blev allt svart. sa Ginny ganska lågt. Ron smekte henne över kinden och tröstade sin syster. Kinderna var blöta av tårar, Ron kramade om henne hårdare. Han suckade tungt, oron växte inom honom. Vad skulle hända nu, var det här slutet. Skulle han inte hålla det han lovat till Hermione? Skulle han svika henne och ge upp. Utmattad men oerhört rädd somnade Ron och Ginny. Dom skulle ångra att dom vaknade sen, det var ett som var säkert... We're all wizards, even Ron. 25 jan, 2011 16:50 |
|
Borttagen
|
Meeer. Du äger ju
25 jan, 2011 17:02 |
|
Ginny00
Elev |
Åhhh, Superbra!
25 jan, 2011 17:07 |
|
SockerMus
Elev |
Meeeer
Pennan är och kommer alltid att vara vårat starkaste vapen. 25 jan, 2011 17:30 |
|
.:HermioneGranger:.
Elev |
Mer!!
♥ 25 jan, 2011 19:53 |
|
hermione_33
Elev |
"Can you dance like a Hippogriff?" 25 jan, 2011 21:03 |
|
jan
Elev |
25 jan, 2011 21:31 |
|
happyhamster
Elev |
mermermer
Klokhet och vett uti övermått är den finaste gåva människan fått. 26 jan, 2011 10:13 |
|
Hermione<33
Elev |
Bra!!! Fortsätt så!!
26 jan, 2011 15:18 |
|
Borttagen
|
meer!
26 jan, 2011 15:22 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen