~~Hedviggs liv~~
Forum > Fanfiction > ~~Hedviggs liv~~
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Erica
Elev |
|
|
VattenBlå
Elev |
7 maj, 2012 21:21 |
|
Borttagen
|
mera!
7 maj, 2012 21:22 |
|
amanda1104
Elev |
Super
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 7 maj, 2012 21:59 |
|
Erica
Elev |
Tack, skriver mer nu
Kapitel 65 NY LÄRARE Resan till Hogwarts var lång och för att inte säga tråkig. Så när det äntligen var ungefär dags att byta kläder var jag mer än glad att röra på mig efter flera timmars stilla sittande. Den nya klädnaden var lika dan som den förra, men den fick mig att känna mig äldre. Jag tog fram min borste och drog den genom håret, det behövdes bara två gånger, men jag gjorde dte lite extra. Tåget var framme. Carolle och jag gick av tåget och satte oss utan Joanne i en av vagnarna utan kusk. Som vanligt hörde vi Hagrids röst om ''första-årselever hitåt.'' Vagnarna stannade vid Hogsmeads station och vi gick av för att gå resten av vägen. Sorteringen var extra trist, men sedan när den var över skulle Dumbledore säga någonting. -Under detta år på Hogwarts kommer vi ha en ny lärare i Försvar-mot-svartkonster, det är Dolores Umbridge, sa han och en ful dam med kort hår och ansikte som liknade en paddas. Sedan var det dags för mat. En delikat köttpaj var plötsligt framför mig. Hungrigt tog jag för mig av tre bitar av den. Bägaren var tom så jag fyllde den nästan för mycket med pumpa-juice. Efterrätterna kom och mina ögon var bara för äppelpajen med extra mycket choklad-grädde. Sedan fick vi gå till Ravenclaws uppehålls-rum för att sova. Där såg vi Joanne, hon sa ingenting till oss utan gick upp till flickornas sovsal. Carolle följde efter och till slut var det bara jag kvar i uppehålls-rummet. Ensam flög jag ut genom fönstret och lät den svala vinden blåsa i alla mina fjädrar. Tyst pickade jag på Gryffindors sovsals fönster. Yes! Harry var där. Han tittade åt mitt håll och öppnade fönstret. -Hej, Hedwig, sa han och smekte sin hand mot mina fjädrar. Han log, men jag kunde inte stanna så jag flög ut genom fönstret igen och tillbaka till mitt uppehålls-rum...
9 maj, 2012 17:13 |
|
Borttagen
|
Suuuuuuper duper jätte bra!!!!!!
9 maj, 2012 17:18 |
|
95mas
Elev |
9 maj, 2012 17:19 |
|
Erica
Elev |
9 maj, 2012 17:24 |
|
VattenBlå
Elev |
9 maj, 2012 17:29 |
|
Erica
Elev |
|
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen