Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skuggklanen

Forum > Off Topic > Klubbar > Skuggklanen

1 2 3 ... 3031 3032 3033 ... 3169 3170 3171
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Parva Fortemque:
HEJ FOLKET

HEEEEJ SPARV-PARVA

13 mar, 2017 21:58

binchild
Elev

Avatar


Skrivet av Ellaravenclaw:
Skrivet av Hallonsylt:
Skrivet av Choixpeau:
Skrivet av Hallonsylt:
Skrivet av Choixpeau:
Skrivet av Emmi:
GRATTIS PÅ INTERNATIONELLA KVINNODAGEN ALLA KVINNOR(&FLICKOR)!
Tackar! x) Och detsamma!


...

*År efter*

Man säger inte grattis på internationella kvinnodagen eftersom den är till för att uppmärksamma alla områden som kvinnor blir mer utsatta på, inte som en födelsedag eller någonting.

Om något så ska man säga "Jag är ledsen" eftersom varken kvinno eller mansdagen skulle behövas om vi alla var lika lite utsatta.

(Förlåt för att jag är så dryg x))
Tru, fast det betyder inte att det bara behöver vara negativt. Det är både till för att uppmärksamma hur nedtryckta kvinnor är och allt som är fel med vår mosade värld, men också för att hylla den hälft av mänskligheten som vanligtvis inte får synas och det tycker jag är en bra sak. Det är klart att det är jättesynd att den dagen ska behövas, och det är mycket negativt med det den handlar om, men jag tycker i alla fall inte att det är fel med att fira det heller. Okej, nu har jag babblat på om stuff ingen bryr sig om som vanligt och antagligen upprört ungefär halva universum, men det är bara jag och mina åsikter som flummar runt. Men det är i alla fall vad jag tycker x)


Ja, det är ju för att hylla kvinnor också, men grattis är fortfarande fel ord x)


Inte för att vara så Hannis, men alla tolkar saker på olika sätt. Enligt mig är internationella kvinnodagen en dag att hylla kvinnor, inte bara att tänka på det negativa. Såklart ska man uppmärksamma de problem som finns, men jag tycker att det är ännu viktigare att hylla alla kvinnor som kämpar för sin egen och andra kvinnor rätt, kvinnor som jobbar hårt för att försörja sina familjer osv. Alla andra dagar ska man kämpa för kvinnor rätt och internationella kvinnodagen är en dag att uppmärksamma kvinnor och arbetet som görs för att vi ska leva i en jämställd värld.

Så nu säger jag alltså till dig, Hannakin, GRATTIS, för du är en cool, stark, inspirerande, snäll, kreativ och helt underbar kvinna/tjej/människa och det är värt att hylla!!

"Hej kvinnor, grattis för att ni är förtryckta och för att det krävs en speciell dag på året för att uppmärksamma era problem för att alla andra dagar spelar ni ingen roll"

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FVFGIKWcPiVpy4OOb1B%2Fgiphy.gif

14 mar, 2017 11:53

Emmi
Prefekt

Avatar


Skrivet av binchild:
Skrivet av Ellaravenclaw:
Skrivet av Hallonsylt:
Skrivet av Choixpeau:
Skrivet av Hallonsylt:
Skrivet av Choixpeau:
Skrivet av Emmi:
GRATTIS PÅ INTERNATIONELLA KVINNODAGEN ALLA KVINNOR(&FLICKOR)!
Tackar! x) Och detsamma!


...

*År efter*

Man säger inte grattis på internationella kvinnodagen eftersom den är till för att uppmärksamma alla områden som kvinnor blir mer utsatta på, inte som en födelsedag eller någonting.

Om något så ska man säga "Jag är ledsen" eftersom varken kvinno eller mansdagen skulle behövas om vi alla var lika lite utsatta.

(Förlåt för att jag är så dryg x))
Tru, fast det betyder inte att det bara behöver vara negativt. Det är både till för att uppmärksamma hur nedtryckta kvinnor är och allt som är fel med vår mosade värld, men också för att hylla den hälft av mänskligheten som vanligtvis inte får synas och det tycker jag är en bra sak. Det är klart att det är jättesynd att den dagen ska behövas, och det är mycket negativt med det den handlar om, men jag tycker i alla fall inte att det är fel med att fira det heller. Okej, nu har jag babblat på om stuff ingen bryr sig om som vanligt och antagligen upprört ungefär halva universum, men det är bara jag och mina åsikter som flummar runt. Men det är i alla fall vad jag tycker x)


Ja, det är ju för att hylla kvinnor också, men grattis är fortfarande fel ord x)


Inte för att vara så Hannis, men alla tolkar saker på olika sätt. Enligt mig är internationella kvinnodagen en dag att hylla kvinnor, inte bara att tänka på det negativa. Såklart ska man uppmärksamma de problem som finns, men jag tycker att det är ännu viktigare att hylla alla kvinnor som kämpar för sin egen och andra kvinnor rätt, kvinnor som jobbar hårt för att försörja sina familjer osv. Alla andra dagar ska man kämpa för kvinnor rätt och internationella kvinnodagen är en dag att uppmärksamma kvinnor och arbetet som görs för att vi ska leva i en jämställd värld.

Så nu säger jag alltså till dig, Hannakin, GRATTIS, för du är en cool, stark, inspirerande, snäll, kreativ och helt underbar kvinna/tjej/människa och det är värt att hylla!!

"Hej kvinnor, grattis för att ni är förtryckta och för att det krävs en speciell dag på året för att uppmärksamma era problem för att alla andra dagar spelar ni ingen roll"

Typ lite så det känns jo -_-

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimg.styla.com%2Fresizer%2Fsfh_500x0%2F10-times-emma-watson-was-just-everything_26182_79095.gif

14 mar, 2017 16:17

JossiMarauder
Elev

Avatar


Aär så sjuk vad händer med mig

So bury me as it pleases you, lover. At sea, or deep within the catacomb

14 mar, 2017 20:00

Emmi
Prefekt

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!
Skrivet av JossiMarauder:
Aär så sjuk vad händer med mig

Krya påå diiiig ♥


RIIP min första av 6 drakar är döda nuu #RIPMUMIN

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimg.styla.com%2Fresizer%2Fsfh_500x0%2F10-times-emma-watson-was-just-everything_26182_79095.gif

14 mar, 2017 20:06

JossiMarauder
Elev

Avatar


Skrivet av Emmi:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Skrivet av JossiMarauder:
Aär så sjuk vad händer med mig

Krya påå diiiig ♥


RIIP min första av 6 drakar är döda nuu #RIPMUMIN

Spoiler:
Tryck här för att visa!thank uu♥

huniee neeeej

So bury me as it pleases you, lover. At sea, or deep within the catacomb

14 mar, 2017 20:08

Ellaravenclaw
Elev

Avatar


Skrivet av binchild:
Skrivet av Ellaravenclaw:
Skrivet av Hallonsylt:
Skrivet av Choixpeau:
Skrivet av Hallonsylt:
Skrivet av Choixpeau:
Skrivet av Emmi:
GRATTIS PÅ INTERNATIONELLA KVINNODAGEN ALLA KVINNOR(&FLICKOR)!
Tackar! x) Och detsamma!


...

*År efter*

Man säger inte grattis på internationella kvinnodagen eftersom den är till för att uppmärksamma alla områden som kvinnor blir mer utsatta på, inte som en födelsedag eller någonting.

Om något så ska man säga "Jag är ledsen" eftersom varken kvinno eller mansdagen skulle behövas om vi alla var lika lite utsatta.

(Förlåt för att jag är så dryg x))
Tru, fast det betyder inte att det bara behöver vara negativt. Det är både till för att uppmärksamma hur nedtryckta kvinnor är och allt som är fel med vår mosade värld, men också för att hylla den hälft av mänskligheten som vanligtvis inte får synas och det tycker jag är en bra sak. Det är klart att det är jättesynd att den dagen ska behövas, och det är mycket negativt med det den handlar om, men jag tycker i alla fall inte att det är fel med att fira det heller. Okej, nu har jag babblat på om stuff ingen bryr sig om som vanligt och antagligen upprört ungefär halva universum, men det är bara jag och mina åsikter som flummar runt. Men det är i alla fall vad jag tycker x)


Ja, det är ju för att hylla kvinnor också, men grattis är fortfarande fel ord x)


Inte för att vara så Hannis, men alla tolkar saker på olika sätt. Enligt mig är internationella kvinnodagen en dag att hylla kvinnor, inte bara att tänka på det negativa. Såklart ska man uppmärksamma de problem som finns, men jag tycker att det är ännu viktigare att hylla alla kvinnor som kämpar för sin egen och andra kvinnor rätt, kvinnor som jobbar hårt för att försörja sina familjer osv. Alla andra dagar ska man kämpa för kvinnor rätt och internationella kvinnodagen är en dag att uppmärksamma kvinnor och arbetet som görs för att vi ska leva i en jämställd värld.

Så nu säger jag alltså till dig, Hannakin, GRATTIS, för du är en cool, stark, inspirerande, snäll, kreativ och helt underbar kvinna/tjej/människa och det är värt att hylla!!

"Hej kvinnor, grattis för att ni är förtryckta och för att det krävs en speciell dag på året för att uppmärksamma era problem för att alla andra dagar spelar ni ingen roll"


Förlåt, men är det så du ser på kvinnor? Som att det bara är en dag som vi ska uppmärksamma dom? Som att tjejer inte spelar någon roll någon annan dag? Jag säger inte att vi bor på en planet där det är jämställt i alla frågor mellan män och kvinnor men tänk ur ditt perspektiv (för jag antar att det du har skrivit inte är ur ditt perspektiv utan hur du tycker att samhället ser på kvinnor typ). Spelar kvinnor bara roll för dig den 8:e Mars? Jag tror faktiskt inte det. Om vi istället försöker göra det till en dag då man uppmärksammar problem i världen och hur vi ska lösa de, inte "den enda dagen vi kan bry oss om kvinnor", skulle det vara mycket bättre.

14 mar, 2017 20:35

binchild
Elev

Avatar


Skrivet av Ellaravenclaw:
Skrivet av binchild:
Skrivet av Ellaravenclaw:
Skrivet av Hallonsylt:
Skrivet av Choixpeau:
Skrivet av Hallonsylt:
Skrivet av Choixpeau:
Skrivet av Emmi:
GRATTIS PÅ INTERNATIONELLA KVINNODAGEN ALLA KVINNOR(&FLICKOR)!
Tackar! x) Och detsamma!


...

*År efter*

Man säger inte grattis på internationella kvinnodagen eftersom den är till för att uppmärksamma alla områden som kvinnor blir mer utsatta på, inte som en födelsedag eller någonting.

Om något så ska man säga "Jag är ledsen" eftersom varken kvinno eller mansdagen skulle behövas om vi alla var lika lite utsatta.

(Förlåt för att jag är så dryg x))
Tru, fast det betyder inte att det bara behöver vara negativt. Det är både till för att uppmärksamma hur nedtryckta kvinnor är och allt som är fel med vår mosade värld, men också för att hylla den hälft av mänskligheten som vanligtvis inte får synas och det tycker jag är en bra sak. Det är klart att det är jättesynd att den dagen ska behövas, och det är mycket negativt med det den handlar om, men jag tycker i alla fall inte att det är fel med att fira det heller. Okej, nu har jag babblat på om stuff ingen bryr sig om som vanligt och antagligen upprört ungefär halva universum, men det är bara jag och mina åsikter som flummar runt. Men det är i alla fall vad jag tycker x)


Ja, det är ju för att hylla kvinnor också, men grattis är fortfarande fel ord x)


Inte för att vara så Hannis, men alla tolkar saker på olika sätt. Enligt mig är internationella kvinnodagen en dag att hylla kvinnor, inte bara att tänka på det negativa. Såklart ska man uppmärksamma de problem som finns, men jag tycker att det är ännu viktigare att hylla alla kvinnor som kämpar för sin egen och andra kvinnor rätt, kvinnor som jobbar hårt för att försörja sina familjer osv. Alla andra dagar ska man kämpa för kvinnor rätt och internationella kvinnodagen är en dag att uppmärksamma kvinnor och arbetet som görs för att vi ska leva i en jämställd värld.

Så nu säger jag alltså till dig, Hannakin, GRATTIS, för du är en cool, stark, inspirerande, snäll, kreativ och helt underbar kvinna/tjej/människa och det är värt att hylla!!

"Hej kvinnor, grattis för att ni är förtryckta och för att det krävs en speciell dag på året för att uppmärksamma era problem för att alla andra dagar spelar ni ingen roll"


Förlåt, men är det så du ser på kvinnor? Som att det bara är en dag som vi ska uppmärksamma dom? Som att tjejer inte spelar någon roll någon annan dag? Jag säger inte att vi bor på en planet där det är jämställt i alla frågor mellan män och kvinnor men tänk ur ditt perspektiv (för jag antar att det du har skrivit inte är ur ditt perspektiv utan hur du tycker att samhället ser på kvinnor typ). Spelar kvinnor bara roll för dig den 8:e Mars? Jag tror faktiskt inte det. Om vi istället försöker göra det till en dag då man uppmärksammar problem i världen och hur vi ska lösa de, inte "den enda dagen vi kan bry oss om kvinnor", skulle det vara mycket bättre.

Jag var sarkastisk hahah
Det var precis det du säger jag menar, att det blir fel att gratulera därför att det finns så många problem vi måste uppmärksamma och så tror folk att dagen finns till bara för att fira

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FVFGIKWcPiVpy4OOb1B%2Fgiphy.gif

14 mar, 2017 21:08

GinnyGranger
Elev

Avatar


Jag har kommit in på båda skolorna jag sökt till och nu måste den otroligt dåliga beslutstagaren JAG ta ett beslut och välja vilken jag ska börja på...

15 mar, 2017 15:01

bottleofelixfelicis
Elev

Avatar


Vad ska man göra när man har haft drama med bästisarna och man ska tillbringa 2h i kyrkan med dem? :\

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia3.giphy.com%2Fmedia%2FeBZIxCRnAEI8%2Fgiphy.gif

15 mar, 2017 16:52

1 2 3 ... 3031 3032 3033 ... 3169 3170 3171

Forum > Off Topic > Klubbar > Skuggklanen

Du får inte svara på den här tråden.