Skuggklanen
Forum > Off Topic > Klubbar > Skuggklanen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Choixpeau
Elev |
Skrivet av Hallonsylt: Tru, fast det betyder inte att det bara behöver vara negativt. Det är både till för att uppmärksamma hur nedtryckta kvinnor är och allt som är fel med vår mosade värld, men också för att hylla den hälft av mänskligheten som vanligtvis inte får synas och det tycker jag är en bra sak. Det är klart att det är jättesynd att den dagen ska behövas, och det är mycket negativt med det den handlar om, men jag tycker i alla fall inte att det är fel med att fira det heller. Okej, nu har jag babblat på om stuff ingen bryr sig om som vanligt och antagligen upprört ungefär halva universum, men det är bara jag och mina åsikter som flummar runt. Men det är i alla fall vad jag tycker x) Skrivet av Choixpeau: Skrivet av Emmi: Tackar! x) Och detsamma! GRATTIS PÅ INTERNATIONELLA KVINNODAGEN ALLA KVINNOR(&FLICKOR)! ... *År efter* Man säger inte grattis på internationella kvinnodagen eftersom den är till för att uppmärksamma alla områden som kvinnor blir mer utsatta på, inte som en födelsedag eller någonting. Om något så ska man säga "Jag är ledsen" eftersom varken kvinno eller mansdagen skulle behövas om vi alla var lika lite utsatta. (Förlåt för att jag är så dryg x)) aaaaaa 12 mar, 2017 21:12 |
|
Siggan 09
Elev |
Skrivet av GinnyGranger: Vi har Engelskaprov på fredag och jag har typ panik för vi ska skriva en text om en resa till ett engelsktalande land Om det inte måste vara på riktigt så skriv om att du möter HP och alla andra. Men du behöver inte ha typ panik, för du kan ju inte förbereda inför en text så mycket. “We can’t have him assassinated... I suppose” Lady Violet - Downton Abbey 12 mar, 2017 21:23 |
|
GinnyGranger
Elev |
Skrivet av Siggan 09: Skrivet av GinnyGranger: Vi har Engelskaprov på fredag och jag har typ panik för vi ska skriva en text om en resa till ett engelsktalande land Om det inte måste vara på riktigt så skriv om att du möter HP och alla andra. Men du behöver inte ha typ panik, för du kan ju inte förbereda inför en text så mycket. Jag vet, men av någon anledning blir jag så inför alla prov ändå. 12 mar, 2017 21:34 |
|
Siggan 09
Elev |
Skrivet av GinnyGranger: Skrivet av Siggan 09: Skrivet av GinnyGranger: Vi har Engelskaprov på fredag och jag har typ panik för vi ska skriva en text om en resa till ett engelsktalande land Om det inte måste vara på riktigt så skriv om att du möter HP och alla andra. Men du behöver inte ha typ panik, för du kan ju inte förbereda inför en text så mycket. Jag vet, men av någon anledning blir jag så inför alla prov ändå. Ok. Men skriv om att du träffar skådespelarna eller något... jag vet inte. Lycka till i alla fall! “We can’t have him assassinated... I suppose” Lady Violet - Downton Abbey 13 mar, 2017 07:25 |
|
Hallonsylt
Elev |
Skrivet av Choixpeau: Skrivet av Hallonsylt: Tru, fast det betyder inte att det bara behöver vara negativt. Det är både till för att uppmärksamma hur nedtryckta kvinnor är och allt som är fel med vår mosade värld, men också för att hylla den hälft av mänskligheten som vanligtvis inte får synas och det tycker jag är en bra sak. Det är klart att det är jättesynd att den dagen ska behövas, och det är mycket negativt med det den handlar om, men jag tycker i alla fall inte att det är fel med att fira det heller. Okej, nu har jag babblat på om stuff ingen bryr sig om som vanligt och antagligen upprört ungefär halva universum, men det är bara jag och mina åsikter som flummar runt. Men det är i alla fall vad jag tycker x) Skrivet av Choixpeau: Skrivet av Emmi: Tackar! x) Och detsamma! GRATTIS PÅ INTERNATIONELLA KVINNODAGEN ALLA KVINNOR(&FLICKOR)! ... *År efter* Man säger inte grattis på internationella kvinnodagen eftersom den är till för att uppmärksamma alla områden som kvinnor blir mer utsatta på, inte som en födelsedag eller någonting. Om något så ska man säga "Jag är ledsen" eftersom varken kvinno eller mansdagen skulle behövas om vi alla var lika lite utsatta. (Förlåt för att jag är så dryg x)) Ja, det är ju för att hylla kvinnor också, men grattis är fortfarande fel ord x) 13 mar, 2017 08:07 |
|
Ellaravenclaw
Elev |
Skrivet av Hallonsylt: Skrivet av Choixpeau: Skrivet av Hallonsylt: Tru, fast det betyder inte att det bara behöver vara negativt. Det är både till för att uppmärksamma hur nedtryckta kvinnor är och allt som är fel med vår mosade värld, men också för att hylla den hälft av mänskligheten som vanligtvis inte får synas och det tycker jag är en bra sak. Det är klart att det är jättesynd att den dagen ska behövas, och det är mycket negativt med det den handlar om, men jag tycker i alla fall inte att det är fel med att fira det heller. Okej, nu har jag babblat på om stuff ingen bryr sig om som vanligt och antagligen upprört ungefär halva universum, men det är bara jag och mina åsikter som flummar runt. Men det är i alla fall vad jag tycker x) Skrivet av Choixpeau: Skrivet av Emmi: Tackar! x) Och detsamma! GRATTIS PÅ INTERNATIONELLA KVINNODAGEN ALLA KVINNOR(&FLICKOR)! ... *År efter* Man säger inte grattis på internationella kvinnodagen eftersom den är till för att uppmärksamma alla områden som kvinnor blir mer utsatta på, inte som en födelsedag eller någonting. Om något så ska man säga "Jag är ledsen" eftersom varken kvinno eller mansdagen skulle behövas om vi alla var lika lite utsatta. (Förlåt för att jag är så dryg x)) Ja, det är ju för att hylla kvinnor också, men grattis är fortfarande fel ord x) Inte för att vara så Hannis, men alla tolkar saker på olika sätt. Enligt mig är internationella kvinnodagen en dag att hylla kvinnor, inte bara att tänka på det negativa. Såklart ska man uppmärksamma de problem som finns, men jag tycker att det är ännu viktigare att hylla alla kvinnor som kämpar för sin egen och andra kvinnor rätt, kvinnor som jobbar hårt för att försörja sina familjer osv. Alla andra dagar ska man kämpa för kvinnor rätt och internationella kvinnodagen är en dag att uppmärksamma kvinnor och arbetet som görs för att vi ska leva i en jämställd värld. Så nu säger jag alltså till dig, Hannakin, GRATTIS, för du är en cool, stark, inspirerande, snäll, kreativ och helt underbar kvinna/tjej/människa och det är värt att hylla!! 13 mar, 2017 17:25 |
|
Parva Fortemque
Elev |
13 mar, 2017 20:47 |
|
Siggan 09
Elev |
Skrivet av Ellaravenclaw: Skrivet av Hallonsylt: Skrivet av Choixpeau: Skrivet av Hallonsylt: Tru, fast det betyder inte att det bara behöver vara negativt. Det är både till för att uppmärksamma hur nedtryckta kvinnor är och allt som är fel med vår mosade värld, men också för att hylla den hälft av mänskligheten som vanligtvis inte får synas och det tycker jag är en bra sak. Det är klart att det är jättesynd att den dagen ska behövas, och det är mycket negativt med det den handlar om, men jag tycker i alla fall inte att det är fel med att fira det heller. Okej, nu har jag babblat på om stuff ingen bryr sig om som vanligt och antagligen upprört ungefär halva universum, men det är bara jag och mina åsikter som flummar runt. Men det är i alla fall vad jag tycker x) Skrivet av Choixpeau: Skrivet av Emmi: Tackar! x) Och detsamma! GRATTIS PÅ INTERNATIONELLA KVINNODAGEN ALLA KVINNOR(&FLICKOR)! ... *År efter* Man säger inte grattis på internationella kvinnodagen eftersom den är till för att uppmärksamma alla områden som kvinnor blir mer utsatta på, inte som en födelsedag eller någonting. Om något så ska man säga "Jag är ledsen" eftersom varken kvinno eller mansdagen skulle behövas om vi alla var lika lite utsatta. (Förlåt för att jag är så dryg x)) Ja, det är ju för att hylla kvinnor också, men grattis är fortfarande fel ord x) Inte för att vara så Hannis, men alla tolkar saker på olika sätt. Enligt mig är internationella kvinnodagen en dag att hylla kvinnor, inte bara att tänka på det negativa. Såklart ska man uppmärksamma de problem som finns, men jag tycker att det är ännu viktigare att hylla alla kvinnor som kämpar för sin egen och andra kvinnor rätt, kvinnor som jobbar hårt för att försörja sina familjer osv. Alla andra dagar ska man kämpa för kvinnor rätt och internationella kvinnodagen är en dag att uppmärksamma kvinnor och arbetet som görs för att vi ska leva i en jämställd värld. Så nu säger jag alltså till dig, Hannakin, GRATTIS, för du är en cool, stark, inspirerande, snäll, kreativ och helt underbar kvinna/tjej/människa och det är värt att hylla!! Det är roligt att vi kan starta så mycket diskussioner här i skuggklanen. Det känns fritt. Vi diskuterar sånt som hände för veckor sen. “We can’t have him assassinated... I suppose” Lady Violet - Downton Abbey 13 mar, 2017 20:47 |
|
JossiMarauder
Elev |
Stör mig så mkt på folk som inte vet skillnaden på feminist och feminazi
So bury me as it pleases you, lover. At sea, or deep within the catacomb 13 mar, 2017 21:10 |
|
Choixpeau
Elev |
Skrivet av Ellaravenclaw: Exakt, det var precis det jag försökte säga men jag rörde ihop allt för jag en förvirrad liten gurkunge x)Skrivet av Hallonsylt: Skrivet av Choixpeau: Skrivet av Hallonsylt: Tru, fast det betyder inte att det bara behöver vara negativt. Det är både till för att uppmärksamma hur nedtryckta kvinnor är och allt som är fel med vår mosade värld, men också för att hylla den hälft av mänskligheten som vanligtvis inte får synas och det tycker jag är en bra sak. Det är klart att det är jättesynd att den dagen ska behövas, och det är mycket negativt med det den handlar om, men jag tycker i alla fall inte att det är fel med att fira det heller. Okej, nu har jag babblat på om stuff ingen bryr sig om som vanligt och antagligen upprört ungefär halva universum, men det är bara jag och mina åsikter som flummar runt. Men det är i alla fall vad jag tycker x) Skrivet av Choixpeau: Skrivet av Emmi: Tackar! x) Och detsamma! GRATTIS PÅ INTERNATIONELLA KVINNODAGEN ALLA KVINNOR(&FLICKOR)! ... *År efter* Man säger inte grattis på internationella kvinnodagen eftersom den är till för att uppmärksamma alla områden som kvinnor blir mer utsatta på, inte som en födelsedag eller någonting. Om något så ska man säga "Jag är ledsen" eftersom varken kvinno eller mansdagen skulle behövas om vi alla var lika lite utsatta. (Förlåt för att jag är så dryg x)) Ja, det är ju för att hylla kvinnor också, men grattis är fortfarande fel ord x) Inte för att vara så Hannis, men alla tolkar saker på olika sätt. Enligt mig är internationella kvinnodagen en dag att hylla kvinnor, inte bara att tänka på det negativa. Såklart ska man uppmärksamma de problem som finns, men jag tycker att det är ännu viktigare att hylla alla kvinnor som kämpar för sin egen och andra kvinnor rätt, kvinnor som jobbar hårt för att försörja sina familjer osv. Alla andra dagar ska man kämpa för kvinnor rätt och internationella kvinnodagen är en dag att uppmärksamma kvinnor och arbetet som görs för att vi ska leva i en jämställd värld. Så nu säger jag alltså till dig, Hannakin, GRATTIS, för du är en cool, stark, inspirerande, snäll, kreativ och helt underbar kvinna/tjej/människa och det är värt att hylla!! aaaaaa 13 mar, 2017 21:39 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen