Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skuggklanen

Forum > Off Topic > Klubbar > Skuggklanen

1 2 3 ... 3030 3031 3032 ... 3169 3170 3171
Användare Inlägg
Choixpeau
Elev

Avatar


Skrivet av Hallonsylt:
Skrivet av Choixpeau:
Skrivet av Emmi:
GRATTIS PÅ INTERNATIONELLA KVINNODAGEN ALLA KVINNOR(&FLICKOR)!
Tackar! x) Och detsamma!


...

*År efter*

Man säger inte grattis på internationella kvinnodagen eftersom den är till för att uppmärksamma alla områden som kvinnor blir mer utsatta på, inte som en födelsedag eller någonting.

Om något så ska man säga "Jag är ledsen" eftersom varken kvinno eller mansdagen skulle behövas om vi alla var lika lite utsatta.

(Förlåt för att jag är så dryg x))
Tru, fast det betyder inte att det bara behöver vara negativt. Det är både till för att uppmärksamma hur nedtryckta kvinnor är och allt som är fel med vår mosade värld, men också för att hylla den hälft av mänskligheten som vanligtvis inte får synas och det tycker jag är en bra sak. Det är klart att det är jättesynd att den dagen ska behövas, och det är mycket negativt med det den handlar om, men jag tycker i alla fall inte att det är fel med att fira det heller. Okej, nu har jag babblat på om stuff ingen bryr sig om som vanligt och antagligen upprört ungefär halva universum, men det är bara jag och mina åsikter som flummar runt. Men det är i alla fall vad jag tycker x)

aaaaaa

12 mar, 2017 21:12

Siggan 09
Elev

Avatar


Skrivet av GinnyGranger:
Vi har Engelskaprov på fredag och jag har typ panik för vi ska skriva en text om en resa till ett engelsktalande land

Om det inte måste vara på riktigt så skriv om att du möter HP och alla andra. Men du behöver inte ha typ panik, för du kan ju inte förbereda inför en text så mycket.

“We can’t have him assassinated... I suppose” Lady Violet - Downton Abbey

12 mar, 2017 21:23

GinnyGranger
Elev

Avatar


Skrivet av Siggan 09:
Skrivet av GinnyGranger:
Vi har Engelskaprov på fredag och jag har typ panik för vi ska skriva en text om en resa till ett engelsktalande land

Om det inte måste vara på riktigt så skriv om att du möter HP och alla andra. Men du behöver inte ha typ panik, för du kan ju inte förbereda inför en text så mycket.

Jag vet, men av någon anledning blir jag så inför alla prov ändå. Och tyvärr måste den vara på riktigt. Eller typ. Man får hitta på lite själv, men man får inte skriva om att man tex är med i HP-filmerna eller träffar alla i Harry Potter eller så. Vilket är väldigt blöööigt för annars hade jag gjort det.

12 mar, 2017 21:34

Siggan 09
Elev

Avatar


Skrivet av GinnyGranger:
Skrivet av Siggan 09:
Skrivet av GinnyGranger:
Vi har Engelskaprov på fredag och jag har typ panik för vi ska skriva en text om en resa till ett engelsktalande land

Om det inte måste vara på riktigt så skriv om att du möter HP och alla andra. Men du behöver inte ha typ panik, för du kan ju inte förbereda inför en text så mycket.

Jag vet, men av någon anledning blir jag så inför alla prov ändå. Och tyvärr måste den vara på riktigt. Eller typ. Man får hitta på lite själv, men man får inte skriva om att man tex är med i HP-filmerna eller träffar alla i Harry Potter eller så. Vilket är väldigt blöööigt för annars hade jag gjort det.

Ok. Men skriv om att du träffar skådespelarna eller något... jag vet inte. Lycka till i alla fall!

“We can’t have him assassinated... I suppose” Lady Violet - Downton Abbey

13 mar, 2017 07:25

Hallonsylt
Elev

Avatar


Skrivet av Choixpeau:
Skrivet av Hallonsylt:
Skrivet av Choixpeau:
Skrivet av Emmi:
GRATTIS PÅ INTERNATIONELLA KVINNODAGEN ALLA KVINNOR(&FLICKOR)!
Tackar! x) Och detsamma!


...

*År efter*

Man säger inte grattis på internationella kvinnodagen eftersom den är till för att uppmärksamma alla områden som kvinnor blir mer utsatta på, inte som en födelsedag eller någonting.

Om något så ska man säga "Jag är ledsen" eftersom varken kvinno eller mansdagen skulle behövas om vi alla var lika lite utsatta.

(Förlåt för att jag är så dryg x))
Tru, fast det betyder inte att det bara behöver vara negativt. Det är både till för att uppmärksamma hur nedtryckta kvinnor är och allt som är fel med vår mosade värld, men också för att hylla den hälft av mänskligheten som vanligtvis inte får synas och det tycker jag är en bra sak. Det är klart att det är jättesynd att den dagen ska behövas, och det är mycket negativt med det den handlar om, men jag tycker i alla fall inte att det är fel med att fira det heller. Okej, nu har jag babblat på om stuff ingen bryr sig om som vanligt och antagligen upprört ungefär halva universum, men det är bara jag och mina åsikter som flummar runt. Men det är i alla fall vad jag tycker x)


Ja, det är ju för att hylla kvinnor också, men grattis är fortfarande fel ord x)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F51cc6de400d9e275a5221158ceb9a850%2Ftumblr_ph83doB5DS1w23yp9o1_540.gifvhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F628eef66d634db62ce32bb02d19a8017%2Ftumblr_pgvcxl57sT1xjy2vbo10_r1_400.gifv

13 mar, 2017 08:07

Ellaravenclaw
Elev

Avatar

+1


Skrivet av Hallonsylt:
Skrivet av Choixpeau:
Skrivet av Hallonsylt:
Skrivet av Choixpeau:
Skrivet av Emmi:
GRATTIS PÅ INTERNATIONELLA KVINNODAGEN ALLA KVINNOR(&FLICKOR)!
Tackar! x) Och detsamma!


...

*År efter*

Man säger inte grattis på internationella kvinnodagen eftersom den är till för att uppmärksamma alla områden som kvinnor blir mer utsatta på, inte som en födelsedag eller någonting.

Om något så ska man säga "Jag är ledsen" eftersom varken kvinno eller mansdagen skulle behövas om vi alla var lika lite utsatta.

(Förlåt för att jag är så dryg x))
Tru, fast det betyder inte att det bara behöver vara negativt. Det är både till för att uppmärksamma hur nedtryckta kvinnor är och allt som är fel med vår mosade värld, men också för att hylla den hälft av mänskligheten som vanligtvis inte får synas och det tycker jag är en bra sak. Det är klart att det är jättesynd att den dagen ska behövas, och det är mycket negativt med det den handlar om, men jag tycker i alla fall inte att det är fel med att fira det heller. Okej, nu har jag babblat på om stuff ingen bryr sig om som vanligt och antagligen upprört ungefär halva universum, men det är bara jag och mina åsikter som flummar runt. Men det är i alla fall vad jag tycker x)


Ja, det är ju för att hylla kvinnor också, men grattis är fortfarande fel ord x)


Inte för att vara så Hannis, men alla tolkar saker på olika sätt. Enligt mig är internationella kvinnodagen en dag att hylla kvinnor, inte bara att tänka på det negativa. Såklart ska man uppmärksamma de problem som finns, men jag tycker att det är ännu viktigare att hylla alla kvinnor som kämpar för sin egen och andra kvinnor rätt, kvinnor som jobbar hårt för att försörja sina familjer osv. Alla andra dagar ska man kämpa för kvinnor rätt och internationella kvinnodagen är en dag att uppmärksamma kvinnor och arbetet som görs för att vi ska leva i en jämställd värld.

Så nu säger jag alltså till dig, Hannakin, GRATTIS, för du är en cool, stark, inspirerande, snäll, kreativ och helt underbar kvinna/tjej/människa och det är värt att hylla!!

13 mar, 2017 17:25

Parva Fortemque
Elev

Avatar


13 mar, 2017 20:47

Siggan 09
Elev

Avatar


Skrivet av Ellaravenclaw:
Skrivet av Hallonsylt:
Skrivet av Choixpeau:
Skrivet av Hallonsylt:
Skrivet av Choixpeau:
Skrivet av Emmi:
GRATTIS PÅ INTERNATIONELLA KVINNODAGEN ALLA KVINNOR(&FLICKOR)!
Tackar! x) Och detsamma!


...

*År efter*

Man säger inte grattis på internationella kvinnodagen eftersom den är till för att uppmärksamma alla områden som kvinnor blir mer utsatta på, inte som en födelsedag eller någonting.

Om något så ska man säga "Jag är ledsen" eftersom varken kvinno eller mansdagen skulle behövas om vi alla var lika lite utsatta.

(Förlåt för att jag är så dryg x))
Tru, fast det betyder inte att det bara behöver vara negativt. Det är både till för att uppmärksamma hur nedtryckta kvinnor är och allt som är fel med vår mosade värld, men också för att hylla den hälft av mänskligheten som vanligtvis inte får synas och det tycker jag är en bra sak. Det är klart att det är jättesynd att den dagen ska behövas, och det är mycket negativt med det den handlar om, men jag tycker i alla fall inte att det är fel med att fira det heller. Okej, nu har jag babblat på om stuff ingen bryr sig om som vanligt och antagligen upprört ungefär halva universum, men det är bara jag och mina åsikter som flummar runt. Men det är i alla fall vad jag tycker x)


Ja, det är ju för att hylla kvinnor också, men grattis är fortfarande fel ord x)


Inte för att vara så Hannis, men alla tolkar saker på olika sätt. Enligt mig är internationella kvinnodagen en dag att hylla kvinnor, inte bara att tänka på det negativa. Såklart ska man uppmärksamma de problem som finns, men jag tycker att det är ännu viktigare att hylla alla kvinnor som kämpar för sin egen och andra kvinnor rätt, kvinnor som jobbar hårt för att försörja sina familjer osv. Alla andra dagar ska man kämpa för kvinnor rätt och internationella kvinnodagen är en dag att uppmärksamma kvinnor och arbetet som görs för att vi ska leva i en jämställd värld.

Så nu säger jag alltså till dig, Hannakin, GRATTIS, för du är en cool, stark, inspirerande, snäll, kreativ och helt underbar kvinna/tjej/människa och det är värt att hylla!!

Det är roligt att vi kan starta så mycket diskussioner här i skuggklanen. Det känns fritt. Vi diskuterar sånt som hände för veckor sen.

“We can’t have him assassinated... I suppose” Lady Violet - Downton Abbey

13 mar, 2017 20:47

JossiMarauder
Elev

Avatar


Stör mig så mkt på folk som inte vet skillnaden på feminist och feminazi

So bury me as it pleases you, lover. At sea, or deep within the catacomb

13 mar, 2017 21:10

Choixpeau
Elev

Avatar


Skrivet av Ellaravenclaw:
Skrivet av Hallonsylt:
Skrivet av Choixpeau:
Skrivet av Hallonsylt:
Skrivet av Choixpeau:
Skrivet av Emmi:
GRATTIS PÅ INTERNATIONELLA KVINNODAGEN ALLA KVINNOR(&FLICKOR)!
Tackar! x) Och detsamma!


...

*År efter*

Man säger inte grattis på internationella kvinnodagen eftersom den är till för att uppmärksamma alla områden som kvinnor blir mer utsatta på, inte som en födelsedag eller någonting.

Om något så ska man säga "Jag är ledsen" eftersom varken kvinno eller mansdagen skulle behövas om vi alla var lika lite utsatta.

(Förlåt för att jag är så dryg x))
Tru, fast det betyder inte att det bara behöver vara negativt. Det är både till för att uppmärksamma hur nedtryckta kvinnor är och allt som är fel med vår mosade värld, men också för att hylla den hälft av mänskligheten som vanligtvis inte får synas och det tycker jag är en bra sak. Det är klart att det är jättesynd att den dagen ska behövas, och det är mycket negativt med det den handlar om, men jag tycker i alla fall inte att det är fel med att fira det heller. Okej, nu har jag babblat på om stuff ingen bryr sig om som vanligt och antagligen upprört ungefär halva universum, men det är bara jag och mina åsikter som flummar runt. Men det är i alla fall vad jag tycker x)


Ja, det är ju för att hylla kvinnor också, men grattis är fortfarande fel ord x)


Inte för att vara så Hannis, men alla tolkar saker på olika sätt. Enligt mig är internationella kvinnodagen en dag att hylla kvinnor, inte bara att tänka på det negativa. Såklart ska man uppmärksamma de problem som finns, men jag tycker att det är ännu viktigare att hylla alla kvinnor som kämpar för sin egen och andra kvinnor rätt, kvinnor som jobbar hårt för att försörja sina familjer osv. Alla andra dagar ska man kämpa för kvinnor rätt och internationella kvinnodagen är en dag att uppmärksamma kvinnor och arbetet som görs för att vi ska leva i en jämställd värld.

Så nu säger jag alltså till dig, Hannakin, GRATTIS, för du är en cool, stark, inspirerande, snäll, kreativ och helt underbar kvinna/tjej/människa och det är värt att hylla!!
Exakt, det var precis det jag försökte säga men jag rörde ihop allt för jag en förvirrad liten gurkunge x)

aaaaaa

13 mar, 2017 21:39

1 2 3 ... 3030 3031 3032 ... 3169 3170 3171

Forum > Off Topic > Klubbar > Skuggklanen

Du får inte svara på den här tråden.