Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skuggklanen

Forum > Off Topic > Klubbar > Skuggklanen

1 2 3 ... 2999 3000 3001 ... 3169 3170 3171
Användare Inlägg
GinnyGranger
Elev

Avatar


YAY! Jag kom med på sida 3000!

10 feb, 2017 22:36

Choixpeau
Elev

Avatar

+1


AAAAAH SIDA 3000 JAG DÖÖÖÖR OCH ALSO GRATTIS HOLLY AJ LÖVVAR DAAAAJ OCH NU SKA JAG SOVA GONATT JAG ÄR EN FÖRVIRRAD MÄNNISKA BYEEEE

aaaaaa

10 feb, 2017 22:42

Borttagen

Avatar


Hejdå sidan 3000 nu är det sidan 3001

10 feb, 2017 22:44

bottleofelixfelicis
Elev

Avatar


Neej jag missade sidan 3000 och så tror jag att jag var med på sidan 99 men sen missade jag 100. Varför är jag aldrig med på speciella sidor :\

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia3.giphy.com%2Fmedia%2FeBZIxCRnAEI8%2Fgiphy.gif

11 feb, 2017 07:32

Siggan 09
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Siggan 09:
Hur fasen skickar man en bild? (Lätt efterbliven person som inte vill att det ska märkas.)

Du högerklickar på en bild och ser du " Kopiera Bildadress" så trycker du på den och går på bild och klistrar in den x))
[img.]Bildadress[/img.]
Utan punkter

Ok, tack!!

“We can’t have him assassinated... I suppose” Lady Violet - Downton Abbey

11 feb, 2017 12:59

Borttagen

Avatar


Skrivet av Siggan 09:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Siggan 09:
Hur fasen skickar man en bild? (Lätt efterbliven person som inte vill att det ska märkas.)

Du högerklickar på en bild och ser du " Kopiera Bildadress" så trycker du på den och går på bild och klistrar in den x))
[img.]Bildadress[/img.]
Utan punkter

Ok, tack!!

Ingen orsak x))

11 feb, 2017 12:59

Alicha black
Elev

Avatar


3001 sidorrrrr

Btw Zven

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2F256b4ec38e75dba38a34d4c217ed7484%2Ftumblr_oge40w8o6F1ve4daoo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2F7c922bed362a95f4a2caff926df42579%2Ftumblr_ohkzq01stX1st65czo1_500.gif

11 feb, 2017 17:12

Ellaravenclaw
Elev

Avatar

+7


Okej förlåt om jag stör alla nu med ett långt inlägg (okej jag vet ännu inte hur långt det kommer bli, men ändå)..

Jag är så otroligt trött på att det ska vara så himla stor skillnad mellan tjejer och killar. Jag kollar väldigt mycket på Youtube och jag tycker att det är väldigt tydligt där, eftersom de flesta är amerikanska (och av de jag har sett verkar de vara en ännu större klyfta mellan tjejer och killar där än vad det är i Sverige). Om någon väntar barn GÅR det ju inte att köpa kläder innan man vet vilket kön barnet har, för det är ju ORIMLIGT att en tjej har på sig en blå tröja, eller att en kille har på sig en rosa tröja. Tjejer får komplimanger om hur söta och gulliga de är, medans killar få komplimanger över hur coola och tuffa de ser ut. När jag var liten hade jag inte direkt typiska "flickiga" kläder och många trodde att jag var en kille, men kolla! Jag är en fullt fungerande människa även fast jag inte bara hade på mig gulliga klänningar och kjolar.
"Young girls are told you have to be the delicate princess. Hermione taught them that you can be the warrior." - Emma Watson

Sen måste jag också gå in på det här med att det ofta ses som något extra att vara en kvinna. Det är som att det är naturligt att vara en man, men att det är typ ett extra tillval att vara en kvinna. T.ex om en tjej klär sig i kläder som är typiskt maskulina reagerar inte folk så mycket på det, eftersom det ses som naturellt. Men om en kille plötsligt klär sig som en kvinna, eller på det klassiska feminina sättet tycker folk att det är konstigt, annorlunda och/eller roligt. Det ses mer "naturligt" att vara en man än en kvinna vilket är väldigt orättvist och konstigt.

Jag har tänkt på det här väldigt länge och behövde bara skriva av mig..

11 feb, 2017 17:44

Siggan 09
Elev

Avatar


Skrivet av Ellaravenclaw:
Okej förlåt om jag stör alla nu med ett långt inlägg (okej jag vet ännu inte hur långt det kommer bli, men ändå)..

Jag är så otroligt trött på att det ska vara så himla stor skillnad mellan tjejer och killar. Jag kollar väldigt mycket på Youtube och jag tycker att det är väldigt tydligt där, eftersom de flesta är amerikanska (och av de jag har sett verkar de vara en ännu större klyfta mellan tjejer och killar där än vad det är i Sverige). Om någon väntar barn GÅR det ju inte att köpa kläder innan man vet vilket kön barnet har, för det är ju ORIMLIGT att en tjej har på sig en blå tröja, eller att en kille har på sig en rosa tröja. Tjejer får komplimanger om hur söta och gulliga de är, medans killar få komplimanger över hur coola och tuffa de ser ut. När jag var liten hade jag inte direkt typiska "flickiga" kläder och många trodde att jag var en kille, men kolla! Jag är en fullt fungerande människa även fast jag inte bara hade på mig gulliga klänningar och kjolar.
"Young girls are told you have to be the delicate princess. Hermione taught them that you can be the warrior." - Emma Watson

Sen måste jag också gå in på det här med att det ofta ses som något extra att vara en kvinna. Det är som att det är naturligt att vara en man, men att det är typ ett extra tillval att vara en kvinna. T.ex om en tjej klär sig i kläder som är typiskt maskulina reagerar inte folk så mycket på det, eftersom det ses som naturellt. Men om en kille plötsligt klär sig som en kvinna, eller på det klassiska feminina sättet tycker folk att det är konstigt, annorlunda och/eller roligt. Det ses mer "naturligt" att vara en man än en kvinna vilket är väldigt orättvist och konstigt.

Jag har tänkt på det här väldigt länge och behövde bara skriva av mig..

Håller med dig! Jag har inte tänkt så mycket på det, men det är fel att man ska ha så stora skillnader mellan tjejer och killar.

“We can’t have him assassinated... I suppose” Lady Violet - Downton Abbey

11 feb, 2017 19:34

illusionofcool
Elev

Avatar


Skrivet av Ellaravenclaw:
Okej förlåt om jag stör alla nu med ett långt inlägg (okej jag vet ännu inte hur långt det kommer bli, men ändå)..

Jag är så otroligt trött på att det ska vara så himla stor skillnad mellan tjejer och killar. Jag kollar väldigt mycket på Youtube och jag tycker att det är väldigt tydligt där, eftersom de flesta är amerikanska (och av de jag har sett verkar de vara en ännu större klyfta mellan tjejer och killar där än vad det är i Sverige). Om någon väntar barn GÅR det ju inte att köpa kläder innan man vet vilket kön barnet har, för det är ju ORIMLIGT att en tjej har på sig en blå tröja, eller att en kille har på sig en rosa tröja. Tjejer får komplimanger om hur söta och gulliga de är, medans killar få komplimanger över hur coola och tuffa de ser ut. När jag var liten hade jag inte direkt typiska "flickiga" kläder och många trodde att jag var en kille, men kolla! Jag är en fullt fungerande människa även fast jag inte bara hade på mig gulliga klänningar och kjolar.
"Young girls are told you have to be the delicate princess. Hermione taught them that you can be the warrior." - Emma Watson

Sen måste jag också gå in på det här med att det ofta ses som något extra att vara en kvinna. Det är som att det är naturligt att vara en man, men att det är typ ett extra tillval att vara en kvinna. T.ex om en tjej klär sig i kläder som är typiskt maskulina reagerar inte folk så mycket på det, eftersom det ses som naturellt. Men om en kille plötsligt klär sig som en kvinna, eller på det klassiska feminina sättet tycker folk att det är konstigt, annorlunda och/eller roligt. Det ses mer "naturligt" att vara en man än en kvinna vilket är väldigt orättvist och konstigt.

Jag har tänkt på det här väldigt länge och behövde bara skriva av mig..

Society is shit, basically ))))))

"It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing."

11 feb, 2017 22:40

1 2 3 ... 2999 3000 3001 ... 3169 3170 3171

Forum > Off Topic > Klubbar > Skuggklanen

Du får inte svara på den här tråden.