Barnie och coolingen, prs
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Barnie och coolingen, prs
|
Borttagen
|
(Ja, jag ska satsa på svengelska som andraspråk i skolan tror jag  )
Jag ser hur Cornelia rodnar och kommer mot oss. Jag vänder mig mot henne i tid för att kunna resa mig upp innan hon praktiskt taget drar mig därifrån.
7 nov, 2013 16:46
|
|
Borttagen
|
(helt klart  )
Tess och jag snackar lite.
"Men då blir det uttagning på torsdag altså?"
"Japp, bästa utagningen ever, det sa han i alla fall."
"Då har de tvingat Max", vi skrattade och sen sa jag hej då. Vi skulle ju ses senare i veckan, kanske rent av imrrn (tisdag nu... om du fattar). Jag vänder mig om för att hitta Cornelia men hon är helt borta. Istället går jag till Ted och Dan och pratar lite med dem.
7 nov, 2013 16:49
|
|
Borttagen
|
(Alla spammar min kik :E)
- Nå? Frågar jag ivrigt. Cornelia fnissar.
- Såg du inte?!? Han kramade mig!
7 nov, 2013 16:51
|
|
Borttagen
|
(haha, otroligt, ungdomhar nuförtiden (citat från No:n idag))
"så du ska vara med Max?"
Han ler lite lurigt, sen nickar han.
"Hade tänkt det, det skulle vara kul att göra något annat än bara plugga på dagarna."
jag och Ted kastar oss över honom och skriker av glädje.
"I ÅR ÄR QUIDDITCHPOKALEN VÅR!!!!"
Alla stämmer in i vårt jubel och det slutar med att vi tre framför en improviserad segerdans.
7 nov, 2013 16:54
|
|
Borttagen
|
(Dagens kommentar. Finns det en sådan tråd? xD)
Jag och Cornelia iakttar roat killarnas dans från andra sidan rummet.
7 nov, 2013 16:57
|
|
Borttagen
|
(vet ej, men jag älskar hans vackra citat)
"QUIDDITCHPOKALEN ÄR SÄKRAD IÅR,
QUIDDITCHPOKALEN ÄR HELTKLART VÅÅÅÅÅÅR!"
alla jublade vid sista versen och sen bröt det ut ett hav av frågor och samtal.
"Så Max ska vara med?", en liten kille i tvåan ser frågande på oss.
"Såklart han ska!"
7 nov, 2013 17:00
|
|
Borttagen
|
(Veeem?)
Jag himlar skämtsamt med ögonen. Cornelia ler förstående mot mig och vi börjar tränga oss genom folkmassan för att komma till sovsalarna.
7 nov, 2013 17:02
|
|
Borttagen
|
(min lärares  )
"HÖRRNI, FÖRSÖKER NI SMITA?!"
Ted pekar på dem och det är då jag ser henne igen.
"jag letade efter dig Cornelia."
7 nov, 2013 17:03
|
|
Borttagen
|
(Vår No lärare är grym  )
Cornelia,ser förvånat på Brian.
- Varför det?
7 nov, 2013 17:06
|
|
Borttagen
|
"Jag ville prata lite mer med dig bara, men om ni ska upp så... god natt", jag ler mot dem.
7 nov, 2013 17:07
|
Du får inte svara på den här tråden.