Om du var en slytherinare skulle jag vara kär i dig- Dramione.
Forum
> Fanfiction
> Om du var en slytherinare skulle jag vara kär i dig- Dramione.
Caty Delacour
Elev
|
Spoiler: Tryck här för att visa!Hermione går upp tillsammans med Ginny till läktaren.
Kaptenerna skakar hand och spelet startar.
Angelina tar den stora röda bollen, som hon tror heter något i stil med blonken eller donken.
Men sen Ron retade henne för att hon kallade den för blonken under sommaren innan deras andra år som kallar hon den för "den stora röda bollen".
Som vanligt hänger hon inte riktigt med i spelet.
"Ginny, vad står det?"
"Ingen har gjort mål än."
"Tyst Ginny, hör du?"
Från slytherinsläktare hörs en sång, snabbt stigande från den grönsilvriga läktaren.
Weasley räddar ingenting, blokerar ej en enda ring, slytherin kläm i och sjung.
Weasley är vår kung!
Hermione vänder bort huvudet, resten av sången är hon inte säker på att hon vill höra.
Lee Jordan, tvillingarna Weasleys vän, Komenterar som vanligt matchen.
"HON SKJUTER OCH..." Han gör sitt bästa för att dölja slytherinarnas sång, även om det inte hjälper.
Matchen fortsätter med ett olänligt flygande fram och tillbaka.
Hermione kan höra Lunas löjliga lejonhatt ryta och hon blir medveten om hur det går för Ron på hans första match.
Fyrtio-tio kanske inte är det bästa att ha på sin chans att visa vad man går för.
Ginny knuffar till henne.
"Hermione! Harry!"
Harry störtdyker och sträcker ut handen, Hermione tycks se något guldglimmande fara framför honom.
Draco Malfoy störtar in i striden om kvicken.
Harry och Draco är jämsides.
Det är över på två despirata sekunder.
Hermione och Ginny ställer sig upp och jublar likt resten av gryffindorläktaren.
Hela arenan flämtar till.
En dunkare har träffat Harry i ryggen och han ramlar ner från kvasten.
Angelina kommer och hjälper honom, och han verkar vara okej.
"Kom! Vi går ner!"
Ginny och Hermione går ner och synen de får där kanske inte är det bästa som kunde hända...
18 nov, 2012 16:04
|
Mia Saalufaali
Elev
|
Skrivet av Caty Delacour:
Spoiler: Tryck här för att visa!Hermione går upp tillsammans med Ginny till läktaren.
Kaptenerna skakar hand och spelet startar.
Angelina tar den stora röda bollen, som hon tror heter något i stil med blonken eller donken.
Men sen Ron retade henne för att hon kallade den för blonken under sommaren innan deras andra år som kallar hon den för "den stora röda bollen".
Som vanligt hänger hon inte riktigt med i spelet.
"Ginny, vad står det?"
"Ingen har gjort mål än."
"Tyst Ginny, hör du?"
Från slytherinsläktare hörs en sång, snabbt stigande från den grönsilvriga läktaren.
Weasley räddar ingenting, blokerar ej en enda ring, slytherin kläm i och sjung.
Weasley är vår kung!
Hermione vänder bort huvudet, resten av sången är hon inte säker på att hon vill höra.
Lee Jordan, tvillingarna Weasleys vän, Komenterar som vanligt matchen.
"HON SKJUTER OCH..." Han gör sitt bästa för att dölja slytherinarnas sång, även om det inte hjälper.
Matchen fortsätter med ett olänligt flygande fram och tillbaka.
Hermione kan höra Lunas löjliga lejonhatt ryta och hon blir medveten om hur det går för Ron på hans första match.
Fyrtio-tio kanske inte är det bästa att ha på sin chans att visa vad man går för.
Ginny knuffar till henne.
"Hermione! Harry!"
Harry störtdyker och sträcker ut handen, Hermione tycks se något guldglimmande fara framför honom.
Draco Malfoy störtar in i striden om kvicken.
Harry och Draco är jämsides.
Det är över på två despirata sekunder.
Hermione och Ginny ställer sig upp och jublar likt resten av gryffindorläktaren.
Hela arenan flämtar till.
En dunkare har träffat Harry i ryggen och han ramlar ner från kvasten.
Angelina kommer och hjälper honom, och han verkar vara okej.
"Kom! Vi går ner!"
Ginny och Hermione går ner och synen de får där kanske inte är det bästa som kunde hända...
Jäklar, så bra du är. Du gestaltar verkligen Hermione och Quidditch bra.

18 nov, 2012 16:08
|
Atlanten
Elev
|
Super!
18 nov, 2012 16:08
|
cikki
Elev
|
Jättebra! 
18 nov, 2012 16:09
|
amanda1104
Elev
|
Superbra!!!
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum
18 nov, 2012 16:10
|
Maj
Elev
|
Så bra!!!!^^
18 nov, 2012 16:27
|
Bilbo:D
Elev
|
Super 
Don't grow up, it's a trap!!!
18 nov, 2012 16:32
|
Godrica
Elev
|
18 nov, 2012 18:12
|
|
Borttagen
|
18 nov, 2012 18:53
|
Alice Enger
Elev
|
18 nov, 2012 19:21
|
Forum
> Fanfiction
> Om du var en slytherinare skulle jag vara kär i dig- Dramione.
Du får inte svara på den här tråden.