The Battle of Love
Forum > Fanfiction > The Battle of Love
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jätte bra cx
19 aug, 2012 09:51 |
|
96hpevanescence
Elev |
19 aug, 2012 11:04 |
|
Lexie
Elev |
Skrivet av JuliaE: Hur bra som helst! Dock är jag fortfarande bara på kapitel 14 nu, men läste det här kapitlet och längtar tills jag läst ikapp! ♥ tack världens bästa! ♥ Skrivet av Conflate: "Är det Godric Gryffindor?" "Fel." "Gristofflor?" "Absolut fel." "Jävla potatisar.." "Rätt. Välkommen in." Hahahahah, gud. x)) Men, heter det inte parselspråket? Jättebra iaf! : D tack! men det har du rätt om, skrev den här på natten och var lite trött så kan nog bero på det 96hpevanescence & Faja, tack ni äger! † alway stand tall and stay strong. Min ff The Battle of Love: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21849 19 aug, 2012 12:54 |
|
Conflate
Elev |
Skrivet av Lexie: Skrivet av Conflate: "Är det Godric Gryffindor?" "Fel." "Gristofflor?" "Absolut fel." "Jävla potatisar.." "Rätt. Välkommen in." Hahahahah, gud. x)) Men, heter det inte parselspråket? Jättebra iaf! : D tack! men det har du rätt om, skrev den här på natten och var lite trött så kan nog bero på det Men "prasselspråket" lät nog rätt så gulligt. 83 ♥
19 aug, 2012 13:16 |
|
Lexie
Elev |
Skriver från mobilen men hoppas det blir bra ändå!
Chapter 27 - Heart Broken Draco Malfoy "Ska vi gå ner och leta reda på tjejerna?" frågade jag Blaise. "Visst, så jag kan se dig trycka ner tungan i halsen i Emily, jo de går väl bra." "Bara för du är singel med ingen tjej alls, bara avundsjuk." "En Zabini är aldrig avundsjuk min vän." "Visst" sa jag och drog ut på det. Vi letade lite runt skolan och sen när vi kom till Stora salen såg vi dom sitta där fast med två andra okända tjejer. "Draco" sa Emily som reste sig upp och kysste mig passionerat på munnen. "Äckligt" kunde man höra Daphne säga med en tillgjord röst. Jag avslutade den och log mot henne. "Jag ska presentera mina tjejer i en snabb presentation. Chloé Ross, varulv och kan stanna i ålder pågrund av sitt bra häxeri så har varit 16 ett tag. Lexie Shagwell, 17 och vampyr som kan skära av nästan vilken kroppsdel som helst och få den växa ut igen." Dom båda var lika vackra men Emily klart vackrast. Jag såg att Blaise kollade extra på en av dom. Jag kunde inte säga vem men man kunde se hans blick. Nykär. Båda var väldigt snälla och omtänksamma av sig. Och dom svarade på alla frågor vi gav dom. "Kan vi få se ditt trick?" frågade jag Lexie. "Visst, eftersom ingen är här" sa hon och tog fram en kniv från en väska. "Draco, skär av armen." De lät skrämmande men jag gjorde som hon sa och skärde av armen. Chloé sa en formel så handen försvann och precis få började stumpen på Lexies arm att växa. Man såg benen bli längre och att kött och blod följer efter. Till slut var handen som ny igen och jag bara stirrade. Hur kan det vara möjligt? "Shit vad coolt!" Hon log till svars och och sedan kollade hon på Em. Jag förstod inte vad dom gjorde alls. Dom bara stirrade på varandra men ögonen var inte tillgängliga, bara som om dom var i en annan värld. "Dom kommunicerar med varandra genom tankekraft, en vampyrsak. Jag önskar jag kunde göra så med Blaise så jag skulle kunna få reda på vem han kollade in av dom. "Draco?" frågade Emily. "Ja?" "Kan vi prata enskilt?" Jag nickade och vi reste oss upp och gick lite runt slottet. "Vi skulle vilja ordna en fest nästa vecka för Chloé fyller år då. Skulle du kunna hjälpa till och sen vara tyst om de för henne?" "Visst!" "Be Blaise ta på sig något snyggt för man kan se hur dom två kollar på varandra" sa hon flinandes. Av så de var Chloé han kollat på. Haha, lilla Blaise. "Vad behöver vi?" "Alla Slytherinare och sen en dels Gryffindorare, eldwhiskey och några andra drycker. Rosa och svarta ballonger för de är hennes favorit färger och de ska vi ha i Vid-behov rummet. Men allt man ju nästan bara tänka sig fram ändå." "Vilka Gryffindorare?" "Låt mig se.. Harry, Ron, Ginny, Fred & George, Seamus, Dean, Hermione, Parvarti & Padma och sen Lavender och de ska nog vara alla. Sen Neville och Luna också!" "Okej det blir bra" sa jag. "Du är bäst, vet du det?" frågade hon kysste mig. "Du med." Blaise Zabini Hennes blonda hår och skönheten hon utlyste fick mig att tro hon var villie men det var hon inte. Hennes ögon glittrade verkligen i ljuset och jag kan inte undgå att jag blivit kär. Jag Blaise Zabini är kär. Kär i den underbara Chloé Ross. Hennes leénde, hennes läppar.. Åhh det här gör mig galen! "Blaise?" frågade hennes ljuva stämma och det fick mer nervös. "Ja?" "Kan du visa mig runt? Jag har aldrig varit här förut och kollat noga. "Följ mig vackra dam" sa jag och försökte låta självsäker Hon rodnade och ställde sig upp brevid mig. Hon var några centimeter kortare än mig vilket var bra eftersom jag inte vill ha en lika lång eller längre tjej än mig. Hon luktade vanilj och äpple, det bästa jag vet att en tjej ska dofta. "Så du är en varulv?" frågade jag henne när vi kommit en bit. "Ja, ingen rolig sak" sa hon ledsamt. "Förlåt om jag frågade." "Det gör inget. Är ganska van." sa hon tyst. "Så det ska snart komma en vinterbal?" "Ja. Förra året var fantastiskt så de lär bli det i år med. Vem ska du gå med?" Hon kollade på mig med ett litet leénde innan hon svarade på frågan. "Ingen vad jag vet. Dudå?" "Dig vad jag hoppas" sa jag och jag kunde höra darrningen i min röst. Hon svarade inte och ansiktet kunde man inte tolka. Jag väntade på svar i flera minuter och när vi kom till vårat uppehållsrum så vände hon sig mot mig. "Jag trodde du aldrig skulle fråga" och sen böjde hon sig upp för att kyssa mig på kinden vilket inte lyckades. Jag vred mitt huvud i den minuten och istället kysste hon mina läppar. "Oj förlåt!" "Ingen som helst fara" svarade jag och flinade lite. Hon gick upp till sin sovsal och jag till min. Det kändes fantastiskt när jag la mig mer på sängen. "Vad ligger du här och flinar åt?" "Inget Nott." "Berätta." "Säg inget till Draco eller någon." "Jag lovar" sa Theo. "Jag och Chloé Ross har kyssts!!" "Chloé vem?" "just det, glömde att du inte var med." Just då staplade Draco in nöjd som vanligt vilket betydde att han och Emily kyssts flera gånger igen. "Draco vem är Chloé? Och varför har Blaise och hon kyssts?" "Idiot!" skrek jag åt honom och Draco börja skratta. "Har ni kyssts? Jag visste att de var något med er!" "MEN SVARA MIG ERA SKITHÖGAR VEM FAN ÄR ROSS?" skrek Theo. Draco himlade med ögonen och berättade. "Lexie kanske blir min då" sa han självsäkert. "Hon har kille Nott" svarade han. Man kunde se hans besvikelse men skakade av sig den. Sen börja Draco snacka om någon fest vi skulle fixa till Chloé och det hjälper jag mer än gärna till med! Emily Swann Chloé var helt överlycklig när hon såg oss komma in i rummet. Hon berättade om Blaise och jag log stort. "Grattis Rosswell!" skrek Lexie. "Varför säger du alltid well till oss bara för du slutar på det?" "Käften Swannwell" sa hon och flinade. Well done. Jag slängde mig på min säg och tänkte på Draco. Tankarna avbröts snabbt av Lexie som skrek av mat. "Chloé mata mig" sa hon som en barnunge. Stackars Cé. Måste alltid förlora blod för oss. Någon knackade på dörren och jag öppnade. Förvånande stod en gråtande Luna där och såg sorgset på mig. "Jag hörde någon säga lösenordet och skyndade mig hit." Hon grät så man kunde knappt höra henne. "Luna vad har hänt?" "Han.. Han dum.. Han dumpade mig! Neville dumpade mig!" "Åh nej! Varför då?" "Jag vet inte" sa hon och Lexie hämtade papper att snyta sig i och torka bort tårarna medan Chloé hämtade en Bibble. Bibble är ett tröst godis som får en känna sig bättre när man är ledsen. "Tack för erat stöd" sa hon och kramade om oss. "När som helst!" "Kan ni följa mig till mitt bord eftersom det är mat nu?" Vi nickade alla tre och vi följde henne till bordet. Alla stirrade på Lexie och Chloé eftersom det var tekniskt sett första dagen dom var här. "Tack så mycket" viskade Luna igen. Vi gick till vårat bord och satte oss mellan Draco och dom. "Hej jag heter Theodore Nott" sa Theo vänligt. "Och jag vet redan vem ni är." "Nott du är ingen bra raggare så tyst" sa Blaise. "Jag lärde mig från dig" svarade han. "Ovh alla vet att man inte ska lära sig saker fån honom" svarade Draco lugnt och vi alla skrattade. Maten dök upp och den var lika god som vanligt. "Ät kyckligklubborna och kött" sa jag till Lex och hon nickade. Alla verkade glada. Jg var det för att jag hade min Drakie. "Nu blir det inget mer Dramione" sa Blaise. "Nu blir det Dremily!" Alla började skratta. Men jag gillar de på något sett. Dremily. Mer för man kan sätta dit en bokstav och sen finna två ord. Dream ily. Dröm jag älskar dig.. Draco du är min dröm och jag älskar dig. Det lät ganska bra. En sak som inte lät bra var den stora kraschen som kom. Eller krasch och krasch men det lät som det. Alla blev rädda och Dumbledore försökte lugna ner alla. Personen var en kvinna som just nu stod vid dörren, Bellatrix Lestrange. Hon log elakt och kollade runt salen och stannade på mig. "Emily Swann, en ära att träffa dig igen" sa hon sarkastiskt. "Du har dina modiga vänner med dig ser jag." Hon stirrade på Lexie och Chloé med ett retsamt flin. "Vad gör du här Bella?" frågade Dumbledore. "Bara besöka en gammal vän. Inget fel med det." "Lämna Hogwarts" sa jag. "Vadå? Rädd att jag ska berätta?" Jag stelnade till. Ingen går veta att jag är vampyr mer än mina närmsta vänner. "Rädd va? Men dom måste få veta." "Ut Bellatrix" sa Dumbleodre. Hon brydde sig inte och fortsatte med blicken på mig. Hon höll i något som såg ut som en glasbit. Hon skärde i armen och blod forsade ut. Min instinkt kom fram och mitt ansikte drog ihop sig. Lexie hade hunnit stänga av sina sinnen och blundade för att inte frestas. Mig var det försent för. "Hmm...blod! Sugen?" skrattade hon. "Emily nej!" skrek Dumbleodre men jag redan framme. Jag slickade allt blod och sög. Det var härligt men jag vet att det var fel. "Sluta Emily!" skrek Draco och det var hans röst som fick mig förstå vad jag gjorde. Jag slutade och jag kunde känna att jag hade blod i hel ansiktet. Alla elever kollade med skräck på mig. Lexie hade öppnat ögonen och hon sprang fram till mig och drog mig en bit bakåt. Eller hon drog mig inte utan hon lyfte min kropp och slängde mig så jag flög in i dörren. Min kraft var så stark att dörren gick sönder. Jag fick lite ont men jag sprang tillbaka och attackerade Bella bakifrån. Lexie tog hennes stav så hon inte skulle kunna trolla. Bella slet mitt hår och jag bet henne i handen. Handen föll av eftersom jag bet superhårt. Som tur kunde hon inte växa upp nya kroppsdelar igen. Hon skrek av smärta och jag hoppade av hennes rygg. "Du är ett monster. Ett freak!" skrek folk åt mig. Ansiktet ändrade sig tillbaka och jag kollade på Bella. "Det här ska du få för. Vänta bara. Våra vampyrer är redo att slåss med er "goda" och fnuttiga lilla vampyrer. Vänta bara" sa hon och transformerade sig. Jag ville inte kollade på någon så jag försvann jag med ut i mörkret. † alway stand tall and stay strong. Min ff The Battle of Love: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21849 20 aug, 2012 02:12 |
|
Trezzan
Elev |
Ooooh, men jag fattar inte, varför rinner det ut blod i Lexies arm när hon är en vampyr när hennes kroppsdel gått av? Det är ju irelevant :c
Och varför kallar dom henne freak när hon attackerar fienden? :cc
20 aug, 2012 12:17 |
|
Borttagen
|
Förvirrande, hur kan Bella överhuvudtaget komma in? Och det är bara Dumbledore som kan transformera sig på skolans område.
Och vem var det Emily attackerade och varför kastade Lexie Emily? Och hur kan en hand ramla av av ett bett? >.< 20 aug, 2012 13:42 |
|
Trezzan
Elev |
Skrivet av Borttagen: Förvirrande, hur kan Bella överhuvudtaget komma in? Och det är bara Dumbledore som kan transformera sig på skolans område. Och vem var det Emily attackerade och varför kastade Lexie Emily? Och hur kan en hand ramla av av ett bett? >.< Emily attackerade ju Bellatrix
20 aug, 2012 13:44 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Trezzan: Skrivet av Borttagen: Förvirrande, hur kan Bella överhuvudtaget komma in? Och det är bara Dumbledore som kan transformera sig på skolans område. Och vem var det Emily attackerade och varför kastade Lexie Emily? Och hur kan en hand ramla av av ett bett? >.< Emily attackerade ju Bellatrix Okej, resten då? O.o 20 aug, 2012 13:44 |
|
Trezzan
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Trezzan: Skrivet av Borttagen: Förvirrande, hur kan Bella överhuvudtaget komma in? Och det är bara Dumbledore som kan transformera sig på skolans område. Och vem var det Emily attackerade och varför kastade Lexie Emily? Och hur kan en hand ramla av av ett bett? >.< Emily attackerade ju Bellatrix Okej, resten då? O.o Äsch det är en fanfic.
20 aug, 2012 13:45 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen