Den stumma häxan...
Forum > Fanfiction > Den stumma häxan...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
LucyMalfoy
Elev |
Ny läsare. Bevakar.
Du borde bli författare. Denna novell har jag sträck läst idag. Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 2 mar, 2012 13:16 |
|
AlexZz
Elev |
Kapitel 26: Vem?
Ett år hade snart gått på Hogwarts och jag gjorde mycket små framsteg hos Rektor Minerva. ”Alohomora!” Tänkte jag och pekade på låset, igen. Det kändes som det gått flera timmar redan utan faktiska resultat. Varje försvar mot svartkonster hade varit en katastrof eftersom det enda jag kunde göra var att läsa om vad vi skulle lära oss istället för att delta i det. ”Alohomora!” Tänkte jag igen och pekade på låset. Ett klick hörs och jag upptäckte att asken var öppen. Jag hade klarat det! Jag hade fixat en icke-verbal formel! ”Utmärkt Miss.” Jag kunde inte undgå hennes lättade ton när hon sa det. Hon log mot mig, stelt och ansträngt men det var ett leende. ”Ni kan gå vi börjar med text nästa vecka.” Sa hon sedan och vinkade ut mig. Jag började precis gå men då… ”Vänta, ta med dig asken också.” Sa Rektorn och sköt fram den mot mig. Jag förstod inte men gjorde som hon sa och lade ned asken i väskan. Sedan gick jag därifrån utan att bli stoppad. Jag var överlycklig, jag hade lyckats! Jag hade gjort äkta magi! Jag hade låst upp en ask! När jag tänkte efter var det nog ingen större bedrift att låsa upp en ask, men icke-verbalt för en förstaårs elev är det nog otroligt, eller det var åtminstone vad jag hoppades på. Jag var snart nästan framme vid uppehållsrummet när någon tog tag i mig. Vem det än var så var personen starkare än mig och drog mig bakom en rustning. Det var lite mörkt och jag kunde inte se personens ansikte eftersom det var dolt utav skuggan men plötsligt kände jag ett par varma läppar pressas mjukt mot mina och jag stelnade till av chock. Kyssen avslutades lika hastigt som den kommit och den konstiga personen försvann. Min glädjeyra var som bortblåst och jag undrade vem det var, vem hade kysst mig? Och skulle jag någonsin träffa honom eller henne igen?? Jag mindes hur det hade känts lite varmt inombords när den mystiska främlingen kysst mig, varför hade han gjort det? Var han äldre? Lika gammal? Kanske hade han kört sanning eller konka med ett par kompisar och han skulle kyssa nästa person han såg! Frågor och möjligheter snurrade runt i huvudet och jag kunde inte bestämma vilken som var mest trovärdig. Jag undrade och kunde knappt tro det. Hur kan man bli kysst av en främling och främlingen inte ens presenterar sig? . .
2 mar, 2012 21:47 |
|
Lokix
Elev |
väldigt bra
Todeledo 2 mar, 2012 21:49 |
|
Nelly1513
Elev |
2 mar, 2012 21:49 |
|
Victoire Weasly
Elev |
2 mar, 2012 21:54 |
|
mican00
Elev |
2 mar, 2012 22:12 |
|
AlexZz
Elev |
2 mar, 2012 22:14 |
|
Miss Black
Elev |
2 mar, 2012 22:18 |
|
LunaLovegood1
Elev |
3 mar, 2012 08:11 |
|
.:Elise:.
Elev |
3 mar, 2012 08:12 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen