Hur tjänar man pengar till klasskassan?
Forum > Off Topic > Hur tjänar man pengar till klasskassan?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Greenbloodyrose
Elev |
1 nov, 2011 12:47 |
|
Borttagen
|
Vår klass hade några discon...!
1 nov, 2011 12:51 |
|
Borttagen
|
Vi bakade kakor och ställde i lärarrummet en gång i veckan, lärare är ritkgit kakmonster. Vi turades om att baka, två personer varje vecka i klassen. 5kr per kaka och massa pengar efter några år
1 nov, 2011 13:05 |
|
Ginnyy
Elev |
vi sålde plastpåsar, väldigt lätt att sälja!
Sen sålde vi också kakor, samlade in pantflaskor, ordnade tipspromenader, diskon för de yngre. Vi gjorde även så kallade familjekvällar. Satte upp en pjäs och så bjöd vi in familj och vänner, de fick betala inträde, sen fick alla även köpa fika som vi hade bakat
1 nov, 2011 14:09 |
|
Borttagen
|
Ginnyy: Hahahah, aww, klasspjäser, de gjorde vi med! Jag spelade Häxdrottning i Macbeth, och så spelade jag Kung Duncan.. åhh vilka minnen XD
1 nov, 2011 14:10 |
|
adliitam
Elev |
Baklotterier, sälja plastpåsar, sälja kakburkar, loppisar finns massor av tråkiga saker att göra! guud vad jag är glad att det är över!!
![]() ![]()
1 nov, 2011 14:15 |
|
Ginnyy
Elev |
Skrivet av Borttagen: Ginnyy: Hahahah, aww, klasspjäser, de gjorde vi med! Jag spelade Häxdrottning i Macbeth, och så spelade jag Kung Duncan.. åhh vilka minnen XD jag hade huvudrollen i vår egenskrivna engelska pjäs som utspelade sig på en bar i Irland, jag var den tjocka pubägaren Paddy O'Connor x)
1 nov, 2011 14:17 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen