Hijab
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
sweetfia
Elev |
Jag har inga problem med de som har på sig Hijab eller niqab. Men jag skulle inte vilja att min lärare har niqab för jag vill se ansiktet när jag pratar med läraren . Har typ sett 5-10 st här i akalla och kista som har på sig niqab.
25 okt, 2011 16:53
Detta inlägg ändrades senast 2011-10-25 kl. 16:54
|
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av leumas vän: Skrivet av childhoodlight: Skrivet av leumas vän: Skrivet av childhoodlight: Skrivet av leumas vän: Niqab. Jag skulle känna kalla kårar nerför ryggraden tror jag om någon gick förbi med det. Varför? Det är jättesvårt att förklara... JAg typ kopplar det till ondska och död. ... eh, va? Islam är en religion som bygger på fred. Jamen den religiösa betydelsen spelar ingen roll. Det är bara så jag känner, och det kan jag inte göra något åt. Haha okej jaså
25 okt, 2011 16:53 |
|
Borttagen
|
Jag frågar mina föräldrar om det här med religion och min mamma kommer med onödiga kommentarer och min pappa säger att ingen religion bygger på fred. Haha, jag vet inte vad jag ska tro så jag frågar dom :3
25 okt, 2011 16:54 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag frågar mina föräldrar om det här med religion och min mamma kommer med onödiga kommentarer och min pappa säger att ingen religion bygger på fred. Haha, jag vet inte vad jag ska tro så jag frågar dom :3 Alltså i GRUND OCH BOTTEN är ju Islam en fredlig religion. Att däremot finns individer som utför dåd så som terroristattacker (vilket det inte bara är muslimer som gör) så är det inte liksom självaste religionens fel, för det finns ingenting i Koranen som säger "Du ska bomba dig själv mitt på gatan för att du vill markera dina åsikter". Ingenting.
25 okt, 2011 16:56 |
|
Hotissue
Elev |
sweetfia: Tack så jättemycket
MelodyJoseph: Alltså... jag har studerat både koranen och bibeln och jag skulle nog vilja säga att det bygger på mycket fred och kärlek. Men jag tror bara att man kan svara på det själv hur man uppfattar det, om man sätter sig in i det
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
25 okt, 2011 17:00 |
|
Borttagen
|
^
^ Som grund ja men i varenda religion finns det plats för krig. I kristendomen finns det korståg och i islam finns det jihad. Men jag bryr mig inte om självmordsbombare för dom är fundamentalister. 25 okt, 2011 17:01 |
|
Hotissue
Elev |
MelodyJoseph: Men som Jihad som exempel. Om du läser på lite mer om Jihad så ska du nog se att det är inte "krig" i den bemärkelsen. Antar att du syftar på Jihad asghar. Det är mer som en sista utväg för att förvara sig när man verkligen har gjort sitt yttersta för att lösa det fredligt..
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
25 okt, 2011 17:07 |
|
Borttagen
|
JUDENDOM AR BAST FOR DET AR MIN RELIGION (aven om jag ej ar religios). NU SKA INGEN SAGA EMOT MIG FOR DET AR MIN ASIKT.
Niqab ar laskigt. Varfor far en muslimsk kvinna bara ta en man (som maste vara muslim) medan en muslimsk man far ta 4 fruar? 25 okt, 2011 17:08 |
|
Hotissue
Elev |
Skrivet av Borttagen: JUDENDOM AR BAST FOR DET AR MIN RELIGION (aven om jag ej ar religios). NU SKA INGEN SAGA EMOT MIG FOR DET AR MIN ASIKT. Niqab ar laskigt. Varfor far en muslimsk kvinna bara ta en man (som maste vara muslim) medan en muslimsk man far ta 4 fruar? Alltså jag vet inte riktigt hur judendomen kom in en fråga om hijab eller niqab............... Om du vill diskutera islam så får du gärna göra det i en annan tråd som handlar om det
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
25 okt, 2011 17:10 |
|
Borttagen
|
Hotissue - Det kan det vara men vad menar surah 9.5 om jag får fråga? Har inte riktigt förstått den.
25 okt, 2011 17:11 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen